Ga naar inhoud


Formule 1 in 4K bij RTL UHD in HD+


tv-fan

Aanbevolen berichten

Ik ben best nieuwsgierig hoe jullie dat kwalitatief gaan ervaren. Het meeste spul dat ik tot dusver zag waren speciaal gemaakte 4K demo filmpjes en ja die geven een stralend beeld met een goede 4K flatscreen, dat is waar. Waar is ook dat je best dicht bij het beeldscherm moet zitten of een enorm beeldscherm moet hebben anders ziet het menselijk oog het verschil tussen HD en 4K niet.

 

Intussen heb ik ook enkele keren een gewone film in 4K uitgezonden zien worden, dus een film die bijvoorbeeld mensen binnenshuis toont die met elkaar praten zonder dat er enige nadruk wordt gelegd op speciale situaties om scherpte en belichting in te stellen op 4K en dan zie je echt geen werkelijk verschil met HD.

 

Om het even op jullie sportgebeuren te betrekken: ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n racewedstrijd bij stralend weer heel mooie plaatjes zouden kunnen opleveren maar bij flinke bewolking of zelfs regen dat je dat 4K element nauwelijks of niet waarneemt als je niet weet dat je er met een 4K ontvanger en flatscreen naar kijkt.

 

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die dit kunnen bevestigen of echt overtuigend ontkennen. Want gezien het veel hogere eisenpakket aan de opnamekant vraag ik me echt af of die 4K norm wel zo hard zal gaan lopen als veel mensen voorspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden zei T90user:

Ik ben best nieuwsgierig hoe jullie dat kwalitatief gaan ervaren

 

Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat het afgelopen F1 weekend helemaal niet in native UHD is uitgezonden, maar in opgeschaald HD.  Ik heb moiré patronen waargenomen die ik niet zou verwachten in 2160p. De diverse UHD demo uitzendingen zijn beduidend scherper en geven je het gevoel dat je dichter bij de TV moet komen om meer details te kunnen zien.

aangepast door zeeteefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg zegt sd,hd,uhd niets uit over beeldkwaliteit enkel over de uitgezonden aantal beeldlijnen.

Theoretisch kunnen ze sd materiaal opblazen tot uhd en er een label aan hangen uhd.

Zelfs een UHD satontvanger kan van een SD uitzending een UHD signaal produceren.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

der worden weer van die uitspraken gebezigd die nergens op slaan met betrekking tot het oorspronkelijk topic

om maar te zwijgen over de kundigheid of relevantie

 

in UHD uitgezonden is mijn beeld verbluffend veel beter dan een standaard HD (high definition) uitzending

zoals meermaals door andere 4K receiver bezitters is verklaard, in verschillende topics, is OOK de beeldkwaliteit van de standaard HD uitzendingen beter op een UHD receiver

 

het is zo als het is

en een RTL UHD zal afhankelijk zijn van de feed van eigen verslaggeving of van die van derden

 

naast de correcte instelling van uw TV is een uitzending van UHD materiaal op UHD apparatuur absoluut mooier

voor de Formule 1 fan dus zeer zeker het overwegen waard om eens naar een kaart om te kijken, voor zo lang andere TV providers niet ook overgaan op UHD uitzendingen

 

en p.s. het is en blijft een commerciele zender die doorspekt is met reclame boodschappen ook tijdens de F1 race

aangepast door Tonskidutch
ook

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat je bedoeld met die opmerking, want een beeldverbeteraar daar heb ik het NOG niet eens over gehad

het zal wel jou gemis zijn aan ervaring met een UHD receiver dergelijke meldingen te moeten plaatsen

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In ieder geval is morgenavond de volgende live UHD uitzending te zien op RTL UHD.

Alleen voor liefhebbers, de finale van DSDS, 20:15 uur.

 

Het weekeinde daarna is er weer F1 in UHD, in de achtertuin van Sprietje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 25-4-2018 om 12:57 zei tv-fan:

Ja in Duitsland is men er druk mee bezig en stuk verder. 

Ook de ZDF verwacht in 2022 met een regulier 4K aanbod te starten. 

Als je de UHD1 (deels gecodeerd, deels vrij te ontvangen) via het HD+ kunt zien, zie je dat er diverse omroepen druk mee in de weer zijn. 

Onder andere van het eerder genoemde ZDF maar ook ARTE, 3 SAT, MTV, De Luxe Music bieden hier regelmatig mooie 4K producties aan. 

 

over 3.5 jaar pas 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie die producties nu al, en ja , het beeld is schitterend.

 

Vanmiddag de F1 in 4k kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...