Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ook commercieel gezien lijken mij kampeerders een onvoldoende goede keuze.

Maar misschien krijgen die het dit zomerseizoen gratis?
Dan ga ik wel even kamperen in mijn eigen tuin  :cool:

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit het bericht van het kampeer forum:

 

Joyne heeft laten weten op korte termijn met meer informatie te komen over het zenderaanbod en technische details zoals codering.

 

Het bedrijf maakte wel al bekend dat satellietkijkers die beschikken over een HD-satellietontvanger met CI-slot geen nieuwe ontvanger hoeven te kopen.

 

 

Mogelijk eerst een tijdje FTA.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

FTA is alleen BVN, alle andere zenders kan je in het buitenland al niet op internet zien (uitzending gemist)  wegens rechten.

Laat staan op satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 Juli, dan gaat het dus gebeuren, en er is nog niets bekend over abo's en kosten.

Gaat het hun echt alleen om de kampeermarkt?

 

Als dat zo is, dan is Joyne absoluut geen concurrent van CD en kan de titel van het topic wel wat aangepast worden denk ik. Als ze echt succesvol willen zijn kruip je juist tegen je concurrent aan om klanten weg te snoepen. Dat doen ze bij Joyne dus niet echt, heel erg vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is puur gissen, maar je zou denken, dat ze kampeerders aantrekken. Want er zijn nogal wat mensen die ook 19,2 willen ontvangen, en die 2 positie's op een modale schotel gaat niet, als ik het allemaal goed begrijp.

Kampeerders hoeven maar op een paar knoppen drukken en die gaat van 9, naar 19.

Maar zal joyne ook tussen komen voor degene die een volautomatische schotel heeft, waar de 9° niet zit in geprogrammeerd?

Zo'n update zou nogal wat geld kosten bij bepaalde systemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk dat Joyne net als CDS met een dou of triple kop komt om zo de bandbreedte van de door hun door te geven zenders aan te vullen met andere zenders die niet op 9 oost zitten, als ze daar een contract mee hebben kom je eenvoudig op 30 zenders achter de decoder in een pakket.

 

Ze gaan zelf op 9 oost zitten, maar wie zegt dat aanvullende zenders uit hun pakket dat ook doen?

 

Ze hebben het alleen over dat als je een satelliet ontvanger met CI module mogelijkheid al geschikt is, nergens is informatie over de LNB te vinden. Om het pakket van 30 volledig te maken, zouden ze mogelijk ook van naburige satellieten mogelijk kunnen gaan gebruiken.

 

Op de website van Joyne blijft het erg stil, maar dat is niet zo vreemd als je concurrent CDS is, die ga je niet van te voren wakker schudden. Niet dat ze er niet achter zullen komen, maar hoe later, hoe beter, maar dat is met elke concurrent op elk gebied.

 

De 30 zender regeling staat inmiddels ter discussie van wat ik begrepen heb, het zou niet meer van deze tijd zijn. Mensen stellen via het internet inmiddels zelf hun kanalenpakket samen te stellen d.m.v. Youtube, Netflix, uitzendinggemist, waardoor minimaal 30 zenders niet meer haalbaar is. Daar komt bij dat analoog via de kabel inmiddels ook zwaar achterhaald is, want alles op de kabel na is volledig digitaal. Ik denk dat de kabelboeren graag de analoge pakketten er uit gooien, dat geeft meer ruimte voor andere mogelijkheden als extra digitale kanalen, maar ik denk vooral meer data.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugkomend op dat er nog maar twee transponders beschikbaar zijn op de Eutelsat 9B en dat rekening houdend met de naburige satellieten er ook geen frequentieruimte meer beschikbaar is vind ik deze uitspraak ook wel bout:

