Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Maar bestaan in het dagelijkse leven.

 

Wanneer een transport firma transport uitvoert voor Coca Cola, kan je er zeker van zijn da transportbedrijf in het contract heeft staan, dat ze niet voor Pepsi Cola mogen rijden.

 

Of dit ook speelt tussen Astra en Canaldigitaal is iets van horen zeggen.

We zullen nooit het contract te lezen krijgen, of er moet een klokkenluider opstaan.

Er zitten toch meer zenders op Astra 23.5°E, dan die van M7.

Daarom gaat die vergelijking niet op.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach jongens,

het kan mij allemaal niks schelen;

Het ging mij erom dat ik dezelfde posting als Alex1970 had gelezen.

Daar ging het mij om.

 

Nja, joyne alsmede CDS wens ik veel succes;

als Joyne met een kleiner pakket komt met een lagere prijs dan CDS (en mindere kosten in rekening brengt vwb een Extra-kaart), ben ik snel vertrokken bij CDS.

 

De keuze van 9E vind ik persoonlijk geweldig, die trek je nog met een koekepan uit de lucht, zelfs al woon je in Albufeira.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar bestaan in het dagelijkse leven.

 

Wanneer een transport firma transport uitvoert voor Coca Cola, kan je er zeker van zijn da transportbedrijf in het contract heeft staan, dat ze niet voor Pepsi Cola mogen rijde

 

Ik kan je melden dat je stelling niet klopt. Bij ons op het werk worden goederen van drie concurrerende fabrikanten in hetzelfde pand opgeslagen en worden in dezelfde auto's getransporteerd richting klant. De reden: minder deelladingen, dus lagere kosten voor de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het ging er hier over, dat astra op 23 oost geen concurrent van Canaldigitaal zou mogen toelaten.

 

En daar heeft het alles weg van, omdat Joyne op 9 oost van strat zou gaan..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speculaties.

We kennen niet alle argumenten terwijl de keuze van 9 oost als ik het hier zo lees technisch geschikt lijkt en toekomstperspectief biedt..

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Technisch ja, maar commerciel is die beslissing niet.

 

Switchen van Canaldigitaal naar Joyne betekent nu dat je het dak op moet.

Dat betekent een extra drempel voor nieuwe klanten, en minder omzet, bij klanten die geen zin hebben in het aanpassen van hun schotel.Ik zou bijvoorbeeld de 19 graden astra 1 positie niet willen opofferen.

 

Zou Joyne ook op 23 zitten, is het slechts het inladen van de zenderlijst en een Ci+ module in je ontvanger steken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt voor jou.

Maar niet voor klanten die met een schotel op reis gaan en die ter plaatse opstellen (of laten draaien). 

En evenmin voor potentiële nieuwe klanten die nu nog geen schotel hebben.

Zoals ik al zei: pure speculatie.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de camping maakt het inderdaad niet uit, alhoewel automatisch draaibare systemen niet altijd goed werken bij nieuwe transponders.

Een bezoek aan de dealer voor een nieuwe transdponderlijst kan noodzakelijk zijn.

 

En of er een markt met nieuwe schotelkijkers is? Joyne zal hoofdzakelijk vissen in de vijver van Canaldigitaal.

 

Maar of de schoorsteen bij Joyne kan roken van het campingseizoen?

 

Ik hoef zelf het dak niet op, mijn T-90 geeft mij een brede kijk op de door ons ontvangbare satelliet posities.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er in het business plan van Joyne staan hou zij haar marketing inricht blijft ons allen benieuwen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een nieuwsbrief van Joyne gekregen.
Hierin staat het volgende:

Joyne lanceert in Juli 2017

Eerder dit jaar kondigden wij aan om JOYNE medio april 2017 te zullen lanceren. Door enkele externe factoren bleek dit niet haalbaar te zijn en waren wij helaas genoodzaakt om de lancering uit te stellen.
Het lange wachten wordt echter beloond want inmiddels hebben wij goed nieuws te melden! Vanaf nu zullen wij u regelmatig informeren over de voortgang en verdere introductie van JOYNE

JOYNE kiest voor Eutelsat 9 graden oost

De afgelopen weken stonden in het teken van het maken van de juiste keuze ten aanzien van een satellietplatform. De keuze voor Eutelsat vloeit ondermeer voort uit de behoefte van de consument, als het gaat om televisiekijken via de satelliet.
De positie van de Eutelsat 9B satelliet, op 9 graden Oost, biedt voor u als tv-kijker vele voordelen. Deze allernieuwste satelliet binnen de omvangrijke vloot van Eutelsat satellieten is in januari 2016 gelanceerd. Hierdoor is JOYNE verzekerd voor de toekomst van deze positie!

De Eutelsat 9B satelliet is krachtiger waardoor de kwaliteit van zenden op een hoog niveau ligt. Dit heeft ondermeer voor de TV kijker als voordeel dat er in het geval van extreme weersomstandigheden minder storingen voor zullen komen!
Voor TV kijkers die reizen met bijvoorbeeld caravan of camper is het enorme bereik van deze satelliet een groot pluspunt. De "footprint" (reikwijdte waarbinnen de satelliet kan worden ontvangen) loopt maar liefst van het uiterste noorden van Scandinavië tot in Noord Afrika in het zuiden! Dit betekent bijvoorbeeld dat JOYNE in Portugal is te ontvangen met een 65cm schotel. Wilt u JOYNE in Nederland ontvangen dan is een schotel van slechts 45cm al voldoende!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er zelf niet gaan wonen maar het heeft mijns inziens toch wel zijn charme dat je dankzij dat Joyne binnenkort in Groenland, op Nova Zembla of in China kunt wonen en dan toch een abonnementje op het zien van de belangrijkste Nederlandse netten via satelliet zult kunnen realiseren. Daar hadden Willem Barentz en zijn maatjes niet in hun allerwildste science fiction dromen (als die er in die tijd al zouden hebben kunnen bestaan) van kunnen dromen. Wat dat betreft, hulde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging er hier over, dat astra op 23 oost geen concurrent van Canaldigitaal zou mogen toelaten.

 

En daar heeft het alles weg van, omdat Joyne op 9 oost van start zou gaan..

 

Mag ik een simpel boerenvraagje stellen? Waarom zou dat Joyne er ook maar enig voordeel bij hebben om op een satelliet te gaan zitten waarvan bekend is dat ie allerlei extra ontvangstproblemen oplevert en waarop verder niets zit waar je kijkers wat extra's aan hebben waar je als je er met een Joyne abonnement op zou gaan uitzenden? Wie een CD kaartje heeft heeft niets extra's aan de aanwezigheid van Joyne en wie op Joyne overstapt heeft niets aan het feit dat er ook gecodeerde CD zenders op zitten omdat hij die toch niet kan ontvangen.

 

Het zou anders zijn als ze tot een samenwerkingsverhaal kwamen zoals de Roemenen op 1 graad West waar Digi Sat, UPC Direct en UPC Focussat een aantal kanalen met elkaar delen. Dat wil zeggen dat met een geldige kaart van de een oom sommige kanalen die formeel van de ander zijn open gaan. Maar dat soort samenwerking zou ik nooit van Canal Digitaal met wie dan ook verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...