Ga naar inhoud


dvb-t ontvangst in regio Gent


Tvkijker

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn decodertje Konig, DVB-t en antenne met bijgeleverde versterker neem ik mee naar Nederland op onze boot Zeeland tot Friesland. met succes: regio zenders en NPO,1,2,en 3.

Tijdens de winterperiode verhuist alles naar Gent en daar heb ik VRT,Canvas, en ketnet. goed beeld en radio ......

Kan die ontvangst uitgebreid worden naar de franstalige zenders (Wallonie) aanpassing? hoogte, ? enz?

Mijn huisantenne staat nu op ong 7 meter hoogte onder pannendak! 

Bedankt voor de moeite alvast!

Groeten, 

Jo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou net moeten kunnen.

Kijk maar is op deze kaart:

 

http://fmscan.org/net.php?r=d&m=m&itu=BEL&pxf=BRF+1

 

 

 

aangepast door Noordzee
.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit kaartje staat het zendgebied van de Franstalige zenders in Belgie via dvb-t.

Met een richtantenne moeten ze wel te ontvangen zijn in Gent.

http://fmscan.org/net.php?r=t&m=m&itu=BEL&pxf=la+une&rg=0

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bijna gelijke afstand hier in Ieper , komen ze goed binnen, DVB-T antenne staat ook binnen op 7 meter hoogte onder dak. echter bij ongunstige weersomstandigheden ( inversie) kunnen ze even wegvallen, maar dat is zeldzaam. De afstand Gent-Doornik is dezelfde als Poperinge- Doornik  en ook daar komen ze goed binnen, zelfs met een bierblik antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij moet dit lukken, let wel dat Doornik en  Brussel vertikaal uitzenden net als Nederland en VRT. 

ik woon net ten zuiden van Gent en had ontvangst onder het dak van Doornik en Brussel incl kan. 55 BX1. maar natte dakpannen houden veel signaal tegen en dan werd Brussel moeilijk. voor Doornik zit er het hoogte profiel niet mee in mijn geval, iets wat voor Poperinge veel beter zal zijn vermoed ik.

nu staat er een Yagi op het dak en heb geen enkel probleem met de VRT, RTBF en de Franse muxen.

 

een bierblik antenne is zeker is tof om te proberen, wat heb je te verliezen. beetje plakband en 2 biertjes drinken. let wel dat het normaal formaat is geen 1/2 l of andere exoten

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier in Gent met op 25 meter hoogte de franse zenders van frankrijk,wallonie en vlaanderen met een richtantenne en versterker konig.

De nederlandse moeten ook lukken maar hier problemen met bepaalde stoorsignalen in de buurt.

DAB+ uit nederland is geen probleem dus DVB-T moet ook lukken,zeker op zo een hoogte met een antenne en versterker op.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

DAB+ zit op VHF en DVB-T op UHF.

Bovendien verschillen ze in de locatie, hoogte, vermogen en afstraling van waar uitgezonden wordt.

Dus de conclusie dat DVB-T ook lukt als je DAB+ kan ontvangen is alles behalve zeker.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb een vriend die nog geen kilometer van mij woont en die kan ze ontvangen met dezelfde antenne als ik en versterker en heb het zelf al met mijn eigen ogen gezien,

ik zelf heb op een hogere hoogte dan hem dan wel soms ontvangst door stoorsignalen in de buurt denk ik want DAB+ komt perfect binnen hier van de Nederlandse uitzendmast en DVB-T is iets minder sterk en staat denk ik op een andere plek met hun TV mast dan de radio mast want dat is wat zoeken eer je ontvangst hebt.

maar dat het gaat in gent is een feit daar ik het zelf al met eigen ogen heb gezien, het is wat zoeken en een goeie ontvanger hebben.

want heb op de Gigablue met de dvd-t tuner amper iets van ontvangst van zenders op dezelfde antenne en op de Konig komen de franse uit Frankrijk perfect binnen en de Waalse en soms de Nederlandse mits wat zoeken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...