Ga naar inhoud


Afschaffing TV zenderpakket.


Emekli

Aanbevolen berichten

Het is in ieder geval een erg goede ontwikkeling. Een verplicht groot zenderpakket druist in tegen iedere logica. Wil je dat, dan abbonneer je dat, en dan betaal je er voor als de prijs in orde is met het gebodene... Nu is dat niet zo, erg veel mensen willen maar een handjevol zenders, en betalen toch voor dingen die ze niet willen.

 

Nederland lijkt wat dat onderwerp betreft, op de goede weg te zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


... als Belg heb ik er niks aan.

Dan mag je ook niet meepraten over de Nederlandse Mediawet  ;) 

Je kunt t.z.t. wellicht wel meeprofiteren van het bereikte resultaat  :cool:

 

Beter probeer je de zaakjes in eigen land op orde te krijgen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag je ook niet meepraten over de Nederlandse Mediawet  ;) 

Je kunt t.z.t. wellicht wel meeprofiteren van het bereikte resultaat  :cool:

 

Beter probeer je de zaakjes in eigen land op orde te krijgen.

Momenteel heb ik een cd abonnement, en mocht dit veranderen, en cd gaat er in mee, dan kan ik als belg wel een graantje meepikken.

Voor mij dus wel interesant om dit toppic te volgen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het niet gebeuren, wat is het belang van de politiek om zich hier sterk voor te maken?

 

Tot 1-8-2014 had je wel de mogelijkheid voor een NPO-pakket (Het toenmalige gratis standaard-pakket) 

Ik was één van de weinige hier op dit board die daarvoor gekozen had. 

 

Nu lees ik meer reacties van mensen die van RTL en SBS af willen. 

Ik zou het meteen weer doen, maar ik vraag mij af of veel andere klanten daarvoor zouden kiezen.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je degenen die dat willen die kans op een enkel NPO-pakket tegen een bodemprijs ontzeggen?

 

Was het niet zo dat je weliswaar via de satelliet de NPO kon zien maar dat daarvoor wel een smart card van Canal Digitaal nodig was plus registratie en dergelijke?
Zodat het gezien de moeite die toch al moest worden gedaan en de kosten die toch al waren gemaakt velen dan maar meteen gingen voor het volledige basispakket. Die kosten daarvoor waren in verhouding ook lager dan nu.

 

Overigens is de optie die je nu noemt (enkel een NPO pakket) nooit zo duidelijk gecommuniceerd geweest, ik kende in ieder geval het bestaan er niet van.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het niet gebeuren, wat is het belang van de politiek om zich hier sterk voor te maken?

 

Tot 1-8-2014 had je wel de mogelijkheid voor een NPO-pakket (Het toenmalige gratis standaard-pakket) 

Ik was één van de weinige hier op dit board die daarvoor gekozen had. 

 

Nu lees ik meer reacties van mensen die van RTL en SBS af willen. 

Ik zou het meteen weer doen, maar ik vraag mij af of veel andere klanten daarvoor zouden kiezen.

Ik heb dit pakket ook jaren gehad...  meer dan voldoende voor mij... en ik keek eigenlijk vrijwel nooit, soms eens een keer een journaal, maar het aanbod op de zenders van ARD , ZDF en SVT was en is voor mij interessanter...

Zou dit pakket weer terug kunnen komen, is het het overwegen waard... probleem is alleen dat dit via een andere satellietpositie te ontvangen is als destijds... toen zaten de NPO zenders nog op de normale Astra 1 positie. 

 

Maar ik heb het altijd onzin gevonden dat mensen verplicht zijn om van die mega pakketten te moeten afnemen met minimaal 30 zenders...  Laat mensen toch de vrijheid om een keuze te maken wat betreft prijs en aanbod. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb het altijd onzin gevonden dat mensen verplicht zijn om van die mega pakketten te moeten afnemen met minimaal 30 zenders...  Laat mensen toch de vrijheid om een keuze te maken wat betreft prijs en aanbod. 

Was deze maatregel niet ingevoerd om de consument te beschermen tegen de zenderaanbieders?

Het basispakket zou anders bestaan uit 10 zenders waar je de hoofdprijs zou moeten betalen en al het extra's aan pakketten en zenders wat je wil zien zou dan exorbitante prijzen bevatten.

 

Met deze wetgeving is het veel beter geregeld. Nu betaal je een gigantisch bedrag voor het basispakket met reclamezenders en betaal je voor de extra zenders ook een exorbitant bedrag.. Dus tja, leuke wetgeving, maar deze heeft er wel voor gezorgd dat de consument veel meer is gaan betalen voor hetzelfde.

:crazy::grin:

Hoe dan ook, er moet en zal troep door onze spreekwoordelijke grof gezegde "strot" geduwd moeten worden, terwijl de consument alles maar gewoon moet slikken.

 

Al met al hebben deze maatregelen leuke effecten: De consument die gewoon helemaal geen tv meer koopt en aan de radio, al dan niet via streams, genoeg heeft.

