Ga naar inhoud


npo4k


dirkjan38

Aanbevolen berichten


Ik zie dat de beelden via CD net wat scherper op mijn Oled eruit zien dan via de KPN box. 

Geluid is op zich op beiden goed, echter bij de NPO1UHD LOOPT het totaal achter met de beelden, viel vooral op met de speeches, even bij de ARD in HD geluid gecheckt, hier loop het wel gelijk op met het beeldverslag. 

 

Nog even de HDR instellingen op persoonlijk en tevens HDR medium gezet,  in het tv menu is het net wat beter, valt de grauw sluier minder op. 

 

Nu op moment heeft CD de voorkeur. 

 

Trouwens welke Engelse zender heeft de rechten, ook Sky zoals in DE voor de UHD beelden? 

Bij de BBC 1  en of BBC 2 niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan iemand ff een screenshot posten...? wel 2160p formaat aub.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de toespraak van Poetin was zeer duidelijk te zien dat het geluid zwaar achter loopt op het beeld. Nu tijdens de wedstrijd is dat niet meer te zien want aan het gejoel merk je het niet en ook niet aan de commentator.

Ik zal de geluidsvertraging in het menu aan moeten passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42.0°E 10980, V, 12500 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 TRT 4K (TURKSAT) 4:2:0  25,15 Mbps

 

FTA op 42,0°E , alles perfect beeld en geluid.

 

 

ScreenShot759.jpg

aangepast door Crazy Sat
  • Bedankt 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij komt het commentaar (pauze) uit de DD 5.1 linker achter luidspreker.

HDR/HLG is ingeschakeld op mijn OLED

Denk er bij een Vu+ ontvanger wel aan dat je de Audio/Video instellingen goed hebt staan voor HDR/HLG

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het UHD niet echt mooi vind. Zelfs mijn vrouw zegt dat het zeer aan de ogen doet. Het is veel te fel, terwijl andere HD en UHD zenders wel mooi beeld geven. Ook het geluid is inderdaad niet goed. DD spraak komt uit de linksachter speaker en loopt totaal niet in sync.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan dien je de HDR instelling aan te passen.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles geprobeerd (hdr settings kan ik niet vinden op TV of Dreambox 900) maar het blijft fel en flets (net een soort waas over het beeld). Andere UHD zenders zien er prima uit. Het geluid is inmiddels wel goed geworden in DD. Ik kijk nu het journaal en dan lijkt het wel een stuk beter. hdmi staat op de TV ook ingesteld op UHD colour space. Vorige week was Roland Garros op Eurosport 4K en dat zag er ook prima uit. Is echt alleen NPO1 UHD

aangepast door pendragon1

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het net even geprobeerd nu het kanaal officieel in de lucht is. Samsung TV en de VU+ Zero 4K. Kanaal werkt prima vermits ik de witte CI gebruik. Ook nu het kanaal officieel actief is géén decodering via OScam. Beeld en geluid zijn goed.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze thread lezende komt bij mij de vraag op "wat heeft ons zover gebracht dat aanbieders van programma's een soort certificaats-gedoe menen op te kunnen leggen?" Is het niet altijd zo geweest dat de industrie als zodanig een norm verstelt en dat dan degenen die ontvangen willen worden, vooral zij die daar nog geld mee willen verdienen, zich aan die industriële norm zouden moeten willen houden?

Je kunt LG misschien proberen te verwijten dat ze zich niet specifiek aan wat voor norm CanalDigitaal ook moge stellen zouden moeten aanpassen, maar we spreken over een product dat door onze veelgeroemde globalisering wereldwijd verkocht wordt. Is het dan niet logischer dat de aanbieder zich aan de industrieel vastgestelde norm houdt in plaats van dat een producent zich aan Gd-weet-hoeveel normen van God-weet-hoeveel programma-aanbieders moet gaan aanpassen? En als je dan bedenkt wat voor gering aantal abonnees zoiets als CanalDigitaal heeft in vergelijking tot bijvoorbeeld Sky Duitsland dan kan ik me levendig voorstellen dat het gewoon één toepassing teveel is als je zoals LG op vooral basis van prijsconcurrentie een kwaliteitsproduct op de markt brengt. CD met hun geldbesparend gedoe en gebruik makend van een behoorlijk incourante sat in plaats van het vorige Astra 1 doet er ook echt helemaal niets aan om zijn kijkers ook maar in het geringst tegemoet te komen. Ik houd het wanneer ik in het buitenland ben maar op wat BVN gebruik en laat de rest voor wat het is. Alleen jammer dat ik dan radio 1 en 2 van de VRT voor lief moet nemen omdat men bij BVN niet zoals vroeger de wereldomroep deed ons van NPO radio 1 voorziet. Het zij zo. Maar goed, WDR4 en 5 zijn ook zeer beluisterbaar als je met name nieuws en wat gouwe ouwe muziek zoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mimisiku:

Heb het net even geprobeerd nu het kanaal officieel in de lucht is. Samsung TV en de VU+ Zero 4K. Kanaal werkt prima vermits ik de witte CI gebruik. Ook nu het kanaal officieel actief is géén decodering via OScam. Beeld en geluid zijn goed.

Inderdaad, het geluid is weg. Maar als het dezelfde codering is als fsi2 int, zal je daar in de thread zien, dat een beperkt dat wel open krijgen ( kregen?) met oscam. Via heel wat, de kaart via Seca op nagra zetten en met onbekende extra's decoderen.

Sorry voor beetje top offic.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei luisteraar:

@T90uservroeger hield iedereen zich aan de normen van de itu daar onder valt ook dvb-s en dvb-s2 sd hd uhd.

dat lappen ze zich aan de..... 

 

Ik weet het, maar juist voor lui die geld willen verdienen is dat wat mij betreft volslagen onbegrijpelijk. Net als het feit dat ze in Duitsland voor het HD+ apart moet betalen als de al die reclamemeuk in dezelfde HD kwaliteit wil zien waar de publieke zenders standaard FTA in uitzenden. Je zou denken dat je het paard niet slacht waarmee de kar getrokken moet worden maar dat is kennelijk niet zo. Een vorm van autisme?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...