Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Joyne moet het hebben van de overstappers, dus ga ik er van uit dat het laagdrempelig zal zijn tegen lage instapkosten. Een standaard Conax CI module kost nu minder dan €40 als verkoopprijs. Als Joyne de inkoop handig speelt zit daar nog een flinke bewegingsruimte. De kostprijs van een smartcard is verwaarloosbaar, de kosten zitten primair in de administratieve overhead. Van een paar duizend abonnees kun je niet leven. Ik schat minimaal 300.000 abonnees om quitte te kunnen spelen als de overhead gering is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog steeds speculatie.

 

Het rekensommetje zal niet alleen voor Joyne maar ook voor iedere individuele gebruiker afzonderlijk anders uitvallen.

 

Wat Joyne gaat doen om klanten binnen te halen weten we gewoonweg niet.
Activeringskosten invoeren lijkt me niet slim, een dure smart card of CI-module evenmin. Dan loop je kans dat bestaande gebruikers het nog eerst een jaartje gaan aankijken.

 

De bestaande gebruiker zal moeten onderscheiden tussen enerzijds de eenmalige vaste  kosten (hardware zoals module en smart card, draaien schotel, maar ook wat de terugkeer naar CD kost) en anderzijds de variabele (abonnements)kosten.
Een nieuwe gebruiker heeft in feite alleen te maken met variabele kosten. Want als deze CD gaat afnemen zullen de vaste kosten niet anders zijn dan wanneer men direct klant wordt bij Joyne.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste voor Joyne lijkt me wat EDPnet met zijn TV-abo (Digitenne) doet:

-Volledig vrije hardwarekeuze.

-3 smartcards bij je abo

-Een zo klein en goedkoop mogelijk basispakket.

En als ze dan ook niet om de haverklap je nieuwe hardware proberen aan te smeren,omdat je anders niet alles meer kan zien,dan maken ze bij mij zeker ook een kans.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minimaal hetzelfde gaan aanbieden als CD maar dan sowieso in HD en maximaal dezelfde prijzen. Zitten ze altijd goed. Om dan nog beter te zijn volledige pakketten aanbieden.

 

Even dromen: alle NL zenders in HD plus wat bijvoorbeeld SKY Duitsland aanbied (ipv Bundeliga dan dus FOX Compleet) voor laten we zeggen 55 per maand..droom droom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikwijls komen bij de Lancering van een dergelijke nieuwe Provider interessante lanceerprijzen mee in de opstartfase, laat ons hopen op een een goede promotie bij de aanvang.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op donderdagmiddag is het nog gezelliger. Dan begint het weekend en dan komen alle broadcasters uit Dubai Media City bij elkaar op de borrel. Dat zijn mensen van CNBC, CNN, BBC World, OSN, BeIN Sport, MBC en de toeleveranciers, noem maar op. Iedereen kent elkaar en het is oergezellig. Een soort Media Stammtisch. :D

 

Nu begrijp ik pas waarom de kosten om tv beelden uit te zenden zo hoog zijn.  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advies Advies Advies.

 

Nou Jongens, jullie zullen wel denken: "Waarom  schreeuwt die ouwe D-box 3x het woord Advies"

 

Dit is omdat het een zeer belangrijk advies is;

 

Kijk eerst hoelang je contract nog loopt alvorens je overstapt op Joyne; bij CDS staat dit in "Mijn CanalDigitaal", bij een andere provider weet ik het niet.

 

Ga in ieder geval nooit dubbel betalen.

 

Groetjes allemaal,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zeeteefje,

 

Heb je gelijk aan, als het om een paar maanden gaat.

 

Maar als je een langer contract hebt is dat toch zonde van de centen?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd ook het volgende goed in de gaten.

Canal Digitaal heeft er een handje van schimmig te doen met (verlengen van) contracten. Zo ook de hele M7 groep inclusief Online.nl.
 

Bedenk dat het consumentenrecht in de regel slechts een opzegtermijn van één maand toestaat.
Tenzij het om het eerste contract gaat of er ooit echt een nieuw contract tot stand is gekomen met een substantiële wijziging ten opzichte van het oude. Er is bijv. gratis apparatuur verstrekt of een lagere (ten opzichte van de oorspronkelijk, niet de gewijzigde) abonnementsprijs overeengekomen.

