Ga naar inhoud


Toekomstzekerheid SOLO SE of SOLO 4K


Jürgen

Aanbevolen berichten

Voor zover je het überhaupt over toekomstzekerheid satellietontvangers kunt hebben zou ik toch wel willen weten of die in het onderwerp genoemde ontvangers enigszins verschillen wat toekomstzekerheid aangaat.

Ik gebruik de ontvanger 5 maanden per jaar op satelliet en 7 maanden op Kabel.

 

Op dit moment gebruik ik een SOLO SE V2 maar omdat ik nog in de 14 dagen afkoelingsperiode zit overweeg ik deze toch voor een SOLO 4K om te ruilen.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jürgen,

er zijn twee aspecten die je moet bedenken

 

1 ) de DVB-S2X normering samen met h2.65 en HVEC die straks bepalend zal gaan worden voor specifieke zenders die in deze norm gaan uitzenden welke afhankelijk is van je inbouwtuner

2 ) de hoeveelheid aan zenders die op die betere resolutie gaan uitzenden (las een prognose voor 2020 alles 4K)

 

hoe je die twee aspecten gaat combineren met een receiver keuze is mede afhankelijk van die gewenste DVB-C/T/T2 en DVB_S2x behoefte

gewapend voor de toekomst ben je nog niet helemaal met een SOLO4K daar die nu een vaste twin tuner heeft en geen DVB_S2x ondersteund

 

De CI+ ondersteuning van VTI is voor beiden gewoon aanwezig dus daar hoef je jezelf geen kopzorgen te maken. Dat heeft pinare wellicht verkeerde informatie.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitgebreide uitleg en dat gelezen te hebben ruil ik de SOLO SE V2 toch om tegen de SOLO 4K.

Biedt voor mij sowieso een aantal voordelen zoals een display, ingebouwde WiFi, 1Gb LAN, mogelijkheid om 2x DUAL tuner toe te passen, montage interne HDD en meer Power.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Solo4K is een fijne ontvanger, ik heb er een hoop plezier van.

Daar ik deze ontvanger alleen voor satelliet gebruik verwacht ik dat er t.z.t. een insteek tuner voor DVB-S2X tuner beschikbaar komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 2020 alles 4k ik geloof er helemaal niks van.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tja, als je kijkt hoe lang het heeft geduurd voordat we allemaal over waren op 16:9 ipv 4:3, dan denk ik dat het nog wel even gaat duren alvorens sd niet meer wordt gebruikt. Denk dat als laatste digitenne aan de beurt is, kpn kennende. Dus tja, wat is toekomst zeker. Maar wie weet krijgt 8k straks voet aan de grond en gaan we allemaal over op 8k..

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dat ik mijn SOLO SE V2 heb omgeruild voor een SOLO 4K even weer in die glazen bol kijken.

 

Heeft het zin of is het aan te bevelen om om voor de SOLO 4K toch nog een witte CI-module te bemachtigen voordat die niet meer verkrijgbaar is?

Ik gebruik de SOLO 4K circa 5 maanden op Satelliet en de rest van het jaar op Kabel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het geval er om een of andere reden, een tijd geen softcam kan gebruikt worden; kan je op de CI terugvallen...

Als je nog een zwarte hebt, kan je die nog wel gebruiken. Maar er zijn al een aantal kanalen die je hier niet meer mee open krijgt en met de witte wel.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hangt ervan af of je de zenders wilt zien die alleen met het witte module te zien zijn.

 

Voor de Canaldigitaal UHD zender heb je zelfs aan het witte module niet genoeg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...