Ga naar inhoud



joker55

Aanbevolen berichten

beste mensen;

na jaren een redelijk tevreden gebruiker ben geweest van de humax icord, wil/moet ik nu wat anders.

woensdagavond bij het kijken, een klein plofje, en ik zat in het donker.  een brandlucht was direct waarneembaar,

en nadat ik de automaat weer ingeschakeld had, een kleine rookpluim boven de humax, plus het behang erachter was lichtelijk zwart.

vanmiddag even de humax opengehaald (ik dacht alleen een condensator bol en opengesprongen) maar was er direct van overtuigd dat deze niet meer te redden was.

een forse brandplek op de print, en zelfs enkele onderdelen half open en verschroeid.

nou ja, de laatse weken vertoonde hij al wat kuren.... (hangend beeld, HD onbereikbaar, dubbel beeld)

 

dus conclusie:  "oke..........een nieuwe sat-ontvanger."

 

ik zit nu te denken aan een VU, maar welke?  ik heb nu 4 quad-lnb's op 1 schotel, 2 uitgang via 2 DiSeqC switches op elke tuner van de humax, en een aparte kabel voor de ned zenders naar boven op een simpel ontvangertje.

Een paar minimale eisen:

- 2 tuners, waarbij ik min 2 kanalen kan opnemen, een derde kijken.  (bij de humax kon ik 4 kanalen opnemen, een vijfde kijken.)

- HD kwaliteit.

- liefst nog op de toekomst, dus 4k, 3D etc etc.

- en leuk voor mijn blonde vriendin......makkelijk te bedienen.  :)

 

een kort vraagje?...... is er ergens een (handige) site, waarbij ik de spec's van de VU's kan vergelijken?

VU heb je in de uitvoering:  SOLO, SOLO2 , SOLO4K, DUO,  DUO2, UNO, ULTIMO,    Pffffft.

 

tweede wat lastige vraag?

 

Ergens las ik dat er LNB's zijn waarbij je, aangesloten op speciale tuners in een VU, direct 8 kanalen kon opnemen/bekijken?  ( DVB-S2 Twin Tuner FBC , of unicable idee ??)

Is daar ook een site van waarbij ik dit eens lekker rustig kan doorspitten en bestuderen, want zie het complete plaatje nog niet met die unicable dingen..... ?

of mbv een unicable lnb kan ik aansluiten op 2 ontvangers, dus ook boven? 

ik weet het, ik heb de melk horen klotsen, maar weet nog niet precies waar de tepel hangt.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lees eerst de vu+ site eens lekker door wat de verschillen zijb en daarna het vuplus topic,  dan kan je misschien wat gerichter vragen.

Bedenk dat tuners als deze wel wat hobbyisten apparaten zijn dus ik weet niet of ze zo geschikt zijn voor je blonde vriendin. 

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" Lees eerst de vu+ site eens lekker door wat de verschillen zijb "

 

tsja, als je deze site bedoeld, .. ( http://www.vuplus.com/sub/main.php ) daar zie ik niet echt wat ik wil weten..

 

" dus ik weet niet of ze zo geschikt zijn voor je blonde vriendin.  "

een beetje rare opmerking, ik bedoel gewoon een simpele AB met een leuke en duidelijke  menu structuur.

dus net zoiets als bij de humax, ik maak een favorietenlijstje, en daar kan zij uit kiezen, niet meer, niet minder.

de installatie, aansluiten en diverse zaken over opnemen, (kan ze nu ook niet) en andere hobby dingen, doe ik wel.....

 

maar als ik bijv de zoekfunctie gebruik bovenaan, op  "unicable ", komt alleen dit topic opzetten.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een overzichts tabel op de pagina van de Solo 4K. Die kan je al iets wijzer maken. Maar de 4K modellen die na de Solo 4K verschenen zijn staan er niet bij.

 

Wat de vriendin betreft: je zal haar even wegwijs moeten maken; maar de gebruikers-leercurve bij de VU's valt wel mee.

Mijn vrouw moet ook niet weten hoe ze een fastscan of een flash moet uitvoeren. Ze wil enkel weten hoe ze ongestoord tv kan kijken. En eventueel een opname even er terug bij halen.

Dus, in het begin even wat uitleg gegeven, en haar dan maar laten doen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3D TV is aluitgefaseerd, dus die kun je vast afstrepen van het lijstje. Ook 3D TV's worden niet meer geproduceerd. De VU's zijn over het algemeen hele stabiele ontvangers met weinig standaard defecten of issues. Het gebruikersgemak is deels afhankelijk van het gebruikte image en de skin. Uiteraard kun je van een werkende image gewoon een backup maken die je in geval van problemen zo weer terugzet.

Een 4K ontvanger wordt momenteel gepromoot, maar realiseer wel dat reguliere 4K uitzendingen nog 'few and far between' zijn. Momenteel alleen demokanalen en een reis en shoppingkanaal. Het kan best even duren voordat er een echt 4K pakket bestaat (en in die tijd zijn 4K ontvangers vast een heel stuk goedkoper en mainstream). De meeste modellen hebben een twin tuner (of de mogelijkheid ertoe)

dus opnemen en kijken is geen probleem.

