Ga naar inhoud


Afschaffing TV zenderpakket.


Emekli

Aanbevolen berichten

Sander Dekker wil af van TV zenderpakket, zie:

 

http://www.broadcastmagazine.nl/televisie/dekker-wil-afschaffing-tv-standaardpakket/

 

Ik ben het niet snel eens met hem, maar in dit geval ben ik helemaal voor.

Alleen nog verplicht de NPO op kabel en sat.

Uiteindelijk betaalt iedereen belasting voor de NPO, voor de commerciëlen betaal je ook wel, namelijk via producten die je koopt in de winkel, maar je hoeft die producten niet te kopen.

Want al die reclame bij de commerciëlen is natuurlijk niet gratis. 

Waarom ben ik zo anti als het om RTL/SBS, alleen al omdat ze programma's onderbreken, dat doet de NPO niet.

Verder zijn er te veel RTL zenders, ik kijk er nooit naar, maar loop af en toe wel langs hun EPG.

RTL 4 is de hoofdzender, de anderen zijn meestal gevuld met herhalingen van RTL 4, hoe krijg je het door je strot.

Bovendien is er er qua programma's niks bij dat mij interesseert, ik kijk liever naar docu's, echte detectives en Zembla en Brandpunt.

 

Als Dekkers plan doorgaat, is er dus eindelijk kans op een pakket van alleen maar NPO en hoef ik voor waar ik nooit naar kijk, ook niet te betalen. 

 

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou leuk zijn als er een abbo komt waarbij je zelf je zenderpakketten kunt samenstellen en waarbij je dan ongeveer 50 cent per tv kanaal betaald.

Ik vrees alleen dat de RTL groep dit niet leuk gaat vinden omdat veel kanalen niet rendabel meer zijn om in de lucht te houden wegens gebrek aan belangstelling, waarvan iedereen weet dat deze 'overbodige herhaal kanalen' alleen maar in het leven zijn geroepen om meer inkomsten uit reclame binnen te harken.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf nog een stap verder willen gaan.
Niet alleen afschaffing van pakketdwang maar ook verplichte doorgifte van ALLE NPO zenders tegen alleen een service fee (voor de echte en aantoonbare kosten) door iedere pakketaanbieder. Pakketaanbieders zouden voor doorgifte van deze zenders dan ook niet gedwongen moeten worden een vergoeding voor heruitzending (auteursrecht) te betalen.

Als de Staat er dan nog (zoals in Groot-Brittannië het geval is (http://www.bbc.com/news/uk-34753331) voor zorgt dat in het hele land iedereen uiterlijk 2020 tenminste 20 Mb internet krijgt dan kan er worden bezuinigd op de aanleg van DVB-T2.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@drz,

 

Helemaal met je eens, ook ik zou het zo willen hebben en technisch gezien kan dat.

Zo heb ik een zender, ga de naam niet zeggen, want "ze" lezen mee en die zit niet in mijn pakket.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NPO onderbreekt haar programma's weliswaar niet voor reclame, maar elke keer zit ik me toch weer te ergeren dat tussen NOS journaal en Eenvandaag, je toch weer een paar minuten reclame over je heen moet laten krijgen. En dat op de publieke 'non commerciele'  omroep!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die niet alleen maar wat wil roepen kan de kamerbrief zelf lezen https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2017/05/24/kamerbrief-over-toekomst-mediabeleid-omroepdistributie/kamerbrief-over-toekomst-mediabeleid-omroepdistributie.pdf

 

Uit een ander artikel:
"Opname in het standaardpakket is voor zenders noodzakelijk: landelijke dekking en bereik vormen een essentieel fundament onder de inkomsten en daarmee de continuïteit van zenders.
In het beoogde model van Dekker behoudt alleen de Publieke Omroep met een ‘must carry’ status zekerheid over landelijke doorgifte. 
Daarmee wordt de concurrentiepositie van de commerciële omroepen op de advertentie- en programmamarkt zeer negatief beïnvloed, evenals hun onderhandelingspositie ten opzichte van de distributeurs (pakketaanbieders).

Vanuit mededingingsperspectief dringt zich bij de VCO de vraag van ongeoorloofde staatssteun op ..."
bron: 
http://fonkonline.nl/artikelen/media/dekker-wuift-bezwaren-commerciele-omroepen-afschaffing-tv-standaardpakket-weg-40549.html

 

Dat laatste zijn natuurlijk krokodillentranen. Want die steun voor de commerciëlen komt nu voor een belangrijk deel gedwongen uit de beurs van de kijker (klant van een pakketaanbieder).
Als de commerciëlen echt zo begaan zijn met diversiteit zouden ze hun programma's voor alle kijkers gratis ter beschikking kunnen stellen.

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

emekli,

hoezo betalen voor RTL4

jij woont toch in Turkeije en jij betaald toch geen belasting in Nederland als Belg en kunt toch helemaal geen nederlandse zenders zien? :blink:

Ja, ik woon in Turkije, nee ik betaal geen belasting in NL en nee, ik ben geen Belg.

