Ga naar inhoud


Joyne komt met aanbod via internet


Sprietje

Aanbevolen berichten


50 Mbps is overropen. Ik heb lang een adsl2+ lijn van 12 Mbps lijn gehad, en kon perfect streamen,skypen en downloaden tegelijkertijd.

ik heb zelfs nog netflix sd gestreamed op een 4 Mbps lijn, maar andere zaken kon je toen wel niet.

maar als het aanbod interessant is, en niet enkel via app of computer, maar ook kan via kodi of mag, dan hou ik me aanbevolen.

maar vanwege rechten en zo, zal kijken via kodi en mag wel een droom zijn. Maar een bruikbare app op een android box, is ook goed.

en een mogelijkheid via een chromecast o.i.d., sla ik ook niet uit de weg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne doet deze mededeling niet zomaar, zij anticiperen waarschijnlijk op het dit jaar door de EU genomen besluit om de Geoblocking binnen de EU voor o.a. IPTV per 1 april 2018 (niet de beste datum ;)) op te heffen.

Dit is de datum waarbinnen alle contentaanbieders hun techniek in orde moeten hebben.

 

Alleen vraag ik mij dan nog af waarom je dan Joyne nog nodig zou hebben?

Naar mijn mening heeft bijna iedere Kabelboer wel een app waarmee je thuis TV content naar je tablet of smartphone kunt streamen dus die kun je dan toch ook in het buitenland gebruiken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarmee ik achter zou lopen is me niet bekend, maar ik luister graag wat je bedoelt, Tonski.

Ik schaam me er uiteraard niet voor hoor...  maar sta altijd open voor nieuwe dingen, en als die interessant zijn voor mij, is het altijd de moeite waard dat te bekijken.

 

Jürgen, je zou Joyne kunnen overwegen met zijn IPTV aanbod (wat dus niet altijd gesloten moet zijn volgens de definitie) omdat je dan geen kabelboer nodig hebt... maar dan neem je het Joyne IPTV aanbod, en dat zou je dan ook nog eens kunnen meenemen als je op reis gaat.

Maar dat beruchte EU besluit klinkt wel veel mooier dan het eigenlijk is. Lang niet alles valt onder deze regeling

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een IPTV Androidbox. Tot voor kort zaten alle betaalzenders, zowel sport als film, in het Nederlands aanbod. Ongeveer 4 weken geleden ongeveer de helft van deze zenders verdwenen en 2 weken later de rest verdwenen. Heb voor een jaar voor de ontvangst moeten betalen. Conclusie, onbetrouwbaar gebeuren.

En dan over de ontvangstkwaliteit. Als ik in Nederland ben, boxje mee, dan vrijwel nooit stilstaand beeld. Internet aansluiting via Ziggo, glasvezel, bekabelde aansluiting. In Spanje een heel ander verhaal. ADSL (geen fibra beschikbaar) via Movistar, bekabelde aansluiting, veel stilstaand beeld en andere haperingen. Ook geprobeerd op mijn Orange airbox 4G, wifi aansluiting d.m.v. antenne op het boxje, net zo slecht als met de bekabelde ADSL aansluiting thuis. Ervaringen met campinginternet in Spanje, zeer slecht tot slecht. Dus vergeet het maar met IPTV boxje overwinteren op een Spaanse camping. En gaat dat beter worden, wellicht want men is in Spanje driftig bezig et de aanleg van Fibra. Maar wat daar dan van overblijft als de campingeigenaar dat in stukjes gaat knippen??? Ga er maar van uit, dat de schotel nog wel een tijd noodzaak blijft als u NL TV in Spanje wilt kijken. En nu Joyne er is, kunt u met een kleinere schotel toe en hoeft u geen 90- tot 110 cm schotel mee te sjouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janteepe;

 

Als het een officieel abonnement is dan kan dat natuurlijk nooit dat zenders verdwijnen.

Je zit hier in het Joyne gedeelte; heeft hier dus niks mee te maken.

 

Kort gezegd; lijkt me dat je een illegaal jaarabonnement had. Zeker op een Android box want daarop word nog geen enkel LEGAAL abonnement aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei kiekiek:

Feit is dat door het flink opschroeven van de snelheden via internet je voor een habbekrats van alles op je tv kan krijgen in zeer goede kwaliteit. Ik denk dat het tijdperk van sattv steeds meer zijn einde begint te naderen.

