Ga naar inhoud


Ziggo sluit tv-signaal niet-klanten af


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik snap de heisa niet.

KabelTV is een betalende dienst, als je je abonnement opzegt is elke dag die je van dan af toch nog kunt kijken leuk meegenomen.

Dat dat niet eeuwig blijft duren lijkt mij logisch.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ken iemand die al langer dan 5 jaar aangesloten is, die was door een fout opnieuw aangesloten, maar die zit niet in de betreffende regio.

 

Ik ken iemand die in een particuliere flat woont waar de zelf zo bij de kast kunnen om het aan te sluiten, de vraag is hoe effectief dat is.

 

Ik ken iemand die zegt de kast met een sleutel open gemaakt te hebben en zich zelf weer aangesloten heeft, geen idee of dat echt waar is, maar sloten kunnen geopend worden, al mag dat uiteraard niet. Ziggo draait de torx schroef het lipje over het slot zo hard mogelijk aan, dat doen ze niet zomaar. Ik heb dat een keer gezien, er staat zo'n grijze flat kast voor mijn huurwoning.

 

Ik denk dat Ziggo beter alles juist aan kan sluiten, dan ook het basispakket decoderen, dan is alles op afstand te regelen.

 

Nu Ziggo zo groot is geworden, mogelijk met andere kabelnetwerken samen werkt, heb ik zo'n vermoeden dat net als bij KPN concurrentie moet worden toegelaten, ik meen dat ze dat al aan het onderzoeken zijn. Eerst hoefde het niet, maar toen waren ze nog niet zo groot als nu, dat kan wel eens een andere wending gaan aannemen. Als dat gebeurd, dan zal alles gecodeerd moeten worden, al is het eenvoudige pakket misschien met een lagere codering goedkoper.

 

Met het analoge Filmnet van vroeger in het begin was het alleen eerst een negatief beeld, er waren apparaten die er geen moeite mee hadden dat om te schakelen, de codering werd langzaam zwaarder.

 

Canal Digitaal is ook langzaam de codering zwaarder aan het maken, Orca is er al in, Seca3 draait nog prima, maar wat gebeurd er straks? Goedkoper zal Canal Digitaal niet worden, het zal wel een zelfde spel worden dat nu op Seca3 speelt. Voor het decoderen van duurdere pakketten is er geen keuze dan minstens CI+, als het Canal Digitaal lukt in de lucht te blijven, dan zal dat net als van Seca2 naar Seca3 gebeurd is, dat ze langzaam naar Orca over gaan. Ik zie Canal Digitaal regelmatig reclame maken op Facebook, dat zijn alleen nog met kaart ingebakken Orca decoder, de tijd zal het leren wat er gaat gebeuren, ik hoor steeds meer mensen geen normaal TV meer kijken.

 

Wat ze bij de NPO proberen is wat een kat in het nauw doet, dat zijn rare sprongen, alleen mag dat niet zomaar met belastinggeld, vandaar nu ook de discussie in de Tweede Kamer. Vroeger kregen de publieke omroepen bakken met geld, nog steeds, al is dat minder geworden. Sterinkomsten zijn al flink gedaald, we hebben allemaal moeten bezuinigen, maar de publieke omroep had veel eerder met haar tijd mee moeten gaan. Reclame voor een programma via het internet levert ook geld op, mogelijk minder, dat noemt men concurrentie waar de publieke omroep nog steeds aan moet wennen.

 

Ik ben een beetje off-topic geraakt, het gaat om de aansluiting van de kabel, ik wilde het alleen aanvullen met mijn bevindingen.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze analoog stoppen, en alles digitaal coderen, hoeven ze geen draad meer af te schroeven.

Ze kunnen als dat mogelijk is nog altijd een kaart bij vrienden of familie registreren en zo (bijna) gratis kijken.

Of zal er altijd los gevezen worden?

Beetje top offic, maar als je bij onze kabelaar internet en/of telefonie afsluiten, plaatsen ze een hoog doorlaat filter, zodat modem geen signaal meer krijgt.

Spelen ze daarmee op zeker?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in NL gebruiken ze al tijden geen filters meer in de distributiekasten. Ze halen gewoon je coax los uit de verdeler en plaatsen een sluitweerstand van 75 Ohm.

