Ga naar inhoud


Fastscan via Astra 3 (23.5) uitvoeren?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik op mijn VU+ DUO2 met 2x DVB-C tuners een DVB-S2 tuner toevoegen en tijdelijk voor testdoeleinden op een schotel met een Single LNB aansluiten welke op Astra3 (23.5) is uitgericht.

 

Kan ik met deze instelling een Fastscan voor de Nederlandse HD kanalen uitvoeren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik weet geen reden te bedenken waarom dat niet zou gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jürgen,

 

Je schrijft "voor testdoeleinden gebruiken"; dan zou ik nooit kiezen voor een Fastscan van CDS, ga naar http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php, scroll naar de 23,5E (want het ging je om de 23,5E toch?), en lees de frequenties handmatig in.

 

Mijn ervaring is: als je gebruik maakt van de Fastscan -en je gaat later zenders toevoegen die niet in hun Fastscan staan- dat dit conflicten kan opleveren.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat voor conflicten zou dat moeten opleveren?

 

Ik ben ze nog nooit tegengekomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cees,

 

Dat zal ik je vertellen: ik heb een  NanoXX 9800HD,(zelfde als een Vantage, maar dan met externe hardeschijf),

Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB,

Alles draaiende dmv USALS met  Stab Italia HH100.

 

Als ik die Fastscan gebruik van CDS, en ik ga later stns toevoegen die niet in de Fastscan zitten, raakt mijn zenderlijst van slag: zenders die op bv 15W zitten, zitten ineens op een andere satelliet, veel andere stns zitten dan ineens op "Terrestial" wat ik nooit gedaan heb, en nog meer van dit soort onzin.

 

Ik heb het vroeger -toen ik die NanoXX pas had- een paar keer geprobeerd, het ging altijd fout.

 

Daarom raad ik iedereen die Fastscan af.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een Solo 4K, VTi Diseqc 1.1 en heb die problemen niet.

Maar ik geloof je op je woord, dat het bij jouw ontvanger niet goed werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zowel ik als veel van mijn vrinden, bekenden gebruiken al jaren Fastscan maar nog nooit problemen ondervonden.

Nu gebruiken wij maximaal 1 of 2 satellieten die wij scannen, misschien zit daar jouw probleem wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jürgen,

Dit zijn mijn ervaringen met die Fastscan; toen jij schreef "....tijdelijk voor testdoeleinden....", dacht ik dat ik je moest waarschuwen. Nogmaals, het zijn mijn ervaringen.

 

Ze traden op toen ik de Fastscan gebruikte, en ik zenders ging toevoegen die niet in de Fastscan staan.

 

Mijn ontvanger is hetzelfde als de Vantage HD 8000S, het enige verschil is dat ik geen interne HDD heb, daarom heb ik de NanoXX aangesloten op een externe HDD.

 

Groetjes man,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi redneck eyeball,

Ik denk dan dat je gelijk hebt.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik voeg regelmatig feeds of andere zenders van 10 verschillende satellieten toe, en heb gisteren nog en fastscan gedaan.

Alles blijft gewoon werken.

 

Maar zoals al eerder gezegd, ik gebruik een andere ontvanger en andere software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak(k) (Lampje... :whistle: )

 

Dank voor je uitleg!

Heel veel groetjes  man!

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste,

 

Dat de kanaallijst van een Nanoxx van slag kan zijn kan ik bevestigen.

Ik heb ook al heel lang een Nanoxx9800HD met 4 LNBs. Astra 1,2,3 en Hotbird. Op de favorieten lijst Nederland staat NPO1 bij op de Astra3 satelliet. Op de "Alle" lijst staat hij op de Eutelsat W2 en die heb ik echt niet uitgericht.

Dus moet ik bij de LNB instellingen de disecq voor de Eutelsat W2 op de disecq van de Astra3 aanzetten. Dan werkt het in ieder geval weer. Vraag niet hoe het kan maar geniet er van ;-)

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...