Print al je overeenkomsten uit en laat je gratis adviseren als lid van bijv. de Consumentenbond, vakbond, je rechtsbijstandsverzekeraar of een Juridisch Loket (tel. 0900-8020).

 

Zit je aan tegen een verlenging bij CD (anders dan een automatische verlenging van wat je al hebt) houd dan goed in de gaten wat je precies gaat verlengen om niet weer veel te lang aan CD vast te komen zitten (wat de overstap naar Joyne zou bemoeilijken).

 

De marketing van Joyne zou in kunnen houden "overstappen naar Joyne, maar daar pas gaan betalen als het CD contract kan worden beëindigd volgens de wettelijke regels". Plus in voorkomend geval rechtsbijstand aan klanten bij conflicten met CD.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

In een hotelbar mag er over het algemeen gewoon alcohol gedronken worden. Zelfs tijdens de Ramadan.

We gaam dan meestal naar de ICON bar in het Radisson Blu hotel in Al Fatah Str. Dat is net aan de overkant van het MBC gebouw. En dat doen we omdat we daar 30% MBC korting krijgen op het eten en drinken in alle restaurants en bar´s.

Is het Formule1 ´s avonds, dan gaan we naar de rooftop bar. Maar in de zomer is die gesloten vanwege de hitte.

 

https://www.google.de/search?client=firefox-b&q=Radisson+blu+media+city+bar&npsic=0&rflfq=1&rlha=0&rllag=25093846,55155566,53&tbm=lcl&ved=0ahUKEwjsjPGA1_vTAhVEdCwKHZ6BAssQtgMIMQ&tbs=lrf:!3sEAE,lf:1,lf_ui:2&rldoc=1&biw=1280&bih=675

 

Sja we weten het nu wel dat je in Dubai woont, hoeft niet in ieder bericht tot in den treuren herhaald en voorgekauwd te worden ;)

 

We gaan maar eens rustig afwachten op de verdere berichtgeving van Joyne. Wat mij wel aanspreekt is het sterkere signaal waarmee uitgezonden wordt. Het signaal van CD valt hier bij regenval mij iets te vaak weg en dat met een goed uitgerichte Triax 88 cm. Nog even en ik kan hier aan een 110 cm exemplaar met meer windgevoeligheid en dito uitval, kan ik de wok net zo goed een stukje verdraaien naar Eutelsat en Joyne gaan kijken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja we weten het nu wel dat je in Dubai woont, hoeft niet in ieder bericht tot in den treuren herhaald ...

...

Het signaal van CD valt hier bij regenval mij iets te vaak weg ...

 

Je kunt iemand wel verwijten te vaak dezelfde informatie te geven (wonen in Dubai) maar voorlezers die niet steeds alle berichten herlezen of een minder goed geheugen hebben kan het relevante informatie zijn.

 

Het andere uiterste is echter wat jij presteert.

Je bericht heeft geen enkele informatie (wat moeten we nu met "hier") en ook in je profiel onder je gebruikersnaam houd je je locatie angstvallig geheim.

Waar ben je bang voor, zit je ergens op je zwarte geld wat we niet mogen weten of houd je die kerstvrouw graag voor jezelf?

 

Maar alle gekheid op een stokje, "locatie" is juist een gegeven dat bij een discussie over schotelontvangst doorgaans zeer relevant is. Die achterwege laten maakt je opmerkingen nog minder zinvol.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maandje gratis testen voor de Sat4all leden zou een leuke geste zijn. ;)

 

Als ze bij Joyne dit draadje lezen, willen ze sommigen niet eens als abonnee  :D

  • Like 2

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar alle gekheid op een stokje, "locatie" is juist een gegeven dat bij een discussie over schotelontvangst doorgaans zeer relevant is. Die achterwege laten maakt je opmerkingen nog minder zinvol.

 

Alsof 'Europese Unie' zinvol is ;) De ontvangst in Nederland van CD is in Nederland totaal anders dan in Portugal, beiden EU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kiekiek

Jouw quote en commentaar op Svetik/Drs Ijzerbout:

 

Sja we weten het nu wel dat je in Dubai woont, hoeft niet in ieder bericht tot in den treuren herhaald en voorgekauwd te worden
vind ik totaal ongepast.

 

Ik wist niet dat Svetik in de UAE woont, ik wist dat Svetik/Drs Ijzerbout ergens in Scandinavie  of in Duitsland woonde;

Dat hij in de UAE woont wist ik niet.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...