Ga naar inhoud


Waarom je alleen maar FTA wil ontvangen


ebhoorn

Aanbevolen berichten


Duitsland kent nog altijd luister en kijkgeld wat het recht geeft ard en zdf te ontvangen maar ook de verplichting de programma's beschikbaar te stellen. 

ard zdf blijft dus fta 

In het ergste geval krijgt iemand die luister en kijkgeld betaald een hd+ kaart. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

je gooit weer allerlei gevestigde begrippen / afkortingen en afspraken door elkaar beste luisteraar

 

das Erste HD en ZDF HD zullen nooit achter een HD+ kaart komen daar die van de Pro7, SAT1 Media GmBh is

maar indien achter een gecodeerd systeem dan een Freeview gelijk ORF (oostenrijk) of SSR/SRG (zwitserland)

 

als je betaald voor televisie per Fernsehgebühr is het geen FTA (218€ per jaar per huishouden, heb ik betaald)

als je betaald voor televisie radio en internet mag je verwachten dat je geen decodering hoeft te gebruiken, mede wegens de politieke impact van de Duitse TV wil men dat vooralsnog zo ver mogelijk vrijwaren opdat er per satelliet Öffentlich Rechtliche Sender te ontvangen zijn zonder kaart in alle crisisgebieden van Noordafrika tot Midden Oosten.

 

bovendien is de discussie SD of HD beeldqualiteit heftig opgelaaid sinds de overstap naar DVB-T2 in HEVC / H.265

en daarmee verplicht men de Zendgemachtigden tevens in SD te blijven uitstralen m.b.t. de apparatuur van de kijkers

 

ook de link die erwinnaar gaf is achterhaald, er zijn uitspraken gedaan door de BGR en overigens ook op sat4all eerder reeds gevraagd en geschreven.

 

maar wat heeft dat allemaal met de stelling van ebhoorn van doen?

enkel dat er helemaal maar een FTA bestaat in de Nederlandse context per satelliet, namelijk het beste van Nederland en België = BVN

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Tonskidutch:

 

 

maar wat heeft dat allemaal met de stelling van ebhoorn van doen?

enkel dat er helemaal maar een FTA bestaat in de Nederlandse context per satelliet, namelijk het beste van Nederland en België = BVN

Bvn is toch geen npo die de belasting betaler betaald. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch wel.

 

Wat betekent BVN?

BVN staat voor 'het Beste van Vlaanderen en Nederland' en is daarmee de Nederlandstalige publieke tv-zender in het buitenland.

https://www.bvn.tv/faq

 

Vanaf 2013 is de Wereldomroep uit de Mediawet verdwenen als publiek gefinancierde media-instelling en valt de verantwoordelijkheid toe aan het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Zodoende is ook de bekostiging hiervoor uit de media-begroting verdwenen. De taak om media-aanbod te verspreiden voor Nederlandstaligen in het buitenland, blijft echter relevant. Vanaf 2013 is de landelijke publieke omroep hier verantwoordelijk voor. Dit doet zij onder meer door deelname in de Stichting Het beste van Vlaanderen en Nederland (BVN) en een mediavoorziening voor de Caribische eilanden van het Koninkrijk.

https://www.ocwincijfers.nl/cultuur-media/media/financien-media

 

De Nederlandse en Belgische belastingbetaler betaalt de rekening.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Tonskidutch:

maar wat heeft dat allemaal met de stelling van ebhoorn van doen?

enkel dat er helemaal maar een FTA bestaat in de Nederlandse context per satelliet, namelijk het beste van Nederland en België = BVN

 

Vraag ik me dan nog steeds af waarom NPO 1-2-3 dan niet FTA te ontvangen is via satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei kiekiek:

 

Vraag ik me dan nog steeds af waarom NPO 1-2-3 dan niet FTA te ontvangen is via satelliet.

Omdat BVN alleen eigen producties van VRT en NPO uitzendt waar ze dus ook de rechten op bezitten.

NPO1-2-3 zendt ook materiaal uit waarvoor moet worden betaald aan derden. Derhalve codering.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

NPO 123 zijn niet fta of ftv te ontvangen via satelliet omdat de publieke pmroepen een doorgifte  vergoeding vragen aan de satelliet provider.

Dat geld wil die provider terug verdienen bij de kijker.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei ceesv:

NPO 123 zijn niet fta of ftv te ontvangen via satelliet omdat de publieke omroepen een doorgifte  vergoeding vragen aan de satelliet provider.

Dat geld wil die provider terug verdienen bij de kijker.

 

Alleen dat geld?
Volgens mij wel iets meer door de koppelverkoop met andere zenders.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook dat is een opgelegde verplichting verankerd in wetgeving.

Het zijn must carry zenders.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen nog een abo voor motorsport en F1.  Als luxe.  En om het live te zien.
Voor de rest kijk ik Astra1 en Astra2, BBC, ITV, ARD ZDF en nog vele anderen.

Ben er van overtuigd dat deze zenders in de regel betere programma's bieden

dan alle commerciële meuk en de NPO.  De NPO koopt voor veel geld docu's

uit het buitenland en voegt nog wat zelfgemaakte bagger aan hun programmering toe.

Waar die belachelijk grote som belastinggeld die naar de NPO gaat voor nodig is ?
Voetbal en overbetaalde 'uniek talent' ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...