Ga naar inhoud


VRT-radiozenders vanaf volgende week in DAB+


Satfeeds-DX

Aanbevolen berichten

Op ‎12‎-‎10‎-‎2017 om 13:27 zei Tonskidutch:

is natuurlijk een mooi klein kassie, maar helaas niet stereo

 

let op de functionaliteit voor stereo en dus het benodigde aantal luidsprekers bij de aanschaf

Alle DAB+ ontvangers met 1 luidspreker die ik tot nu toe heb gezien, ontvangen en produreren wel stereo. Alleen hebben de meeste inderdaad maar 1 luidspreker.

Via de hoofdtelefoonuitgang kun je ze echter op computerboxjes of op een stereoset aansluiten voor stereoweergave.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt.

 

De chipset die gebruikt wordt is gewoon voorzien voor stereo.

Ik heb al wel gemerkt dat er geen mono signaal naar de luidspreker wordt gestuurd, maar gewoon één kanaal.

Dit valt op als ze een "echt" stereo plaatje draaien uit de jaren 60. Dan hoor je vaak maar de helft.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet dan ook zo zijn als de ontvanger een internetfunctie heeft.

 

Vandaar dat ik bij de dab+/internetradio (met 1 luidspreker) altijd een hoofdtelefoon bij de hand heb.

Trouwens, hoeveel stereo hoor je bij een dab+ radio met 2 ingebouwde luidsprekers? Meestal staat de radio aan en ben ik ergens verderop. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en de wekfunctie en een koffiezetautomaat kan er ook nog in... beste Eduard07

 

1 ) een luistertest is tegenwoordig redelijk lastig maar beslist aan te bevelen voorafgaand aan je aankoop (retourneren voor een andere is slecht voor ons milieu)

2 ) hoofdtelefoon aansluiting is fijn ook als je hem aan de HIFI installatie wilt hangen (let wel op dat het stereo output moet zijn)

3 ) eigen P.S.U. en of Netspanningsadapter valt te prefereren boven batterijen en/of Accu's

 

De luisteraars zullen wel weten waar ze het toestel voor gaan gebruiken.

En als het een vervanging wordt voor je oude Hifi-installatie met FM tuner, denk dan eens aan punt 2

 

gebruik je hem vooral onderweg in de jaszak of hemdzak is de bediening en zijn de knoppen belangrijk, je wilt immers niet dat er een zenderwisseling plaats vind door je loopbewegingen

http://www.digitalradio.be/

http://digitalradio.nl/

 

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Heb die kaart bekeken en hier in de uiterste ZW hoek nog een grijze vlek, dus slechte tot geen ontvangst. Verbetering komt er niet voor halfweg 2018, ben nieuwsgierig naar Crazy Sat zijn ontvangst, zijn locatie ligt ongeveer aan de grens van grijs op de kaart.

 

Ik heb er wel goeie hoop op . De DAB zenders komen toch van Oostvleteren en niet van Egem , denk ik toch.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DVB-T2 zenders, die norkring verzorg, destijds, kwamen van oostvleteren. Je zou veronderstellen, als norkring ook dab+ verzorgt, ook deze wordt gebruikt.

Weet Iemand hoe die signalen daar geraken? Glasvezel?

Ik weet wel, dat de ontvangst met een dab+ stick, die hier ergens ligt, wel serieus tegenviel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij komen de signalen van de VRT niet via de masten van Norkring.

De TV signalen al zeker niet en volgens mij komen de DAB+ signalen ook van de eigen VRT zenders vandaan.

 

De commerciele zullen wel via Norkring komen, maar voorlopig enkel rond het Brusselse.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend ontving ik de VRT zenders nog via DAB maar sinds deze namiddag zijn ze enkel nog via DAB+ te ontvangen.
Vermoedelijk ontvang ik ze via de mast in Sint-Pieters-Leeuw. 

Voor de liefhebbers, de regionale versies van Radio 2 zijn nu beschikbaar. 

aangepast door Brambo's
Toevoegen Radio 2

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met m'n draagbare DAB+ Radio (Grundig Cosmopolit 7A) zie ik na een scan de Vlaamse kanalen in m'n lijst staan. Hiervoor moet ik wel het raam open zetten. Ik woon namelijk in Vught (vlak onder Den Bosch) in Nederland.

Helaas is het signaal te zwak om daadwerkelijk iets af te spelen. Zou een buitenantenne met versterking mij deze kanalen wel doen ontvangen? Of is dit bij voorbaat kansloos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei satharry:

 

De reciever Tuner is een Hama DIT2000

 

Ik heb gezien dat je bij bepaalde tuners van Hama een externe DAB+antenne kunt aansluiten via de F connector

waar de gewone antenne standaard is op aangesloten.

Hama DT100BT.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...