Als ik wil, kijk ik ook NL/Vlaamse zenders en daar betaal ik netjes €21.95 p.m. voor via mijn abo.

 

Ik praat in het algemeen wat voor NLers telt.

 

Er is hier veel aan de hand, heb er zelf niks mee te maken, maar hier betaal je maar een paar centen (een halve Lira belasting p.m.) om te kunnen kijken.

 

Alle TRT zenders en commerciëlen zijn hier gratis te kijken en dan heb ik het over 291 zenders.

Je betaalt alleen als je extra sport of film zenders wilt zien.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar het Duitse systeem waar de publieke zenders na 20h00 geen reklame meer mogen uitzenden. Daarvoor is het minimaal en absoluut niet storend. Dat kost wat aan Gebühren maar dat is me 10 x liever dan die meuk in NL.

ARD & ZDF horen voor mij tot de beste zenders ter wereld. (Op MBC na natuurlijk :D :D :D )

 

citaat:

 

Alle TRT zenders en commerciëlen zijn hier gratis te kijken en dan heb ik het over 291 zenders.

 

Wow...291 zenders met staatspropaganda volkomen gecontroleerd door Erdogan. Daar kan ik je echt mee feliciteren.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar het Duitse systeem waar de publieke zenders na 20h00 geen reklame meer mogen uitzenden. Daarvoor is het minimaal en absoluut niet storend. Dat kost wat aan Gebühren maar dat is me 10 x liever dan die meuk in NL.

ARD & ZDF horen voor mij tot de beste zenders ter wereld. (Op MBC na natuurlijk :D :D :D )

 

citaat:

 

Alle TRT zenders en commerciëlen zijn hier gratis te kijken en dan heb ik het over 291 zenders.

 

Wow...291 zenders met staatspropaganda volkomen gecontroleerd door Erdogan. Daar kan ik je echt mee feliciteren.

En wat is die meuk dan?, ook op de Duitse zenders wordt heel veel herhaald en dan die nasynchronisatie, verschrikkelijk.

 

Nou, die emiraten worden anders ook bestuurd door een soort van dictators, ga hier niet over uitweiden, maar je zal daar maar homo zijn om maar iets te noemen, dan is je leven er niet heilig. En alcohol is er in het algemeen niet te krijgen, dat is hier toch anders.

En die zenders daar, worden niet gecontroleerd, laat me niet lachen.

Als het om MBC gaat, is heel veel Amerikaanse meuk, met Arab ondertiteling.

Ik houd van Arabische muziek en een hele tijd geleden, was er een concert van Majed Almohandes op een van de MBC's, live vanuit Amsterdam, vol met reclame, dus heb de opname maar gewist.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug on topic!

 

Je betaalt in Nederland ook via je belasting niet aan RTL en Co, je betaalt alleen voor de Nederlandse publieke zenders via je belasting.

 

Je betaalt wel aan RTL en Co via je maandelijkse provider abonnement.

De commerciële zenders vragen een doorgifte vergoeding.

Vroeger betaalde de commerciëlen een vergoeding aan de provider om doorgegeven te worden, ergens in het verleden heeft er iemand niet opgelet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger betaalde de commerciëlen een vergoeding aan de provider om doorgegeven te worden, ergens in het verleden heeft er iemand niet opgelet.

 

Die omissie kan uiteraard worden hersteld (Dekker lijkt op de goede weg).

 

Zeker als Jan Modaal er achter komt dat door de Staat wordt gedwongen voor alles te betalen (die differentiatie mis ik in het rapport van het Commissariaat). Omdat hij anders NPO 1-2-3 niet kan zien. Ja (op de meeste plaatsten) in Nederland wel altijd gratis is SD kwaliteit. Maar hij betaalt ook gewoon mee voor HD (kijker of niet), iets wat zijn flat screen ook kan weergeven.

Maar heb ik deze discussie niet al ergens vorig jaar aangezwengeld?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland is het de commerciëlen niet toegestaan geld te vragen voor hun uitzendingen, daar probeert men het via een "serviceplatform" genaamd CI+.

 

Vooralsnog lopen de Duitsers daar niet warm voor, men kijkt liever SD dan te betalen voor HD.

 

Ga er maar vanuit, dat men in Nederland naar een soortgelijke constructie gaat, wanneer de doorgifte vergoeding wordt afgeschaft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie ligt daar wakker van?
Ik verondersteld dat dit niet de consument is die voldoende heeft aan de publieke omroep.

 

Want bij de publieke omroep is het gewoon een taak van onze overheid om te zorgen voor verspreiding waarbij de burger de zenders dan met eenvoudige middelen moet kunnen zien.

Een te duur pakket van een provider is al snel geen eenvoudig middel meer.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...