Ga naar inhoud


npo4k


dirkjan38

Aanbevolen berichten


Zit er verschil in kanaal 14 en kanaal 700 van de fastscanlijst? Ik zie twee keer NPO1UHD op 11914, eentje heeft een lagere bitrate. Iemand enig idee hoe dat zit?

Verder perfect beeld op de LG OLED. Alleen audio/video nog steeds niet helemaal in sync tijdens de wedstrijden.

 

Wat me ook opvalt is dat het beeld bij de "gewone" HD zenders meer ingezoomd is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Murdock:

Zit er verschil in kanaal 14 en kanaal 700 van de fastscanlijst? Ik zie twee keer NPO1UHD op 11914, eentje heeft een lagere bitrate. Iemand enig idee hoe dat zit?

Verder perfect beeld op de LG OLED. Alleen audio/video nog steeds niet helemaal in sync tijdens de wedstrijden.

 

Wat me ook opvalt is dat het beeld bij de "gewone" HD zenders meer ingezoomd is.

@Murdock : Vooral de laatste opmerking van jou heb ik verder nog nergens gelezen, bij UHD lijkt alles zo ver af ! Bij de ene wedstrijd wat meer dan bij de andere. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Klopt helemaal.

NPO HD geeft het beeld weer zoals iedereen al jaren ontvangt.

NPO1 UHD heeft een veel hogere resolutie. Als ze hetzelfde beeld zouden uitzenden zou je alleen iets meer scherpte zien.

De uitzendingen gaan door een aparte "uitzendstraat" met aparte UHD camera's.

In elk geval; de uitzendingen geven een veel completer/ overzichtelijker beeld.

Het lijkt alsof je veel verder van het veld staat maar toch scherper ziet.

Dan pas valt je eigenlijk op hoeveel een normale camera moet inzoomen om een fatsoenlijk HD beeld te geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...