Ga naar inhoud


Groot Nieuws Radio wil langer op AM blijven


astro iris

Aanbevolen berichten

Het verbruik of verspilling is relatief.

 

Om het MBC NOC in de lucht te houden hebben we een verbruik van rond de 1200 kVA...bij een cos.phi van 0,8.

Dan vraag je je af of het dat wel waard is.

Als onze beide diesel noodstroom aggregaten dan lopen, dan wil je niet weten hoe hoog het dieselverbruik is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het verbruik of verspilling is relatief.

 

Om het MBC NOC in de lucht te houden hebben we een verbruik van rond de 1200 kVA...bij een cos.phi van 0,8.

Dan vraag je je af of het dat wel waard is.

Als onze beide diesel noodstroom aggregaten dan lopen, dan wil je niet weten hoe hoog het dieselverbruik is.

Ik gok een 250 - 300 liter per uur voor de 1200kVA in totaal? Ik weet niet wat de max. belasting (in %) is voor de aggregaten, maar ik hoop dat die niet hoger ligt dan 75 - 85%. (Diesels zijn het meest efficient onder die belasting) ...

Bij ons aan boord hebben we een GE LM2500 gasturbine staan en die gebruikt bij 0% belasting ongeveer 40 liter per minuut, en onder max. belasting (14.5MW) 70 liter per minuut... Dus die 300 liter per uur (5 liter per minuut) is niet zo veel ;-)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

1 liter is ongeveer 10 kW.

1200 kVA is dus 120 liter/uur, + nog iets extra voor het rendementsverlies.

 

Dus zeg maar 150 liter, a € 0,46/liter.

 

Voor € 75/uur kan je spelen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 liter is ongeveer 10 kW.

1200 kVA is dus 120 liter/uur, + nog iets extra voor het rendementsverlies.

 

Dus zeg maar 150 liter, a € 0,46/liter.

 

Voor € 75/uur kan je spelen!

Net even gegoogled... Caterpillar 1000kW set (pak hem beet 1250 kVA bij een cos fi van 0.8. Zie spec sheets op http://www.cat.com/en_US/articles/configurations/ep-genset-ratings/c32.html ) gebruikt op 100% belasting 272 liter per uur...

Dus 2x meer dan jouw berekening?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rendement verkeerd ingeschat?!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat is de stand van de petitie?

hoeveel hebben ondertekend, zou toch wel beter zijn een teller te installeren, denk ik

 

maar ik vind het een goed initiatief, beter dan geen initiatief

teveel oudjes die niets meer meekrijgen op hun apparaatjes

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gegoogled... Caterpillar 1000kW set (pak hem beet 1250 kVA bij een cos fi van 0.8. Zie spec sheets op http://www.cat.com/en_US/articles/configurations/ep-genset-ratings/c32.html ) gebruikt op 100% belasting 272 liter per uur...

Dus 2x meer dan jouw berekening?

 

Ik weet niet wat het dieselverbruik per uur is. Onze huismeester/electricien weten dat veel beter en geven een melding aan mijn secretaresse die de dieselbestelling op tijd bij Procurement afgeeft. Die kijken dan op hun beurt welke olieleverancier de beste prijs afgeeft en betrouwbaar is. En die plaatsen de uiteindelijke bestelling.

Het maximale vermogen van onze beide aggregaten is 2000 kVA met een 3e reserve aggregaat van 1000 kVA.

CNN en Reuters zijn onze buren en hangen ook aan onze noodstroomvoorziening. Die betalen daar een maandelijkse bijdrage voor.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even nagekeken, de hoeveelheid stookolie neem ik ieder jaar in mijn budget op en is 250.000 liter. Dit is tevens voor onze uplinks en reserve uplinks, en de 3 FM zenders en een aantal analoge UHF zenders.

We draaien niet op continue op noodstroom maar alleen als de stroom uitvalt of tijdens extreme hitte om het stroomnet in DMC te ontlasten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Extreme hitte in DMC, is dat niet 364 dagen per jaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze die zender lekker houden, maar wel zelf bekostigen en niet op koste van de gemeenschap.

 

Ooit had ik een streng gereformeerde buurman, die inderdaad geen tv in huis had, maar 1 keer in de week luisterde ze wel naar de lokale kerkradio wat via de telefoon ging. Op een bruiloft werd geen muziek gedraaid, maar was er live muziek met een harmonica en kerkelijk gezang. Leven en laten leven.

Precies. Als er mensen zijn die in denkbeeldige vriendjes geloven en in sprookjesboeken, laat ze dan lekker.

 

Ik vraag mij af of er trouwens nog mensen luisteren naar die monotone hersenspoelversjes die regelmatig te horen zijn.

(eh ja, ik zap er wel eens langs)

Vaak bekruipt mij een gevoel van medelijden met die (goed)gelovigen... Maar goed, leven en laten leven en zolang zij een normaal mens met rust laten, is er niets aan de hand en gun ik ieder een radiostation.

 

..tenslotte is er ook een radiostation voor kinderen met vergelijkbare sprookjes. .....over roodkapje en zo.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs.IJzerbout, tegenwoordig heb je Hour Of Power op RTL5.
Het lijkt niet op de F1 waar ook flink wat power gebruikt wordt want daar sla je me ook niet voor weg bij de tv.

En David Maasbach is ook al gestopt op op SBS6.
Tja, het zijn moeilijke tijden.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio Bloemendaal  AM 1116 kHz en internet.

Ik kan die hier niet ontvangen , en Groot Nieuws , met veel ruis !!

2nhqhow.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...