Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dus je denkt dat er ook een LNB wordt gemaakt voor: 9 oost / 13 oost / 19,2 oost 28,2 oost. Ik denk dat dit niet mogelijk is. 1 LNB die 20 graden moet bestrijken... Ik denk dat je dan gewoon meer LNB's moet de schotel moet monteren. ( Uiteraard moet de schotel er geschikt voor zijn, )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Dus een mooie Visiosat Big Bisat met 5 lnb's.

9-13-19-23-28

En geen trammelant, even de afstelsoftware raadplegen en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus je denkt dat er ook een LNB wordt gemaakt voor: 9 oost / 13 oost / 19,2 oost 28,2 oost.   Ik denk dat dit niet mogelijk is. 1 LNB die 20 graden moet bestrijken... Ik denk dat je dan gewoon meer LNB's moet de schotel moet monteren. ( Uiteraard moet de schotel er geschikt voor zijn, )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Het gaat niet om denken, maar de suggestie, desnoods met een (iets) grotere Triax schotel, dan de 64cm tot nu toe.

 

Als ik het goed heb, dan is er weinig tot niets te zien zonder abonnement op de Astra 3, laat ik het bereik nog buiten beschouwing.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt ilseonline dat er zonder abonnement op de Astra 23,5 bijna niets te zien is maar als je het nu over het bereik van de Astra 23,5 hebt, dat is altijd nog 10x groter dan het bereik van de Astra 2 UK-Spotbeam waar de interessante Engelse zenders op zitten.

Natuurlijk zou een block voor de 9 oost / 13 oost / 19,2 oost 28,2 oost interessant zijn maar dat is voor een normale schotel geen haalbare kaart. Daar moet je toch echt een multifocusschotel voor hebben.
Bedenk echter ook dat zo'n block enorme afmetingen gaat krijgen en erg zwaar gaat worden, nog groter en zwaarder dan dit block.
Ook gaat het steeds problematischer worden om zo'n block goed te laten passen op een schotel.
Kijk, als je precies een bepaald merk en type schotel voorschrijft voor dat block, dan is het misschien nog te doen maar de afwijking van de signalen op de twee buitenste lnb's worden steeds groter bij gebruik van een andere schotel en gebruik op een andere plaats in Europa dan Nederland of België.

Bij een duo-lnb heb je nog wel behoorlijk marge voordat je helemaal geen beeld meer op beide satellieten kunt krijgen. Bij een duo-lnb gemaakt voor een schotel van 60cm krijg je ook nog wel beeld als je die plaatst op een schotel van 70cm en 80cm maar bij een quad-lnb gaat dat echt niet meer lukken op alle vier de koppen. Natuurlijk geeft een misaanpassing veel minder signaal en is de kans op wegvallen van het beeld bij regen steeds groter.

Waarom vinden flink wat mensen een monoblock aantrekkelijk?
Je kunt meer zenders ontvangen dan met een enkele lnb en het is relatief compact. Verder geen gezeur met diseqc-switches en allemaal korte stukje coaxkabel en je hoeft je niet af te vragen of je de losse lnb's wel goed hebt afgesteld. Voor veel mensen is een monoblock aantrekkelijker dan een schotel rail, zeker als je hem tijdens een vakantie gaat gebruiken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En vergeet de prijs niet.

Wanneer een multi-duo-duo LNB op een satelliet positie kapot gaat kan je hem weggooien en betaal je de hoofdprijs voor een nieuwe.

 

Bij losse LNB's ben je klaar voor een bedrag rond € 10,--

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd wanneer Joyne eens wat meer bekend maakt.(hun zenderpakket bijvoorbeeld.

Hmm,binnenkort maar eens een blindscan doen op 9 oost.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Cees, dat is wel zo maar niet iedereen is handig genoeg om te onderzoeken wat er precies aan mankeert als je een bepaalde satelliet niet kunt ontvangen. Als je dan een monteur moet laten komen ben je al net zoveel kwijt als een nieuw monoblock ook al heeft hij nog niets gedaan.

