Ga naar inhoud


JimJam stopt ermee


de vrije fries

Aanbevolen berichten


Bij Canaldigitaal krijgen ze het nog heel druk met het zoeken naar vervangende zenders. Het begint een aardig lijstje te worden. Volgens mij was JimJam niet erg populair onder de doelgroep.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dreeke:

Bij Canaldigitaal krijgen ze het nog heel druk met het zoeken naar vervangende zenders. Het begint een aardig lijstje te worden. Volgens mij was JimJam niet erg populair onder de doelgroep.

Dat ligt eraan hoe jong je bent :huh:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jimjam kun je 1:1 vervangen door disney junior,  pebble tv of baby tv. kortom genoeg keus... maar laat me raden CDS komt met 1 of ander kanaal met tsjechisch geluid...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoontje keek in zijn peutertijd vaak naar Jimjam. Voor Baby TV was hij toen te oud en voor Disney Junior te jong, dus hoop wel dat er een vervanger komt voor deze doelgroep.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet meer een centenkwestie? Kinderzenders als JimJam, Boomerang, Baby TV, Minimax zitten bij veel buitenlandse providers in het 7 tot 8 euro per maand basispakket van tussen de 80 en 100 zenders terwijl onze graaiers dat in een veel duurder pakket stoppen. Je hebt dan nog wel de "zender van de maand" trucjes maar doorgaans zullen die zendernamen zonder het gezien te hebben en er een gewoonte van te maken de Nederlandse kijker niets zeggen. Hier beperkt men zich tot het Amerikaanse meuk-gebeuren zoals DisneyXD en Nickelodeon, zenders die ze daar overigens erbovenop ook nog in dat basispakket hebben. Zonder acceptabel en bekend aanbod geen vraag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig wordt Die Sendung mit der Maus waar mijn kinderen standaard naar keken nog bij onze ooster-buren gratis uitgezonden, alleen helaas niet meer zo vaak als vroeger.

Ik las vandaag dat de gemiddelde leeftijd van de kijkers gestegen is naar 39 jaar.:grin:

Ijzersterk programma van hoog niveau.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft komt Auto Motor und Sport terug en wordt RTL Z in HD vertoond.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto Motor und Sport zit nog steeds in het Canal Digitaal aanbod en is nu zelfs zender van de maand.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei minplus:

Gelukkig wordt Die Sendung mit der Maus waar mijn kinderen standaard naar keken nog bij onze ooster-buren gratis uitgezonden, alleen helaas niet meer zo vaak als vroeger.

Ik las vandaag dat de gemiddelde leeftijd van de kijkers gestegen is naar 39 jaar.:grin:

Ijzersterk programma van hoog niveau.

 

Klopt! Ook onze tweeling is daarmee opgegroeid. Tegenwoordig heb je aparte programma's met het olifantje en nog veel meer. Maar hier zijn de inmiddels alweer 68 afleveringen van "Masha i Medved" ofte wel Masha en de beer (in het Russisch) de absolute favoriet van onze kleinkinderen. Meesterlijke verhalen met vaak aanstekende muziek - gewoon van YouTube geplukt. Dat het in het Russisch is doet er niet veel toe omdat de beer toch niet praten kan. Bovendien, als kinderen nog geen ondertitels lezen kunnen is Russisch voor hen even onbegrijpelijk als Engels of Duits dus feitelijk zijn ze gewend om naar dingen te kijken zonder de taal te verstaan. Voor onze kinderen was dat destijds een tikkeltje anders omdat ze voor we terug naar Nederland kwamen nog een jaartje in Zuid Duitsland hebben gewoond.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo heeft de overeenkomst met JimJam opgezegd. Daardoor werd de Nederlandstalige markt voor de zender minder rendabel. Voorzichtige conclusie mag zijn dat je als zender in het pakket van Ziggo moet zitten om het redden op de Nederlandse markt. Dat is erg ongunstig voor de nationale tv markt.

  • Like 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...