Ga naar inhoud


Schotel uitrichten in Zuid Frankrijk.


Mickmo

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen. Ben bezig om mijn schotel uit te richten in zuid Frankrijk in de buurt van Perpignan. Ik heb een 60 cm schotel en een duo lnb. Tot nu toe heb ik alleen ontvangst op de astra 19.2. Ik krijg de astra 3 niet te pakken.  Ligt t aan de hoogte van de schotel, evaluatie hoek ? Alvast bedankt voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen flauw idee met deze info.

Wat zijn de DiSEqC-instellingen?

Welke hals zit in de klem?

Welke LNB heb je (merk/type)?

Hoe hoog en breed is de schotel, en merk/type?

Plaats eens een foto van de schotel.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mickmo

 

Welkom op dit forum

 

In Perpignan moet de duo-lnb 20 graden schuin gezet worden om beide satellieten goed te ontvangen, zie bijgevoegde hoek. Dat is een flink stuk schuiner dan in Nederland.
De zender Ocko op positie 237 van de Canal Digitaal zenderlijst is het makkelijkst te ontvangen van de Astra 23,5. Gebruik deze zender dan ook om de satelliet te vinden. Eenmaal gevonden, dan de fta-zender Drenthe TV (positie 76) gebruiken om de schotel op maximale signaalkwaliteit af te stellen
Misschien is dat alleen het probleem. Is het dan nog niet opgelost dan het volgende:
Ik ga er van uit dat je ook een duo-lnb hebt die voor een 60cm schotel geschikt is. Geef me het merk en typenummer even door.
Welke schotel is het?
Het beste is om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten.

 

Hoek van 20 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...