Ga naar inhoud


VRT-radiozenders vanaf volgende week in DAB+


Satfeeds-DX

Aanbevolen berichten

Alle VRT-zenders (Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM) en de extra digitale kanalen (MNM Hits, Klara Continuo, VRT NWS) zijn vanaf dinsdag 17 oktober beluisterbaar via DAB+. Daarmee zet de VRT een nieuwe stap in het digitale aanbod. DAB staat voor Digital Audio Broadcasting, of digitale radio via de ether.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/11/nieuwe-radio--kies-voor-dab-/

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik hoorde het ook vanochtend op radio2 - wel een beetje belgisch

 

vraag: kan ik met mijn oude DAB radio ook DAB+ ontvangen?

Citaat

Heb je nog een ouder DAB-toestel? Dat kan mogelijk geen uitzendingen in DAB+ ontvangen.

waarom is het antwoord niet

NEEN

 

maar in Belgie lees je dit:

Citaat

Oude DAB-toestellen

Heb je nog een ouder DAB-toestel? Dat kan mogelijk geen uitzendingen in DAB+ ontvangen. Maar vaak hebben DAB-toestellen ook FM aan boord, waardoor je ze kan blijven gebruiken. Toestellen die enkel en alleen DAB kunnen ontvangen, zullen vanaf 17 oktober in ons land geen signaal meer kunnen oppikken. Toch is het zinnig om de test te doen, want sommige producenten vermelden louter een DAB-logo, terwijl hun toestellen in werkelijkheid ook DAB+ kunnen ontvangen.

bla bla duidelijk

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gehoord deze morgen . Heb deze zojuist besteld voor nog net geen 70 euro ( wel op het nippertje ). Komt volgende week binnen op 18 oktober. Kan direct beginnen met de test.

 

 

clint_dab_radio_1_v3.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is natuurlijk een mooi klein kassie, maar helaas niet stereo 

Stereo hoeft voor mij echt niet . Ik kijk gewoon uit naar een goed toestel dat mij de mogelijkheid bied om deze overal in de woning te gebruiken , zelfs in de tuin en alles uiteraard in prima kwaliteit. Ik wil gewoon een goeie verplaatsbare radio die ik overal in en rond het huis kan hanteren. Ik dacht dat de batterij slechts 6 uur meegaat , maar is geen probleem .
Als ik echt wil genieten van pure muziek dan is de living de ideale plaats , lijkt me toch. Heb een  Dvd-Home Theatre Systeem in de living staan , als ik even een goede film wil zien of een cd  wil beluisteren is dit de ideale plaats toch , en niet in de badkamer, slaapkamer, keuken of de tuin.

Is iets dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken. Als je iets koopt dan heb je toch de specificaties gelezen .

 

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd wat je daar gaat ontvangen? Laat uit puur nieuwsgierigheid en desnoods in een nieuw topic effe weten, welke dab+ zenders er in jou stad toekomen. Schijnt magertjes te zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jongens,

die radio-zenders blijven toch gewoon via de satelliet te ontvangen?

(hoop ik)

 

Het is gewoon een vraag.

 

Als de Zuiderburen besluiten om de "stekker" er op de satelliet er uit te trekken zal ik wel flink balen.

 

Ik luister vaak naar de Belgische radio-stations, gewoon via de satelliet, ik hoop niet dat deze zenders zullen verdwijnen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister al lang naar de DAB zenders van de VRT.

Deze komen sterk binnen en de kwaliteit is prima.


Dit kan helaas niet gezecht worden van de commerciale zenders.

De kwaliteit van die zenders is bedroevend.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Ik luister al lang naar de DAB zenders van de VRT.

Deze komen sterk binnen en de kwaliteit is prima.

 

Ik vrees dat velen de VRT's niet meer zullen ontvangen vanaf 17 oktober met hun gewoon DAB toestel.

 

Heb je nog een ouder DAB-toestel ? Dat kan mogelijk geen uitzendingen in DAB+ ontvangen. Vaak hebben DAB-toestellen ook FM aan boord, waardoor je ze kan blijven gebruiken.

Toestellen die enkel en alleen DAB kunnen ontvangen, zullen vanaf 17 oktober in ons land geen signaal meer kunnen oppikken.

 

https://radio2.be/de-inspecteur/jouw-volgende-radio-dab

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

beste crazy sat

vindt je dat een oplossing?

het nietszeggend en verwarrende nieuws te herhalen

 

Haha....  Tonski , zo heb je op een gemakkelijke manier nog een bericht bij. :grin:

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-10-2017 om 11:53 zei Crazy Sat:

Ook gehoord deze morgen . Heb deze zojuist besteld voor nog net geen 70 euro ( wel op het nippertje ). Komt volgende week binnen op 18 oktober. Kan direct beginnen met de test.

 

 

clint_dab_radio_1_v3.jpg

Crazy Sat, als hij binnen is, laat iets weten, ben nieuwsgierig naar ontvangst resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...