Ga naar inhoud


50 jaar geleden


de vrije fries

Aanbevolen berichten

 

 

Had mijn Panasonic dus geen last van gedurende de tiental jaren dat ie hier heeft gespeeld, ontwerp en kwaliteit van de gebruikte onderdelen wellicht.

 

Wellicht niet roker?

 

... maar het probleem met de hoogspanning bleef. Dus stof en nicotine aanslag. 

aangepast door Prawo
  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


ie TV's uit die tijd waren allemaal waardeloze kloemels

veel te duur en brandgevaarlijk

Erres Aristona Philips prullenboel

 

maar magisch in de woonkamers!

 

 

In Deutschland wurde eine besserer Variante namens PAL von dem Telefunken-Mitarbeiter Walter Bruch (natürlich in Hannover) entwickelt und dort auch am 3. Januar 1963 erstmals vorgeführt. Der reguläre Betrieb begann zur 25. Funkausstellung am 25. August 1967 mit dem historischen Knopfdruck von Willy Brandt und zwar mit der 25. Sendung "Der goldene Schuss", erstmals moderiert von Vico Torriani.

 

niet ver van de Grens wonende is de ontvangst van Duitsland 1 en 2 altijd beter geweest dan die van Nederland 1 en 2 in de 60ties

vandaar dat ik al iets eerder naar kleur mocht kijken bij mijn vriendje zijn ouders op zaterdag middag

 

De laatste Philips KTV bij ons thuis had wel geteld 8 reparaties ondergaan en was na 3 jaar GAAR voor de sloop.

De eerste Akai stond vanaf 1979 tot 2004 in diezelfde woonkamer dagelijks te spelen.

 

p.s. marcelstvmuseum voor de liefhebbers

aangepast door Tonskidutch

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat jullie ander ervaringen hebben met die oude Philips televisies als ik en al mijn kennissen.

Bij ons werkten ze goed en betrouwbaar.

Ik heb nu nog een 9 jaar oude, goedkope plasma van Philips staan en die heeft de eerste 7 jaar tropen jaren gedraaid ( 15 - 18 uur / dag) en dat allemaal zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elk chassis van Philips had zijn eigen problemen, maar kapot gingen ze allemaal.

Vooral het hoogspanningsgedeelte was gevoelig voor storingen, mede  onder invloed van vocht, en vuil.

 

Fameus was bijvoorbeeld de groene condensator die de afstemming van de 15 kHz van de lijntrafo verzorgde, en minder capaciteit kreeg door slijtage.

 

BY 127 was ook een goed verdien model voor de h.h. reparateurs.

 

Daarna had Philips een serie, waar de beeldbuis na 3 jaar helemaal op was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkele vrienden van mij repareerden TV's in die tijd van de sixties tot en met 2010

geen cent te verdienen aan de Japanse import zeiden die altijd tegen mij

 

philips produceert al meer dan een decenium geen TV's meer zelf allemaal import

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

 

50 jaar geleden :)  ...............

 

 

Kop er veur 30 AX mot er deur.

 

 

Die werden bij ons gemaakt, de tijden daarvoor waren voor mij beter m.n. de monitor buizen in verschillende grote.

 

Glas / metaal verbinding was mijn halve leven, van groot ( beeldbuis - plaatstellen ) tot erg klein ( smd ) .

 

Het is altijd gezellig om nog even met een oude klant ( Muller ) te praten die je toevallig tegen komt, zoals vorig jaar in Duitsland in het hotel .............

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...