Ik kom steeds meer mensen tegen die gewoonweg geen tv in huis hebben, behalve dan op de kamer van de kinderen maar waar de tv vooral gebruikt word om te gamen.

 

En eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik alleen nog npo1 kijk via de ipad en dat mijn doorsnee 55" Bravia eigenlijk al maanden lang amper gebruikt word.

..en missen doe ik het ook niet. :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn internetradio wordt ook meer gebruikt dan de tv. Maar om echte radiozenders te vinden, moet je buiten belgie zijn. Hier is er niks te vinden.

Om on toppic te blijven, waarom doet men niet met tv zenders zoals radio? Bij radio moet je ook geen 30 radio zender pakket nemen en betalen? De radiostation, MOET het wel doen met enkel reclame inkomsten en moeten zelf ervoor zorgen, dat ze bij de luisteraars geraken.

Dus zou ik zeggen, doe het voor tv ook.

Maar ja,telenet heeft de exclusiviteit op dvb-t, waardoor dit niet mogelijk is. Zonde van de verloren bandbreedte.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ja,telenet heeft de exclusiviteit op dvb-t, waardoor dit niet mogelijk is. Zonde van de verloren bandbreedte.

 

En zend alleen maar zwart beeld uit.  Alleen al om te verhinderen dat iemand anders er iets op zou zetten, wat dan zou kunnen concurreren met hun kabel...

 

En die rechten voor DVB-T worden dan ook opgehoest door iedere abonnee op de kabel.

 

Of tot wat een monopolie kan leiden.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet radio:  Neem eens een kijkje hier:  http://www.listenlive.eu/index.html

Als je hier je gading niet vind voor internet radio's dn heb je wel heel speciale wensen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat is die meuk dan?, ook op de Duitse zenders wordt heel veel herhaald en dan die nasynchronisatie.

 

Mit dem Zweiten sieht man besser!!  Ja voor mij is het reden geweest om in 2004 (te laat eigenlijk) over te stappen van kabel naar satelliet om een uitgebreide keus te hebben aan  Duitse zenders en dan bedoel ik alleen de publieke Duitse zenders. Wat een kwaliteit aan consumentenprogramma's docu etc.gedegen tv toptv.! Zou in Nederland willen dat ze gewoon weer de omroepbijdrage  invoeren/verhogen  maar dan wel bij benadering de Duitse kwaliteit tv leveren.. Alleen de humor kunnen de Duitsers beter niet doen, daar missen ze de zelfspot voor.laat dat maar aan de Engelsen over!

Maar goed iedereen heeft zo zijn voorkeuren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad want Radio Stad Den Haag staat er niet tussen wat een gemis.

Kan het zijn dat dit de livestream is:

 

http://94.228.133.3/;stream.mp3

Misschien moet de ; er tussen uit.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar het Duitse systeem waar de publieke zenders na 20h00 geen reklame meer mogen uitzenden. Daarvoor is het minimaal en absoluut niet storend. Dat kost wat aan Gebühren maar dat is me 10 x liever dan die meuk in NL.

ARD & ZDF horen voor mij tot de beste zenders ter wereld. (Op MBC na natuurlijk :D :D :D )

 

citaat:

 

Alle TRT zenders en commerciëlen zijn hier gratis te kijken en dan heb ik het over 291 zenders.

 

Wow...291 zenders met staatspropaganda volkomen gecontroleerd door Erdogan. Daar kan ik je echt mee feliciteren.

 

Met het verhaal over Duitsland ben ik het helemaal met je eens. Hoewel er ook wel dingen zijn en waren die daar dan weer nauwelijks of niet aan de orde komen. althans niet op een objectieve manier.

 

De aanval op die 291 zenders vind ik volstrekt onder de maat. Als een leider van een land zichzelf steeds meer macht toeëigent dan verdwijnen de pluriforme media. Dat is waar in elk land. En sowieso is dat zo in zeer bevooroordeelde landen. Op 9/11 1973 werd de staatsgreep van Pinochet in alle Amerikaanse media in een juich-stemming gevierd als "de verjaging van een kwaadaardige dictator en de terugkeer naar de democratie". Ik kon aan mijn Amerikaanse collega's niet vertellen wat onze wereldomroep of de BBC daarover te vertellen had zonder daar voor een communist aangezien te worden.

 

Als Turkije hetzelfde aantal publieke zenders als Duitsland had gehad dan zou dat geen millimeter verschil hebben gemaakt. Bovendien spreek je niet van "gratis zenders" als het om de commerciëlen gaat want uiteindelijk betaal je er wel voor. Ofwel doordat de bedrijven daardoor enorme winsten kunnen wegcijferen zodat de burger naar verhouding veel meer belasting moet betalen, dan wel doordat de producten waarvoor wordt geadverteerd veel duurder zijn want het geld moet ergens vandaan komen.

Ik ben fel tegen dictaturen van welke aard dan ook maar denk niet dat dat in uitgerekend dit thema enige rol speelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...