 

 

Daar ben ik het dus helemaal met je eens. ( plus 1 punt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat SATTV in NL met de komst van IPTV wellicht steeds minder interessant gaat worden daar kan ik nog in meegaan.

 

Maar wat te denken van de best vele gebruikers die de Nederlandse TV willen kijken in het buitenland zoals de kampeerders en ezpats.

De capaciteit van het Internet in b.v. Spanje s wat nog steedsop een laag pitje en isniet altijd even betrouwbaar.

 Snelheden  boven de 3 MB worden dan al een heel probleem voor de particulier dus daarvoor zal SATTV voorlopig toch nog de enige optie zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net uit Portugal. Heb op heen en terugreis 21 campings gehad. Streamen op een camping die ergens in the middle of nowhere ligt is een utopie. OK, kom je op Turiscampo in Espiche (bij Lagos in de Algarve) dan lijkt het of ze het daar goed voor mekaar hebben: minimaal 10 hotspots maar helaas: geen snelheid. Althans niet om video te streamen. Want ja, er zijn daar zo'n 5 à 6 honderd plekken met vooral veel Engelsen, en die willen allemaal naar de BBC kijken. Je hoeft geen rekenkundig wonder te zijn om er achter te komen hoeveel Mb's (of zijn het Kb's) je dan nog ter beschikking hebt. Wel even afrekenen: €15 voor 2 weken. Fijn, kunnen we de discussie verder voeren over 4G of misschien zelfs 5G? Net zo'n utopie. Als in Nederland de dekking nog niet op orde is hoe denk je dan dat het er met die dekking in landen als Spanje en Portugal uitziet?

Nee, er is maar 1 (één) realistisch alternatief: BROADCAST ofwel: satelliet. Maakt niet uit hoeveel 'afnemers' er zijn, of het er nu 10 of 1.000.000 zijn, elke afnemer beschikt over dezelfde bandbreedte. Of je nu in Frankrijk zit of Portugal. Moeilijk zo'n schotel afstellen? Nee hoor, daar zijn prima oplossingen voor. Kijk maar wat Sprietje er van zegt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Boogje:

Heb op heen en terugreis 21 campings gehad.

dat is relaxed heen en terug rijden

 

IPTV en of internetTV kun je aanbieden via een stream die per APP opgeroepen wordt

de snelheid en dus bruikbaarheid is echter (zoals men hier ook leest) afhankelijk van je "locale ISP"

 

als je zo'n APP op een glasvezel van KPN gebruikt Thuis of dat je die op de "zogenaamde" Hotspot WIFI van camping GeloofmeMaar in Usbekistan opent kent zijn verschillen.

Internet aanbieden via de bekende infrastructuur betekend dat je netwerken hebt en/of kunt gebruiken

 

een aanbod van Joyne is dus 1:1 afhankelijk van de ISP die je gebruikt

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Jürgen:

Dat SATTV in NL met de komst van IPTV wellicht steeds minder interessant gaat worden daar kan ik nog in meegaan.

 

Maar wat te denken van de best vele gebruikers die de Nederlandse TV willen kijken in het buitenland zoals de kampeerders en ezpats.

De capaciteit van het Internet in b.v. Spanje s wat nog steedsop een laag pitje en isniet altijd even betrouwbaar.

 Snelheden  boven de 3 MB worden dan al een heel probleem voor de particulier dus daarvoor zal SATTV voorlopig toch nog de enige optie zijn.

 

 

Dat wel, maar het gros wat sattv gebruikt in Nederland zelf wordt overspoeld met allerlei alternatieven die veel laagdrempeliger zijn dan sattv. Begon met digitale tv via de kabel en digitenne, nu is het aan iptv wat de toekomst lijkt te hebben. HBO verdween en zie daar de opmars van Netflix die alleen al in Nederland een miljoen leden heeft en laten we eerlijk zijn: de prijs/kwaliteit verhouding is wel heel erg aantrekkelijk. Het wachten is op een volgend platform die bijvoorbeeld sport, muziek of documentaires via iptv gaat aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...