Ga naar inhoud


facebook voor Sat4all?


Amager95

Aanbevolen berichten

Ik dwing niemand een hoop tekst te lezen. Ik hoop wel interesse op te wekken over wat er werkelijk gebeurt. Natuurlijk weet FB veel meer over je als je dat vrijwillig prijsgeeft door FB te gebruiken. Maar het is pertinent onjuist te denken dat FB dus niets (bijna niets) van je weet als je geen FB hebt.

 

Nog een aardige quote dan, niet van FB maar zelfde techniek

Citaat

Hoe meer winkels over je weten, hoe meer ze ook willen weten wat je uiteindelijk wilt betalen. Slimme algoritmen speuren de concurrentie af naar de beste prijs. Onno Oldeman werkt bij SimonKucher, de grootste aanbieder van dynamic pricing in de wereld. “We weten precies wat iedere klant bereid is te betalen. Daar passen we de prijs de hele tijd op aan, zoals je nu al bij vliegtickets ziet. Binnenkort ga je dit soort persoonlijke aanbiedingen vaker zien. Heb je meer geld, dan is er kans dat je ook meer gaat betalen.”

 

Dat is grappig, ik weet zeker dat jij en ik geen klant zijn van SimonKucher, en toch hebben ze gegevens over je. Ik ben al verschillende meldingen tegengekomen van mensen die het idee kregen dat de prijs steeds hoger leek te worden als ze vaak terugkomen bij Booking of Vliegticket sites voor dezelfde trip. Ze kregen een lagere prijs als ze een andere PC met andere accounts gebruiken.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

OK, dus omdat jij het zegt moeten we je nu allemaal geloven? Ik heb nog geen greintje bewijs gezien en dan blijft het voor mij een boute stelling met daarna een hoop geblaat in de ruimte ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nergens last van op Facebook, ook niet na 10 jaar en ik wordt ook niet lastig gevallen door vervelende ads krijg ook nooit geen rare emails.

 

Niks mis mee om Facebook te gebruiken, en ik denk dat tussen al dat nieuws een hoop bangmakerij zit, ik ben in iedergeval al een tijd geleden gestopt met het lezen van die onzin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand zegt toch dat je wordt lastiggevallen? 

Of je bang moet worden weet ik nog niet. Het gaat erom wie jouw gegevens in handen krijgt. Feit is dat FB grof verdiend aan jouw gegevens en dat heb ik liever niet. 

 

Mijn stelling is alleen dat mensen wat bewuster moeten zijn van de gegevens die over ze verzameld wordt en wat daar mee gedaan wordt. En daarna kies je bewust voor wel/niet social media. 

 

Maar je zult met me eens zijn dat alleen jouw berichtjes op FB niet de miljarden winst van dit bedrijf kan verklaren. 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
22 uur geleden zei Psychosammie:

Denk dat jullie toch niet helemaal begrijpen hoe FB werkt. 

https://www.demorgen.be/nieuws/facebook-bespiedt-iedereen-ook-mensen-zonder-account-bb6b1f78/

 

en

Citaat

Nou ja, worden jullie dan maar fijn ziek van dit "gelul". Maar weet wel dat er ook mensen zijn die zich iets meer verdiept hebben in de werkwijze van de Google's en FB's in deze wereld.

 

Het gaat niet om een enkel bericht (wel of geen andijvie gegeten vandaag) het gaat om het maken van profielen. Die profielen worden verkocht en door andere bedrijven gekoppeld aan andere profielen over jou. En dan ontstaat er ineens een heel interessant beeld over jou en je gezin. Wat jullie doen, wat jullie eten, wat jullie leuk vinden, wat jullie kopen, waar jullie naar op vakantie gaan, welke auto je rijdt, een uitgave profiel (inkomensgroep).

 

En daar wil ik ver van blijven.

