Ga naar inhoud


Duitse Sat1 moet uitzendingen derden toelaten


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Op Digital Fernsehen is een opmerkelijk artikel te vinden over de commerciële zender Sat 1

 

Citaat

Grundsätzlich sind Privatsender laut Rundfunkstaatsvertrag verpflichtet, Drittanbietern Sendeplätze anzubieten, sobald ihre Zuschaueranteile im Jahresdurchschnitt über zehn Prozent liegen. Die Vorschrift gilt auch, wenn der Sender einer Sendergruppe angehört und diese insgesamt einen Zuschaueranteil von 20 Prozent oder mehr hat. Laut OVG soll damit die Meinungsvielfalt gesichert werden.

 

het hele bericht lees je hier

http://www.digitalfernsehen.de/Gericht-verdonnert-Sat-1-zu-Sendezeiten-fuer-Dritte.158349.0.html

 

Het gaat er in deze om het feit dat per wet en contract met de staat bij een bepaalde kijkersdichtheid ook de commerciële zenders de verplichting hebben derden zendtijd toe te kennen. Opdat een Pluriform gedachtegoed veilig gesteld is.

 

Oberverwaltungsgericht (OVG) Rheinland-Pfalz { is de hoogste instantie als Rechtbank voor overheidsbeschikkingen en verordeningen in de Deelstaat Rheinland-Pfalz }

 

Daar zou RTL groep en Talpa media zich eens aan moeten meten.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik geloof dat menig forumbezoeker hier deze regelgeving niet begrijpen.

Het geldt niet alleen voor SAT1 maar ook voor andere privé aanbieders zoals RTL.

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Dctp

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Tonskidutch:

het medialandschap daar is onoverzichtelijk, dat is ook een feit

 

 

Waar baseer je dat op? Ik vind het in Duitsland juist enorm overzichtelijk. Je hebt enerzijds alle publiekrechtelijke zenders die anders dan bij ons zonder enigerlei beperking voor iedereen zichtbaar zijn, dan de commerciëlen die ervoor kozen om hun HD varianten achter de decoder te zetten, dan de abonnee TV hap die op een enkele uitzondering na alles achter de decoder zet en dus een lidmaatschap vereist en tenslotte nog een hap lokale zenders, religie en reclamerommel die er dan nog tussendoor huppelt. En dan alles keurig via Astra 1 zodat je geen meervoudige LNB's nodig hebt, kan het nog helderder?

 

Ik heb geen idee wat je er onoverzichtelijk aan vindt. Als ik dat met onze situatie vergelijk waarbij we eerst Nederland24 hadden maar die bij de meeste providers alleen in de duurste categorie volledig worden weergegeven vind ik dat veel onoverzichtelijker. In ons Ziggo abonnement bijvoorbeeld zien we wel NPO Politiek en NPO nieuws maar niet NPO Cultura en nog wat van die makkers. En via satelliet is er bijna niets meer van te zien maar wel een hoop Amerikaanse meuk. En via dat Ziggo Go gebeuren zie je dan op te tablet wel de eerste twee Vlaamse netten maar het derde niet, de eerste twee Duitse netten maar het derde niet, en ga zo maar door. Althans, dat was zo, ik zag toevallig van de week dat de WDR er nu wel ineens bij zat dus misschien heeft mijn klacht hierover toch nog zin gehad.

 

Dat de Duitse reclamezenders hun HD versies achter een decoder zetten heb ik nooit begrepen. Immers, ze moeten het voor hun inkomsten van de kijkcijfers hebben. Ze zullen er wel vanuit gaan dat die dan wel naar de standaard versie kijken en niet HD als ze het geld voor zo'n decoder niet willen uitgeven maar het blijft iets geks, zeker nu HD overal de standaard aan het worden is en er steeds vaker alleen nog maar in die norm wordt uitgezonden. Maar goed, ze zullen wel een reden hebben, al is het maar dat ieder extra dubbeltje telt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Tonskidutch:

het medialandschap daar is onoverzichtelijk, dat is ook een feit

 

Duitsers (de Duitstalige landen) zijn meesters in het strak organiseren.

Of het nu gaat om Duitsland, of om Oostenrijk en Zwitserland, het medialandschap heeft er duidelijke contouren.

 

Nederland is wel een hutspot, doordat er een opeenstapeling plaatsvindt van nieuwe ad hoc regeltjes, latere uitzonderingen en gelegenheidsbeslissingen waardoor de hoofdlijnen achter de horizon verdwijnen. 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,  ik schreef, onoverzichtelijk en niet ongeorganiseerd. Dat is wat anders.

Kijk maar naar de extreem ingewikkelde Mediawetgeving en alle actoren.

Kijk maar naar de Bundesländer en hun derde zenders met refrendarissen en functionarissen.

Kijk maar naar het hoog vrij Handelgehalte van de ISProviders, die doen wat ze willen. (all in one abo overnemen of overhevelen nooit van gehoord)

Kijk maar naar de Commercielen in Deutschland en de paytv en Pay ondemand Providers.

 

allemaal strak georganiseerd en maximaal inflexibel

 

24 maanden abonnement kun je misschien krijgen of anders krijg je niks

  • Like 1

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...