 

Welk image je gaat gebruiken is persoonlijk. Je had een Humax iCord en die had eigen gesloten firmware. Populaire images zijn OpenPli, VTi, OpenATV etc. Het is een kwestie van smaak welke je wil blijven gebruiken. Let erop dat de fabrieksfirmware niet veel biedt (geen softcam ondersteuning) m.a.w. als je een VU+ gaat kopen moet daar eerst andere firmware op.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Giant2000

Of je de Enigma2 ontvangers nu nog per sé hobby ontvangers moet noemen is wat overdreven. De huidige Enigma2 firmware bootst de standaard gesloten ontvangers qua GUI netjes na. Alleen de beperkingen zijn een stuk minder. OpenPli is zowat de Windows voor STB's waardoor deze allemaal hetzelfde zijn qua gebruik in 'feel and look'. Of je nu 1 keer OpenPli, VTi etc eigen moet maken duurt echt niet langer dan het beheersen van een Ziggo bak..

 

Enne... blondjes zijn verbazend rap in het aanleren van dingen waar ze zelf profijt van hebben :):). Ik heb er hier 3 van rondhuppelen en reken maar dat die de DM8000 alle hoeken van de AB kunnen laten zien..

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

MOET ander firmware erop?  't is toch een satelliet ontvanger, en mijn CD kaart met CI interface druk ik er toch in. Waarom andere firmare?

wat is het voordeel van softcam........ligt er meer open dan?

Trouwens, boven in dit topicsectie staan beschrijvingen hoe je dat moet doen, lijkt me ook geen rocket science.

in het "vroegere" tijdperk gooide ik ook elke maand nieuwe firmware (josje voor de oude rotten) op mijn oude humax, en programmeerde ik ook seasonkaartjes erbij.

 

 

@De_Perre

Citaat

Mijn vrouw moet ook niet weten hoe ze een fastscan of een flash moet uitvoeren. Ze wil enkel weten hoe ze ongestoord tv kan kijken. En eventueel een opname even er terug bij halen.

kijk, dat is er eentje die het begrijpt.  M'n vriendin installeert niets, daar ben ik voor. Zij wil gewoon uit een (favorieten)lijstje haar zenders zien, en daaruit kiezen. Met de humax kon ze even pauzeren, naar wc gaan, en weer verder kijken (vertraagt kijken). Meer kon ze er niet mee, en meer wil ze er ook niet mee.

 

 

@Jürgen

woow,   dat bedoelde ik.......hartstikke bedankt.

 

 

 

ik heb me een beetje verder ingelezen, maar ik neig sterk naar de 4k ultimo (heeft alleen geen 3D) of 4k solo (maar waarom solo, met 2, of zelfs 3 tuners?).

nu alleen het fenomeen unicable.........zoeken maar waar dit een beetje leuk uitgelegd wordt. :)

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei joker55:

heeft alleen geen 3D

Iedere sat ontvanger kan 3D aan tv doorgeven als het in 3D uitgezonden is.

Enkel dat zo goed als niemand 3D aanbied ,SKY heeft/had 3D kanalen.

Een 4k ontvanger heeft ook weinig zin omdat de komende jaren niemand regulair

in 4k gaat uitzenden de uitzendingen zijn tegenwoordig noch niet eens echt HD.

Een 4k ontvanger heeft wel zin als je tvb-t2 wil gaan ontvangen een

4k ontvanger kan die codex aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

4K gaat sneller als je denkt, in de winkel zijn er bijna alleen nog 4K ontvangers te koop.

 

Verder moet Joker 55 niets,hij kan de originele software gebruiken, maar daarmee kan je dan geen 2 kanalen opnemen en een derde kijken, omdat een ci module slechts een zender tegelijk kan decoderen.

Een softcam kan tot 4 programma's tegelijk decoderen, daarvoor dien je dan een van de software platforms te installeren.

Bij een VU+ ontvanger heeft VTi mijn voorkeur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

 

wat je budget is bepaald wat je er voor krijgt

indien je de diverse dvb-systemen gaat gebruiken en of kunt gebruiken is een model met veel tuner insteekplaatsen van belang

anders enkel de nieuwe 4K 

 

genoeg geschreven gewoon lezen en kopen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonskidutch

dat is ook een leuke site.

 

Inmiddels de knoop doorgehakt, en net de bestelling voor een 4k solo eruit gegooid.   Deze heeft al standaard een dubbele tuner on-board, met een slot voor nog eens een dubbele tuner.   Voor mij genoeg...

Later kan er altijd nog wel een tunertje erbij.

 

Mensen, allen hartelijk dank voor de bijdragen !!!.

 

(want nu is het alleen loeren naar een oud digitenne boxje)

Eerst maar kijken hoe het gaat, dan rustig een andere firmware erin schieten op een zondagmiddag met veel tijd voorhanden.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hiermee zet je binnen 10 minuten andere firmware in je ontvanger.

Wel even op zoek naar een passend USB stickje.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...