Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

@ceesv

 

 

Conax is een veronderstelling?

 

Dat weet ik niet ceesv, ik heb het ergens gelezen, waar weet ik niet meer; sorry dat ik zo wazig ben, maar ik heb het echt gelezen.

 

In ieder geval ben ik in het menu van mijn ontvanger geweest en Conax wordt ondersteund in mijn softcam, dat heb ik gezien.

 

Hoe het allemaal verder gaat met extra beveiligde coderingen moet ik nog allemaal gaan ondervinden.

In ieder geval geef ik Joyne een kans.

 

Groetjes man,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ook nog steeds een veronderstelling van mij, maar een die past bij de summiere uitlatingen die Joyne tot nu toe gedaan heeft, is dat je in je eigen ontvanger met een Ci(+) module kunt kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even die 9 oost zenderaanbod gecheckt, zitten niet veel FTA kanalen op die mij interesseren, keek vroeger wel nu en dan eens naar Russian Travel Guide, toen die nog op de Hotbird te zien was. Voor een ontvangst van die Eutelsat 9 Oost is er geen probleem in geen tijd kan ik schotel ( 2 ongebruikte op de zolder) plaatsen, bevestiging is nog aanwezig van vroeger en ik heb 2 diseqc switchs voorradig (1 in gebruik) en extra bekabeling. Oh ja ik heb ook nog een technomate HD ontvanger staan, die ik sporadisch eens gebruik.

 

Ook op 23.5 O., Astra 3, zit niet veel wat de gemiddelde kijker wil zien.

 

Hier de footprint, kom daar maar eens om bij CD:

 

post-59723-0-64998500-1495175294.png

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog steeds een veronderstelling van mij, maar een die past bij de summiere uitlatingen die Joyne tot nu toe gedaan heeft, is dat je in je eigen ontvanger met een Ci(+) module kunt kijken.

 

Ceesv:  dat stond letterlijk in de mededeling van Joyne.

 

Joyne heeft laten weten op korte termijn niet alleen meer informatie over het zenderaanbod maar ook over technische details, waaronder de codering, bekend te maken. Wel laat het bedrijf weten dat satellietkijkers die beschikken over een HD-satellietontvanger met CI-slot geen nieuwe ontvanger hoeven te kopen.

 

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@T90user.

 

"Mag ik een simpel boerenvraagje stellen? Waarom zou dat Joyne er ook maar enig voordeel bij hebben om op een satelliet te gaan zitten waarvan bekend is dat ie allerlei extra ontvangstproblemen oplevert en waarop verder niets zit waar je kijkers wat extra's aan hebben"

 

Vertel mij eens over die ontvangstproblemen, bij mij, in het verre Turkije, knalt ie binnen en heb perfecte ontvangst met de schotel op Hot Bird uitgericht en er naast de LNB voor Eutelsatsat 9 oost.

 

Het "vat" rechts, is een raket, gericht op Noord Korea.

 

post-59723-0-29825000-1495176118_thumb.jpg

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Conax lijkt me precies dezelfde.
Deze gebruik ik ook voor Poolse telewizja na kartę en Zweedse Canal Digital smart cards.
Eerst had ik de KPN module maar op een gegeven moment kreeg ik alleen nog beeld na het aanschaffen van een nieuwere CI module.

 

Conax, dat gebruikt Digitenne met DVB-T toch ook, of is dat een ander soort Conax i.v.m. dat het geen DVB-S2, maar DVB-T is?

...

Ik heb Conax modules voor DVB-T zonder KPN logo liggen, die gaf KPN eerder uit, zit daar een verschil in i.v.m. dat het alleen een decoder module en geen ontvanger is?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het inderdaad doorgaan..ik ben nog steeds skeptisch, dan kan ik die club ook in Dubai ontvangen wat wel leuk is.

1,20 mtr werd mij gezegd en dat heb ik hier staan . Draaibaar. En vrije zicht over de gehele Clarkbelt.

 

Nou, dat is boffen. Kan ik die meuk uit NL ook weer eens zien. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

 

Dat weet ik niet ceesv, ik heb het ergens gelezen, waar weet ik niet meer; sorry dat ik zo wazig ben, maar ik heb het echt gelezen.

.....

Groetjes man,

D-box

er zijn enkele berichten van gisterenmiddag gewist vandaar dat er informatie ontbreekt

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het inderdaad doorgaan..ik ben nog steeds skeptisch, dan kan ik die club ook in Dubai ontvangen wat wel leuk is.

...

Nou, dat is boffen. Kan ik die meuk uit NL ook weer eens zien. :D

 

Wil je er dan ook voor gaan betalen?

