Ga naar inhoud


Groot Nieuws Radio wil langer op AM blijven


astro iris

Aanbevolen berichten


Ik heb even nagekeken, de hoeveelheid stookolie neem ik ieder jaar in mijn budget op en is 250.000 liter. Dit is tevens voor onze uplinks en reserve uplinks, en de 3 FM zenders en een aantal analoge UHF zenders.

We draaien niet op continue op noodstroom maar alleen als de stroom uitvalt of tijdens extreme hitte om het stroomnet in DMC te ontlasten.

 

Tja, als volslagen leek op dat gebied zou mijn eerste vraag zijn waarom er niet wat vierkante kilometertjes zonnepanalen op die onmetelijke woestijngrond worden weggepoot. Dat moet ik dat zonverbrande klimaat toch fortuinen opleveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom toch steeds zo flauw doen over religieuze zenders, je hoeft er niet naar te luisteren.

 

Ben ik op zich helemaal met je eens. Het wordt alleen nogal bijtend wanneer dat het enige Nederlandse signaal over is waar je in ons land overdag op kunt afstemmen.... Niet iedereen heeft de mazzel zich binnen het bereik van een of ander micro zendertje te bevinden en zal het daar dus mee moeten doen als ie iets op de middengolf wil horen. En dan wordt het ineens een heel ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T90 user schreef:

Tja, als volslagen leek op dat gebied zou mijn eerste vraag zijn waarom er niet wat vierkante kilometertjes zonnepanalen op die onmetelijke woestijngrond worden weggepoot. Dat moet ik dat zonverbrande klimaat toch fortuinen opleveren?

Het zal wel met een corrupte regering te maken hebben net als in Spanje.

Woon je in Spanje en heb je zonnepanelen, dan moet je ze registreren want iedere eigenaar moet belasting op zonnepanelen betalen. Ben je dat vergeten, dan kunnen er boetes uitgedeeld worden van €6000,- tot €60.000.000.

Het ministerie van energie stelt dat deze belasting geheven moet worden om zo de kosten laag te houden zodat de elektriciteitsbedrijven de opgewekte stroom kunnen vervoeren. Wekken veel mensen hun eigen stroom op dan zijn er dus minder mensen die gebruik maken van de service van elektriciteitsmaatschappijen waardoor de kosten hoger worden. In plaats van te investeren in groene stroom doen de elektriciteistopwekkers in Spanje precies het tegenovergestelde.

De belasting moet betaalt worden over elke kWh die geproduceerd wordt door de eigen installatie. Het is een belasting die bijna de helft is van de kWh-prijs die de consument betaalde aan het stroombedrijf.  Hoe meer de zonnepanelen aan energie opwekken hoe meer er aan belasting betaalt dient te worden

Als men onder de 10kW opwekt spreekt men van type 1 waarbij de overtollige opgewekte energie wordt doorgegeven aan het energienetwerk waarbij de gebruiker daar geen geld voor krijgt.

Terwijl de minister van industrie en energie beweert dat er geen sprake is van een zonnebelasting beweren de milieuorganisaties wel wat anders. Men weet dan ook bijna zeker dat de elektriciteitsmaatschappijen te veel macht hebben over de Spaanse regering en er voor gezorgd hebben dat zij niet minder inkomsten zullen hebben.

Dat zal in de olielanden wel net zo zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, zien jullie niet over het hoofd, dat er dag en nacht wordt uitgezonden, en er ook midden in de nacht terug gevallen moet kunnen worden op de noodstroom voorziening.

 

En het opslaan van elektriciteit uit zonnepanelen in een batterij, welke voldoende capaciteit heeft om de hele nacht energie te leveren lijkt mij schadelijker voor het milieu als die paar liter olie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik op zich helemaal met je eens. Het wordt alleen nogal bijtend wanneer dat het enige Nederlandse signaal over is waar je in ons land overdag op kunt afstemmen.... Niet iedereen heeft de mazzel zich binnen het bereik van een of ander micro zendertje te bevinden en zal het daar dus mee moeten doen als ie iets op de middengolf wil horen. En dan wordt het ineens een heel ander verhaal.

 

Radio Bloemendaal heeft altijd al een uitzonderingspositie gehad. Zij mogen al sinds 90 jaar op de middengolf uitzenden terwijl andeenr dit niet mochten. Uitsluitend binnen de zuilen struktuur. Dit is iets waaraan ik mij stoor.

