Ga naar inhoud


JFK files lezen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • 1 maand later...
Op 15-12-2017 om 23:57 zei T90user:

Via CNN heb ik begrepen dat er heel veel nog steeds door de CIA verdonkeremaand is ondanks het feit dat ze verplicht waren alles te openbaren.

 

Dat zegt dus al meer dan genoeg. Die gaan echt geen informatie naar buiten brengen dat de CIA er zelf achter heeft gezeten. Kennedy heeft vlak voor de moord geweigerd zijn handtekening te zetten onder een plan van de CIA om Cuba binnen te vallen. Als dank werd hij door diezelfde CIA van het leven beroofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig, tot nu toe is niemand er in geslaagd deze moord op te lossen maar jij weet precies hoe de vork in de steel zit. Waarom heb je al die jaren gezwegen? 

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2017 om 13:51 zei kiekiek:

 

Dat zegt dus al meer dan genoeg. Die gaan echt geen informatie naar buiten brengen dat de CIA er zelf achter heeft gezeten. Kennedy heeft vlak voor de moord geweigerd zijn handtekening te zetten onder een plan van de CIA om Cuba binnen te vallen. Als dank werd hij door diezelfde CIA van het leven beroofd.

 

Ligt volgens enkele documentaires die ik op de voortreffelijke zender "Der Spiegel Geschichte" zag toch weer even anders maar mijn geheugen is te zwak om daar nog de details van te kunnen vertellen. Overigens kon de VS Cuba niet meer binnenvallen na de Cuba crisis odat ze daar een verdrag met de Russen over tekenden. Wat veel mensen niet weten is dat de Cuba crisis feitelijk in 1957 begon toen de VS een geweldig nucleair aanvalsarsenaal direct aan de grens met de Sowjet Unie in Turkije plaatsten waarmee elke stad en elk belangrijk industriegebied in de Sowjet Unie in een oogwenk nucleair kon worden verwoest. De "vreselijke provocatie" door de Russen om Castro te helpen met een vergelijkbaar maar veel kleiner aanvalspotentieel daar was dus geen provocatie maar een antwoord op de Amerikaanse agressie jegens hen. In het Westen wilde men de fantasie hoog houden dat Kennedy de grote held was die de Russen terug in hun hok zou hebben gejaagd en verlangden van de Russen dat ze de werkelijke gang van zaken stil zouden houden. Daartoe waren zij bereid mits Kennedy zou garanderen dat er nooit meer een aanval op Cuba vanuit de VS zou worden gepleegd.

Dat alles is pas bekend geworden nadat Jeltsin de communistische partij in Rusland kortstondig verbood en toeliet dat alle documenten uit die periode openbaar zouden worden gemaakt. Dat alles is ook in onze westerse media gebeurd maar vervolgens ook weer zo snel mogelijk "vergeten" omdat we onze veersie van het verleden veel aantrekkelijker vinden. Kennedy moet een held blijven, daar hebben we teveel in geïnvesteerd, al was het maar in straatnamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei T90user:

maar mijn geheugen is te zwak

 

Yep, dat blijkt. 

 

Die concentratie van wapens was weer een gevolg van het feit dat Cuba na een aantal jaren oorlog communistisch was geworden waarbij de dictator Castro in het zadel werd geholpen door de Russen. Niet grappig als dat in je achtertuin gebeurt, een logische reactie dus. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Psychosammie:

 

Yep, dat blijkt. 

 

Die concentratie van wapens was weer een gevolg van het feit dat Cuba na een aantal jaren oorlog communistisch was geworden waarbij de dictator Castro in het zadel werd geholpen door de Russen. Niet grappig als dat in je achtertuin gebeurt, een logische reactie dus. 

 

Drie jaar geleden werd de democratisch gekozen pro-Russische president in Oekraine gewipt en vervangen door een niet democratisch gekozen pro-westerse president. Vonden de Russen ook niet leuk, zomaar in hun achtertuintje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze meneer is door de hoogste raad van de Oekraïne in 2014 aan de kant gezet, hij wordt bovendien gezocht voor moord op demonstranten. Ik ga er vanuit dat deze Hoge raad daar het recht toe had. De huidige president is gewoon gekozen. Een prima actie dus, daar had de bevolking alle recht toe. Dat die Russen dat niet leuk vinden zegt iets over hen. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...