Ga naar inhoud


npo4k


dirkjan38

Aanbevolen berichten

Op 11-6-2018 om 20:23 zei Tripleboy:

Hebben ze nooit gedaan en of het er ooit van gaat komen, wellicht niet.

 

Deze kwam hier aan bod:

Kennis van mij had dit probleem ook en informeerde bij LG en kreeg het volgende antwoord:


Hartelijk dank voor uw e-mail aan LG Customer Service. Vervelend te vernemen dat de zenders niet op de gewenste kanalen zijn.

Om gebruik te kunnen maken van Fastscan moet de televisie gecertificeerd zijn voor Canaldigitaal. Onze televisies zijn niet door Canaldigitaal gecertificeerd dus die optie is niet beschikbaar. Wel is het mogelijk om een decoder aan te sluiten op de televisie, waardoor zo'n configuratie wel in te stellen valt.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Benelux
https://www.sat4all.com/forums/topic/340312-dvbs-smart-tv-lg-installeren-canal-digitaal-lukt-niet/
Houssein Aarrass
Customer Service Representativ

 

 

Dat kan zomaar kloppen. Ik heb een Panasonic 4K die ook niet geschikt gemaakt is voor CD. Daarom staat er ook een VU+ DUO2 op aangesloten met daarin een CD Smartcard. Helaas niet 4K. Maar voor die paar zenders ga ik niet een super ontvanger voortijdig op zolder zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


de geluid loopt ook niet echt lekker hier :( niet syncroom en de dolby digitalgeluid  kanaal is om te janken terwijl de geluid op de gewone npo goed is

aangepast door spijk

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de tv aangezet, meer uit nieuwsgierigheid. 

De NPO1 UHD is nu op de transponder omgezet van HD naar UHD aldus de specs. 

Prima beeld, zover je het niet aanwezige UHD materiaal kunt en wilt beoordelen, en gelukkig nog geen HDR-HLG signaal aanwezig. 

Geluid loopt goed,  ik hoor geen storingen of hick ups.. 

Want de TV gaat niet in de HDR-HLG stand, zou ook in principe alleen meegevoegd moeten zijn bij de originele beelden vanuit Rusland. 

Benieuwd wat voor DD geluid het gaat ondersteunen, zou helemaal goed zijn als het originele Dolby Atmos zou worden doorgezet.... 

 

Als ik het even vergelijk met m`n KPN UHD decoder, beeld eigenlijk wat betreft scherpte en detail vergelijkbaar op eerste oog. 

Ligt natuurlijk nu nog aan de uitgezonden beelden van de lopende NPO1 uitzending, vanavond bij de wedstrijd als origineel UHD loopt nog maar even vergelijken. 

Helaas staat bij de KPN constant het HDR-HLG signaal aan, wat bij vele tv`s tot een wat donkerder beeld, net of er een grijze waas overheen ligt, leidt. 

Zo ook op mijn OLED 873, gelukkig kan ik hier diverse HDR standen kiezen, dus het net beetje kleurvoller, en minder minder grijs bekijken. 

Denk dat dit helaas hetzelfde probleem is, zoals je o.a. ook op de X BOX ONE S ziet, als je daar Netflix wilt kijken, prima beeld, echter de One S kent slechts standaard de HDR 10 stand, dus ook series zonder origineel HDR10 worden door de box als zijnde met HDR gestreamt. 

Had gehoopt dat de KPN box hier toch beter mee kan/kon omgaan, effe afwachten wat er vanavond tijdens de originele UHD voetbal beelden daadwerkelijk te zien valt

aangepast door tv-fan
extra info toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei spijk:

de geluid loopt ook niet echt lekker hier :( niet syncroom en de dolby digitalgeluid  kanaal is om te janken terwijl de geluid op de gewone npo goed is

geluid is inmiddels aangepast en de HDR is toegevoegd, alles weer lekker op het laatste moment :)

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal

 

ik heb een LG TV ultra HD.

als ik dat kanaal NL1 UHD een tijdje aan heb geeft me TV een melding restart TV en dan zet die HDMI Altra HD Deep Colour aan op de HMDI poort

met als gevolg dat ik geen signaal meer heb van me Vu Ultimo 4K.

Dan moet ik in de instellingen van de TV weer die HDMI Altra HD Deep Colour op UIT zetten en dan restart me TV en dan ineens weer beeld.

dus kennelijk kan de VU dit niet aan.

Maar nadat ik het terug zet UIT dan komt na enige tijd weer die melding en restart me TV en zet het weer aan die HDMI Altra HD Deep Colour en weer geen signaal.

is iemand hier bekend mee.

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Satfreaked:

dus kennelijk kan de VU dit niet aan.

De kans is net zo groot dat de LG het formaat niet goed aan kan.

De VU doet de mpeg stream zoals die hem van de sat binnen krijgt (ongewijzigd) via

hdmi aan tv doorgeven.

Het is sowieso niet netjes dat LG user instellingen negeert an afdwingt te wijzigen.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Satfreaked:

Beste allemaal

 

ik heb een LG TV ultra HD.

als ik dat kanaal NL1 UHD een tijdje aan heb geeft me TV een melding restart TV en dan zet die HDMI Altra HD Deep Colour aan op de HMDI poort

met als gevolg dat ik geen signaal meer heb van me Vu Ultimo 4K.

Dan moet ik in de instellingen van de TV weer die HDMI Altra HD Deep Colour op UIT zetten en dan restart me TV en dan ineens weer beeld.

dus kennelijk kan de VU dit niet aan.

Maar nadat ik het terug zet UIT dan komt na enige tijd weer die melding en restart me TV en zet het weer aan die HDMI Altra HD Deep Colour en weer geen signaal.

is iemand hier bekend mee.

 

 

ik heb de ultra hd deep color ook aanstaan en geen probleem

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 npo1 UHD in de lijst, en ik heb geluid. Zou oscam toch gaan om te kijken, of zit ik verkeerd? Ik heb geen beeld uiteraard.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Satfreaked:

# spijk

 

heb je ook een VU dan ?

of gebruik je je mischien een speciale HDMI kabel ofzo.

 

 

Ik heb wel een ander hdmi kabel gekocht een nieuwere versie voor uhd maar gewoon van een 10tje.

 

De geluid is weer slecht loopt weer niet synchroon jammer

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei spijk:

Ik heb wel een ander hdmi kabel gekocht een nieuwere versie voor uhd maar gewoon van een 10tje.

 

De geluid is weer slecht loopt weer niet synchroon jammer

 

 

Ja zit net ffe te lezen dat er High speeds HDMI 2.0 kabel zijn die ga ik maar ffe bestellen voor zekerheid.

LG kon me niets spannends vertellen en meld dan zal je VU het wel niet aankunnen, maar dit lijkt mij stug.

 

Ga nu ffe kabel bestellen en die is morgen binnen en dan eens kijken.

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Satfreaked:

 

 

Ja zit net ffe te lezen dat er High speeds HDMI 2.0 kabel zijn die ga ik maar ffe bestellen voor zekerheid.

LG kon me niets spannends vertellen en meld dan zal je VU het wel niet aankunnen, maar dit lijkt mij stug.

 

Ga nu ffe kabel bestellen en die is morgen binnen en dan eens kijken.

 

 

Ik had ook problemen met de arc geluid die is ook met de nieuwe kabel opgelost 😁. Hoplijk past canal digitaal het geluid nog aan, anders is het een flop

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...