 

en

4 uur geleden zei Psychosammie:

 

Ik snap niet dat je dit kunt denken. Dit is pertinent niet waar.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/27/hoe-facebook-advertenties-heel-precies-op-maat-maakt-12267843-a1568090?utm_source=NRC&utm_medium=related&utm_campaign=related2

 

http://www.esquire.nl/mantertainment/news/a1077/belangrijke-recap-dit-is-wat-facebook-allemaal-van-je-weet/

 

En vooral ook deze

http://www.europe-v-facebook.org/EN/Data_Pool/data_pool.html

 

Het vervelende is dat ze inderdaad niet alles van je weten maar daarom doen ze op basis daarvan aannames die fout kunnen zijn en waar jij mogelijk last van kunt krijgen.

 

Google mag dan wel veel meer van je weten maar FB heeft meer winst gemaakt. Mag jij raden hoe ze dat doen.

 

 

Ofwel jouw bewering waarmee je suggereert dat facebook allerlei privegegevens verzameld en daar commercieel (mis)gebruik van maakt, ook als je geen facebook lid bent.

 

Dat is simpelweg pertinent niet waar. Ik ben ook geen facebook liefhebber, maar heb een nog grotere hekel aan broodjes aap. :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel steun aan een fb groep betreffende mijn gezondheidsproblemen onstaan door hartproblemen. Deze groep is een geweldige steun en toeverlaat voor mij en vele honderden andere leden. Cardiologen weten ontzettend veel van hartproblemen, maar hebben ze meestal niet zelf. In die fb groep hebben de mensen het zelf wel en er is veel steun en hulp. Ik heb zelfs vorig jaar een leuke middag avond georganiseerd in het midden vh land voor geintresseerden uit de groep. Er zijn enige tientallen mensen geweest, dus het blijft niet alleen maar virtueel lullen. Tja, en fb weet nu dat ik hartproblemen heb.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb geen problemen ondervonden met fb, en mensen vinden er zelf een vriend(in) voor vaste relatie.

maar waar ik me het meest aan erger, is dat mensen foto's nemen op (privè) feestjes, en die ongevraagd op fb plaatst.

als je dan al eens het zwijn uithangt in het weekend, maar in de week een harde werker bent, kan die persoon die het ongevraagd gepost heeft, je heel wat mizerie aandoen, om een job te vinden.

Dit is een relatief nadeel van fb.

ook met het koppelen van andere toepassingen zie ik liever niet, en dit is hier niet het geval.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo houdt fb de burgers in het gareel en laat deze brave burgers blijven (of weer worden).
Met zo'n sociale controle is daar is dus geen overheid of wetgeving voor nodig.

 

Menig voetbal hooligan is verder ook een keurige medeburger..

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle beetjes helpen nu pastoor en dominee nauwelijks meer een rol spelen, toch?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen vele opvang honden weer een nieuw huis dankzei Facebook. Spanje is een rotland met zijn jagers die op grote schaal Podencos en Galgos vermoorden, mishandelen of zomaar op straat dumpen. Dankzei Facebook zijn er door heel Spanje heen in combinatie met Nederland en Duitsland grote groepen die deze honden helpen. Zonder Facebook was het bereik heel veel kleiner en vooral veel lastiger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zodra het gepeupel zich zelf gaat leiden en laat misleiden komt er enkel ellende van

de zelfmoord filmpjes en die excessen op verjaardagsfeestjes bewijzen het

 

maar waarom zou je tegen iets zijn als je er niet voor bent........?

ken genoeg mensen die er prima mee overweg kunnen en het ook voor geen cent willen missen

facebook is de revolutie van belangeloos keuvelen

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe en @Ronaldsl

Het is zonder meer waar dat mensen in contact brengen mooi dingen kan opleveren. In feite doen we dat hier bij Sat4All ook.

 

Maar als IT'er realiseerde ik me bij het begin van internet al dat er geen delete knop op internet zit. Dat betekent dat je hoe dan ook moet opletten wat je zelf op internet zet. Maar ik vind het ronduit dubieus als er gegevens over mij verzameld worden zonder dat ik daar invloed op heb.

 

@Tonski

Ik ben dus echt niet tegen FB maar mij zal je er niet zien.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Maar we zien jou dus ook niet op marktplaats, 2dehands, google, whatsapp en nog 10.000+ andere sites en diensten die informatie over je verzamelen? 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...