Want dat lijkt me het enige waar Joyne (en andere klanten) wat aan heeft.

 

Voor mij geldt: zodra mijn 3-in-1 thuis te duur wordt gaat het TV gedeelte (met de telefoon) weer de deur uit.

Voor NPO 1-2-3 in HD heb ik dan niet meer dan een paar Euro over.

Vandaar dat ik elders op dit forum (zie o.a. https://www.sat4all.com/forums/topic/358586-hoeveel-kanalen-moet-cd-doorgeven-en-welke/?p=2442737) suggereer dat Joyne beter met een absoluut basispakket (een kanalenlijst met de 6 verplichte en 24 FTA zenders) zou kunnen komen. De rest kan in een gewoon pakket. Dat wordt wel afgenomen denk ik als de prijs lager ligt dan bij CD.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel is het me niet waard. Ik zou het nemen voor de lol en voor de heb en als er kennisen uit NL op bezoek komen, dan hoeven ze GTST niet te missen en vooral naar het weerbericht van die l*l op SBC6 kijken met zijn huisvrouwenpraat op de markt.

 

Mijn vriendin kijkt graag naar de Franse programma´s op TF1, France 2, etc. maar die zitten allemaal op de kabel van Etisalat.

Ik kijk het meeste naar  MBC2/4/Action/Max, maar dat doe ik omdat ik er werk. En de films zijn lang niet slecht.

En naar ARD/ZDF.

 

Verder bestaat het leven hier niet uit TV kijken alleen. En de NL TV mis ik absoluut niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij ook.

Je bezoek kan uiteraard de eigen smart card uit Nederland meenemen. Als ze voor thuisgebruik Joyne zouden hebben.
 

Maar ik denk niet dat je zit te wachten op bezoek dat bij jou TV komt kijken.
Er zijn daar ondanks de hitte wel leukere dingen te doen verwacht ik.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom sommigen toch zo tegen de NPO zijn, snap ik niet.

 

Misschien dat iemand dit in een nieuw onderwerp kunnen melden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook op 23.5 O., Astra 3, zit niet veel wat de gemiddelde kijker wil zien.

 

Hier de footprint, kom daar maar eens om bij CD:

 

attachicon.gif20170511153148_Eutelsat-9B-Wide.png

Is inderdaad een heel goede footprint, vooral voor de zuiderse landen. Hier in Ieper gisterenavond tijdens een zware onweersbui uitval gehad op de 23.5 oost, moet er wel bijvertellen dat het een heel zware bui was, 18L in 15 minuten. eerst viel de Astra3 uit ,maar daarna de Astra1, Hotbird en Astra2 ook. duurde een vijftal minuten. ik veronderstel moest de 9 oost erop gestaan hebben dat die met dit weer ook de brui aan zou gegeven hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is uiteraard geen enkele provider die reclame maakt met het gegeven dat zijn codering te gebruiken is met een softcam, dus dat zal Joyne ook nooit doen. Het enige wat je uit de bekendmaking kunt concluderen is dat ze niet met een 'Joyne decoder' komen, maar dat de klant een eigen ontvanger kan gebruiken met een CI module.

 

Gezien de achtergrond van Joyne weten die mannen donders goed dat voor het overgrote deel van de ontvangers een softcam te prefereren is, maar dat de contentproviders dat juist niet willen. Daar tussendoor laveren betekent dat ze in ieder geval niks over een softcam publiceren en dat de vakhandel met de juiste oplossing zal moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je er dan ook voor gaan betalen?

Want dat lijkt me het enige waar Joyne (en andere klanten) wat aan heeft.

 

Voor mij geldt: zodra mijn 3-in-1 thuis te duur wordt gaat het TV gedeelte (met de telefoon) weer de deur uit.

Voor NPO 1-2-3 in HD heb ik dan niet meer dan een paar Euro over.

Vandaar dat ik elders op dit forum (zie o.a. https://www.sat4all.com/forums/topic/358586-hoeveel-kanalen-moet-cd-doorgeven-en-welke/?p=2442737) suggereer dat Joyne beter met een absoluut basispakket (een kanalenlijst met de 6 verplichte en 24 FTA zenders) zou kunnen komen. De rest kan in een gewoon pakket. Dat wordt wel afgenomen denk ik als de prijs lager ligt dan bij CD.

 

 

Wat moet je nu met een FTA pakket, met een goede schotel, evt. draaibaar, pluk je ze voor nop uit de lucht.

 

Dus, een basis pakket met NPO, de Regionalen, de drie VRT zenders en NPO thema zenders, niks FTA!.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...