Radio Bloemendaal kan al sinds, ik weet niet hoe lang, met vette 500 Watt (niet PEP) uitzenden, terwijl Radio Veronica en Noordzee opgedoekt moesten worden van de heer Brinkman.

Waarom krijgt een religieuze zender dit privilege? Gelijke rechten voor alle, of zie ik dat verkeerd?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

, terwijl Radio Veronica en Noordzee opgedoekt moesten worden van de heer Brinkman.

Minister Harry van Doorn, ex-KRO directeur.

(Over dubbele loyaliteiten gesproken.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat is de stand van de petitie?

hoeveel hebben ondertekend, zou toch wel beter zijn een teller te installeren, denk ik

 

maar ik vind het een goed initiatief, beter dan geen initiatief

teveel oudjes die niets meer meekrijgen op hun apparaatjes

 

 

wel nu... daar ik dat niet zo een twee drie kon vinden even de stand van de petitie

 

de stand is 3000 handtekeningen aanbieding morgen

 

Einddatum petitie Groot Nieuws Radio 6 juli; op 7 juli naar NOVEC!

2017-07-03 21:10

Hallo allemaal,

Inmiddels zitten we op zo'n 3000 handtekeningen, dank jullie wel voor het tekenen!

A.s. donderdag is de laatste dag dat je de petitie kunt tekenen, want op vrijdagochtend 7 juli zal ik samen met twee andere luisteraars de petitie gaan aanbieden aan de directeur van Novec b.v. in Vianen.

Morgen, dinsdag 4 juli om 13.15 u, zal tijdens Sandwich ook aandacht besteed worden aan de petitie en zal directeur Wilfred Hardeman ook iets vertellen over de huidige stand van zaken rondom de AM. Je kunt dit later ook terugluisteren via www.grootnieuwsradio.nl/gemist

Aan jullie nog één keer de vraag: zijn er nog mensen die je kunt vragen om de petitie te tekenen? Elke handtekening telt mee. Tegelijkertijd weten we ook dat de uitkomst van de onderhandelingen met Novec niet van deze petitie afhangt, maar dat dat in Gods handen ligt. Gebed voor Groot Nieuws Radio en in het bijzonder voor de ontwikkelingen rondom de AM en DAB+ blijft nodig!

Groeten, Rianne Dekker

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch kwam die zender een heel eind, ik weet nog dat ik in het voormalige Joegoslavië op vakantie was samen met mijn moeder.

Zij had behoefte aan een geestelijk woord op zondag dat was ze thuis zo gewend, s 'morgens vroeg was Radio Bloemendaal met wat fading toch goed te ontvangen aan de Makarska Riviera.

 

Midden jaren 70 woonde ik in de Deventer binnenstad en had daar een prachtige langdraad antenne gespannen van zo´n 30 mtr. lang.

Daarmee kon ik Radio Bloemendaat prima ontvangen op zondagmorgen op mijn zelfgebouwde Amroh super.

Het ging mij om de ontvangst, wat er uitgezonden werd was voor mij niet echt prikkelend. Ik hoop dat ik het zo goed gezegd heb Sjaak(k)

Echter de storing op de middengolf en langegolf was in die dagen niet te vergelijken met wat je nu hoort op die banden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de kerk heeft nog steeds teveel macht en nog steeds werft zij zieltjes om die macht te behouden.

Het is en blijft een boevenorganisatie.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

astro iris,

je hebt gelijk een typo

 

3000

 

Dr Z

een beetje genuanceerder kan ook

weet je hoeveel kerken er bestaan?

en weet je ook dat er een scheiding is tussen kerk en staat?

dan lijkt me de vrije keuze een ieders goed recht

 

zelfs op EO is interessants te zien geweest (toen ik hem nog ontving)

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen scheiding tussen kerk en staat in Nederland. We hebben het CDA, de Christenhond...eh, unie en nog wat van die gereformeerde partijen.

Onder andere is de christenunie fel tegen koopzondagen, want de schaapjes moeten op zondag de kerk in om geïndoctrineerd te worden met verzonnen verhalen over onzichtbare opperwezens en meer van die flauwe kul uit het jaar nul.

Religie  is zwaar vertegenwoordigd in dit politieke land.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...