Maar gelukkig heb ik de sleutel van de kasten....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een heel eenvoudig verhaal is. Als iemand opzegt en ze moeten fysiek de kabel loshalen dan kost dat geld. Die mooie bus met monteur rijdt immers niet voor niks. Dus stellen ze dat uit tot het moment dat er toch werkzaamheden in de buurt zijn. Nu is Ziggo het netwerk aan het upgraden voor docsis 3.1, een standaard die twee keer zoveel frequentieruimte nodig heeft, andere versterkers, doorlaatfilters enz. Als ze bij de kast aan het werk zijn kunnen ze meteen het zaakje opschonen.

(dit hele verhaal is natuurlijk niet van toepassing op digitale ontvangst, die kaarten kunnen ze gewoon met een druk op de knop uit de lijst halen van geldige kaarten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Casema ooit eens iets soortgelijk gehad, ruim 5 jaar na het beeindigen van mijn tv abonoment ivm overstap naar sat een brief in huis dat de boel zou worden afgesloten omdat ik geen abonnee meer was, contact met ze opgenomen hoe of waarom nu pas werdt toen uitgelegd dat het een opschonings actie was. Had na het aansluiten vd schotel nooit meer het kabelsignaal gecontroleerd na de brief wel even gekeken en er stond nog een analoog signaal op. Kort na de datum dat de daadwerkelijke afsluiting in de brief was aangekondigt was dat signaal vedwenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2018 om 17:00 zei Mimisiku:

Maar gelukkig heb ik de sleutel van de kasten....

 

dat zag ik om de hoek ook gebeuren door beste buren in 2003 toen alles nog analoog was

wat wil je als er geen analoog signaal meer op de kabel staat met jouw sleutel?

dus dat is wat er gaat gebeuren

er zal enkel nog een digitale fingerprint toegang verlenen aan het digitaal aanbod met de nieuwste access beveiliging en dat is een two way systeem

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2018 om 19:43 zei borsjea:

Bij Casema ooit eens iets soortgelijk gehad, ruim 5 jaar na het beeindigen van mijn tv abonoment ivm overstap naar sat een brief in huis dat de boel zou worden afgesloten omdat ik geen abonnee meer was, contact met ze opgenomen hoe of waarom nu pas werdt toen uitgelegd dat het een opschonings actie was. Had na het aansluiten vd schotel nooit meer het kabelsignaal gecontroleerd na de brief wel even gekeken en er stond nog een analoog signaal op. Kort na de datum dat de daadwerkelijke afsluiting in de brief was aangekondigt was dat signaal vedwenen

 

Ziggo heeft met de AVG een maximale bewaartermijn gekregen van klantgegevens. Ze zullen nu niet meer na ruim vijf jaar contact kunnen opnemen. Ziggo mag de gegevens van ex klanten niet langer bewaren dan noodzakelijk is. Daar behoort uitgesteld onderhoud van wijkkasten natuurlijk niet bij.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 3-6-2018 om 17:00 zei Mimisiku:

Ze halen gewoon je coax los uit de verdeler en plaatsen een sluitweerstand van 75 Ohm.

Maar gelukkig heb ik de sleutel van de kasten....

 Je staat er blijkbaar om bekend dat je problemen daarmee kunt oplossen.

Op 31-5-2018 om 21:30 zei Mimisiku:

 Had 's avonds 3 straatgenoten op bezoek omdat ze geen beeld meer hadden. 

 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, blijf een rebel hè. :)

Begrijp me niet verkeerd. Eigenlijk ben ik een vreselijke softie.. De mensen in de straat die ik heb geholpen zijn allen slachtoffer van de crisis. Geen werk, een uitgewoond huis en in de schuldsanering en eten van de voedselbank. Echt geen cent te makken dus. Dan is plots hun enige vertier weg.... Als ik ze dan kan helpen?

Weet best dat het eigenlijk niet mag, maar ja....

aangepast door Mimisiku
Verklaring toegevoegd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou het risico niet willen lopen.

Je gaat hartstikke nat wanneer je gepakt wordt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...