Bovendien als je een schotel hebt die niet groter is dan bijv. een Triax 78, dan zul je met een rail toch allemaal smalle lnb's moeten nemen want anders krijg je ze niet op een afstand van 41 en 44mm en daar ben je lekker mee als het regent.

Je hebt altijd 2 jaar garantie op de spullen die je gekocht hebt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben trouwens ook benieuwd of Joyne tegen Canal digitaal op kan boksen (eigenlijk hoop ik dit)

Wel heb ik gehoord dat een gewone CI module of kaartlezer zal volstaan.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een CI was het voorheen ook mogelijk meerdere kanalen op te nemen, maar sinds een tijdje is de originele CI van canal ook dichtgetimmerd.

 

En met de komst van de cam 701 is er helemaal geen dual decodering mogelijk.

Deze twee beweringen zijn pertinent onwaar !

 

Er is geen enkele aanpassing geweest in de CI van CanalDigitaal die iets zou "dichttimmeren."

Daarmee kan je nog altijd 4 zender simultaan opnemen. Uiteraard indien ze op dezelfde transponder zitten.

 

De CAM701 kan 2 zenders opnemen. Uiteraard indien ze op dezelfde transponder zitten.

Waarom denk je dat de naam van de module 'Multi-2' is ?

Is de naam van de module dat nog niet ? Doe dan wel eerst eens een firmware upgraden van de module. Die is nu toch al vele maanden beschikbaar.

 

Er zijn simpelweg geen CI modules op de consumentenmarkt die 2 zenders kunnen verwerken indien die op twee verschillende transponders zitten.

 

Nieuwe CI modules zijn per definitie altijd CI+ hardware. Er is geen enkele CI fabrikant die iets anders kan leveren.

Dus CI modules van eender wie zullen ook CI+ hardware zijn, net zoals die van CDS dat is.

 

Offline decoderen is de enige goede oplossing. Dan heb je geen enkele restrictie voor opnames. Dan kan je er zo veel doen als je wilt, en je decodeert nadien. Bij het kijken of automatisch s'nachts.

Bij Nagra heb je 3 dagen de tijd voor de keys vervallen, bij Viaccess heb je tijd zo lang jouw abonnement geldig is. Dus eigenlijk staat er daar geen decodeerlimiet op. Nog makkelijker dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat CD en andere aanbieders aan Joyne zeker een serieuze tegenhanger zullen hebben. Gun ze even tijd om zich te bewijzen. De heren kennende/inschattende zal het eea prima uit de verf komen. Het zal laten zien dat het ook anders kan. Natuurlijk zullen er aan het begin dingen niet gelijk 100% gaan zoals bedoeld. Na een jaar of zo maar eens evalueren en dan +' sen en -'nen tellen. Maar voorlopig zet ik m'n geld op de +'sen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig kijk ik nog tot eind van het jaar bekabeld (via koper) naar Nederlandse zenders.
Tegen de tijd dat verlenging daarvan aan de orde is zal er over de mogelijkheden van Joyne neem ik aan voldoende duidelijk zijn.
Het wachten is voordien op een gratis proefperiode.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet ik niet hoe jij aan je informatie komt, want bij de laatste half jaar geleverde modules moet je wel degelijk eerst een software update doen voordat ze multicard geschikt zijn.

Helaas aan den lijve ondervonden door bij verschillende headends na de vrije periode terug te moeten om via een update het probleem op te lossen. Dan kan de module tot 8 kanalen.

Canal heeft me zelf verteld dit bewust te doen.

Natuurlijk ken ik daar veel mensen.

Gisteren nog getest in een rebox 8220.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat men ook een goedkope ontvanger voor joyne aan het ontwikkelen is.

Misschien dat die dat wel kan.

 

Prachtig....je bedoelt dat ze met de Chinezen aan het onderhandelen zijn over de prijs.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...