"Joyne heeft voldoende ruimte ingehuurd om het zenderaanbod in de toekomst te kunnen uitbreiden." (Bron: https://www.campingtrend.nl/joyne-2e-aanbieder-satelliet-tv-van-nl/)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik dan maar als eerste de verwachting uitspreken dat Joyne het in de huidige krimpende markt en op grond van de informatie die we nu hebben binnen nu en drie jaar weer ter ziele gaat. Ook CD zal hier het nodige van gaan merken, minder abonnees, minder inkomsten, verdwijnen van zenders en mogelijk toch weer prijsverhogingen. De nederlandse satellietmarkt is gewoon te klein voor twee aanbieders. De lachende derde .... Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik dan maar als eerste de verwachting uitspreken dat Joyne het in de huidige krimpende markt en op grond van de informatie die we nu hebben binnen nu en drie jaar weer ter ziele gaat. Ook CD zal hier het nodige van gaan merken, minder abonnees, minder inkomsten, verdwijnen van zenders en mogelijk toch weer prijsverhogingen. De nederlandse satellietmarkt is gewoon te klein voor twee aanbieders. De lachende derde .... Ziggo.

 

En geen concurrentie op het kabel netwerk dat met overheidsgeld (en dus van ons allen) ooit is aangelegd!!!!

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de komst van Joyne wordt de markt voor satelliet ontvangst waar ze hun klanten vandaan halen niet veel groter.

Hetzelfde aantal kijkers zal wel 2 extra transponders en de organisatie van een extra provider moeten opbrengen.

 

Dat mag in het begin betekenen dat men gaat prijsvechten,  en de kijker daarvan voordeel heeft, maar de rekeningen moeten wel elke maand betaald worden.

 

Op den duur betekent dat prijsverhoging, uitkleden van pakketten en wanneer de financiers geen verliezen blijven financieren, het beeld op zwart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik dan maar als eerste de verwachting uitspreken dat Joyne het in de huidige krimpende markt en op grond van de informatie die we nu hebben binnen nu en drie jaar weer ter ziele gaat. Ook CD zal hier het nodige van gaan merken, minder abonnees, minder inkomsten, verdwijnen van zenders en mogelijk toch weer prijsverhogingen. De nederlandse satellietmarkt is gewoon te klein voor twee aanbieders. De lachende derde .... Ziggo.

Nee hoor hoewel er in deze gemeente ook Ziggo is hebben we hier gelukkig de keuze ook nog tussen diverse andere aanbieders...dat is in dit geval de mazzel hebben van glasvezel..en 1 ding is zeker..voor mij GEEN Ziggo.

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne via Eutelsat

Vanaf 12 juli moet Joyne met een zenderaanbod in de lucht zijn. Je moet dan in ieder geval kunnen kijken naar NPO, RTL en SBS Broadcasting. Het bedrijft heeft ook overeenkomsten met Discovery Networks Benelux en Fox Sports. Over prijzen en abonnementsvormen doet het bedrijf nog geen mededelingen. Het gaat zijn zenderaanbod in eigen beheer via de satelliet uitzenden. Daarvoor hebben ze een overeenkomst met satellietbedrijf Eutelsat gesloten. Ze gaan uitzenden op Eutelsat 9B op 9 graden oost. Dat is één van de nieuwste satellieten die in Europa actief is. Hierdoor kan Joyne voor langere tijd via dezelfde transponders en met dezelfde footprint zijn zenders aanbieden aan de klant. In Nederland zijn de zenders daardoor ook met kleinere schotelantennes te ontvangen

 

Bron:Campingtrend.nl

 

 

En waar haalt campingtrent die wijsheid vandaan?.

 

Hier een deel van de email die ik ontving van Joyne en daar staat geen exacte datum bij.

 

 

Met het gehele JOYNE team wordt hard gewerkt om JOYNE, als aanbieder van betaalbare satelliettelevisie in juli 2017 te lanceren! Inmiddels wordt het technische satellietnetwerk gerealiseerd en zijn de onderhandelingen met de diverse zendgemachtigden afgerond. Wij verwachten eind juni / begin juli 2017 meer te kunnen vertellen over de tv-pakketten die JOYNE zal gaan aanbieden.
"
  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het promoten en verkopen van hun product is hopelijk niet representatief voor hun satelliet signaal wat ze willen gaan uitzenden.

 

Wat bedoel je hier mee?, zie het plaatje van mij in post 184, bladzij 13 van dit onderwerp.

 

Ontvangst van het hoge noorden, incl. een deel van Groenland tot in Noord Afrika en naar het oosten tot in China.

Eutelsat steekt zo zijn middelvinger op tegen de sats van Astra.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik bedoel wat er staat.

Niet de footprint van Eutelsat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...