Ga naar inhoud


Afschaffing TV zenderpakket.


Emekli

Aanbevolen berichten


Tja je houd van de jaren 80 of niet, en dan vooral de nummers uit het uitgaans leven en juist niet die van de dagelijkse commerciele radio :)

 

Ik heb aan allebei een broertje dood, en ach, in de tachtiger jaren werden mijn kinderen al tieners. Maar gelukkig voor mij hebben ze die wansmaak er nooit op nagehouden. Waarom iemand in Godsnaam naar commerciële radio zou luisteren met al dat voortdurende reclame-gelieg en ge-OH is me altijd een raadsel geweest. In de sixties moest je wel bij gebrek aan popmuziek op de landzenders maar als ik nu kijk wat de NPO allemaal voor een aanbod heeft naast 3FM kan ik werkelijk niet begrijpen waarom mensen nog aan al die reclamerotzooi de voorkeur geven. Het zal wel een vorm van masochisme zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft de NPO er nog steeds moeite mee de doelgroepen vast te houden. Dat was in de jaren 60 al zo. (Veronica)

Ik vermoed, dat publieke omroep te langzaam reageert op doelgroep-verschuivingen.

 

En politiek Den Haag heeft hetzelfde probleem qua omroepbeleid. Men sluit er omroepcompromissen waarin zich niemand meer herkent behalve een handjevol Kamerleden misschien. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het leifst ook zien dat je je eigen pakket kan samenstellen, ik vrees alleen dat de prijs erg hoog gaat worden per zender. De kosten van de kabel doorgidte zijn zo'n 9 euro (analoog, toen de discussie speelde om analoog meerdere tv aanbieders toe te laten). Ik heb nu play start voor 25 euro, 70 zenders, dus gemiddels iets meer als 20 cent per zender. Maar ik denk dat zenders als discovery, fox en rtl meer per zender gaan vragen, richting de euro of misschien wel 2 euro. Ik verwacht niet dat we goedkoper uit zullen zijn.

 

Ik zie meer in vrije aanbieder keuze op de kabel en sateliet en digitenne. Ik verwacht meer concurentie daardoor, door dat er meer concurentie op het standaard pakket komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemiddeld 20 cent per zender klinkt leuk, maar wat betaal je per zender waar je regelmatig naar kijkt en wat per programma op een zender waar je verder nauwelijks naar kijkt?

 

Misschien moet TV over naar een idee zoals Blendle heeft bij kranten of zoals energie.

De provider (een soort Leander of Stedin) levert dan het signaal van de zenders naar keuze, eventueel in pakketten.

De klant betaalt aan de zender voor programma's waar hij echt naar kijkt, meer als ze niet en minder als ze wel worden onderbroken door reclame.

 

Keuze te maken binnen 1-5 minuten, anders gaat de teller lopen.
FTA blijft uiteraard altijd gratis (is dan de keuze van de zender) en afkoop voor bepaalde zenders moet kunnen.

Zouden dergelijke systemen en TV kastjes te bouwen zijn. Voor kabel eenvoudiger lijkt me dan voor satelliet.

 

En dan nog een beetje beschaafde providers/programmaaanbieders die een dergelijk systeem niet gebruiken om ons (nog) meer geld uit de zak te kloppen. Ik denk dat de bovengrens per maand voor lineair blijven kijken hier zal moeten liggen bij Netflixachtige tarieven.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...