Ga naar inhoud


Formule 1 in 4K bij RTL UHD in HD+


tv-fan

Aanbevolen berichten


Ik had de indruk dat al het 'live' beeld UHD was, want dat beeldmateriaal zag er allemaal strak uit (koortslip bij Vettel gezien?) met uitzondering van de beelden uit de cockpit. Bij de kwalificatie zijn er altijd relatief veel cockpit beelden, bij de race morgen zal dat veel minder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo, hier het vandaag aangeschafte HD+ module + kaart in de Vu+ Solo 4k gestoken en de gewenste zenders toegewezen aan het HD module.

Ik zie nu inderdaad het mededelingenbeeld op RTL UHD, dus alles staat klaar om morgen de F1 in UHD kwaliteit met DD 5.1 te genieten.

Ook deze zender, https://www.hd-plus.de/uhd/ultra-hd-demokanal-uhd1  die om 20 uur achter de decoder ging, is nu te zien.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een module kopen om reclame te moeten zien.

De nieuwe tv trend????

Want de reclame op een officiële ci+ ontvanger kan je niet de reclame doorspoelen bij de HD+ gedecodeerde zenders.

Blijkbaar ben ik met mijn tijd niet meer mee. vroeger kocht men iets om reclame niet te moeten zien 😀, en nu koopt men iets om reclame te moeten zien 😁

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar die reclame is wel in UHD formaat.:rolleyes:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei zeeteefje:

Ik had de indruk dat al het 'live' beeld UHD was, want dat beeldmateriaal zag er allemaal strak uit (koortslip bij Vettel gezien?) met uitzondering van de beelden uit de cockpit. Bij de kwalificatie zijn er altijd relatief veel cockpit beelden, bij de race morgen zal dat veel minder zijn.

Ja die koorstlip zag ik zelfs op Sky UK F1 SD

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Meten is weten gissen is missen.

Enkel de gemeten bitrates geeft een indruk van de kwaliteit bandbreedte.

18mb / sec is in ieder geval beter als HD

 

 

Je kunt SD ook met 20 Mbps uitzenden, maar het blijft SD. Slechts wat minder vaag dan wanneer je dat bij 2 Mbps doet in dezelfde compressie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We gaan het morgen ervaren, ook al wordt het 4k signaal bij mij nog tijdelijk gedownscaled naar HD, bij gebrek aan een 4k monitor.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zouden de HD+ kaarten zoals ik ene heb ook die UHD zenders decoderen ????

heb nog geen UHD ontvanger maar ben wel van plan 1 te kopen en wil dan weten of de kaart in Oscam ook die UHD zender gecodeerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...