Ga naar inhoud


Aankoop VU+solo2


Gene 1225

Aanbevolen berichten

En welk toestel heeft de TS dan nu gekocht? Een nieuwe Solo2 of iets anders?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik was eerst van plan en 2dehands te kopen, maar heb alsnog een nieuwe VU+Solo2 aangeschaft;

Gisteren geleverd vanuit Nederland en blijkt wel voorgeprogrammeerd voor CD maar niet voor TV-Vlaanderen. 

Maar nog geen tijd gehad om me er verder mee bezig te houden. 

Maar als leek zal ik jullie nog wel eens moeten lastig vallen. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, nu is het duidelijk.

 

Om jou straks verder te kunnen helpen (...ons lastig vallen..😂) is het van belang dat jij even doorgeeft welke Soft- (Firm-) ware op de SOLO2 geïnstalleerd is.

Ik veronderstel OpenPli...

 

Op zich is het een kleine ingreep om de ontvangst van CD naar TVV te wijzigen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen: inderdaad OpenPli 

je tips zijn dus erg welkom... 

2 uur geleden zei Jürgen:

Op zich is het een kleine ingreep om de ontvangst van CD naar TVV te wijzigen.

..al kan ik ondertussen wel kijken naar de TVV-zenders na een nieuwe scan op astra3. 

 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste probleempjes:

1) in de instellingen staat  : tijd =  GMT +1, maar toch krijg ik een totaal verkeerde tijdsopgave ( + foutieve datum ) te zien . er moet dus nog ergens een tijd/datum instelling zitten. 

2) als ik op toets EPG druk zie ik enkel de info van het lopende programma, waar zit het EPG-overzicht van alle zenders in een lijst ?

Voor de rest: prettig toestel, zelfs voor een beginneling. 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minplus, wat ik bedoel is van alle zenders uit de (favorieten-)lijst het huidig/volgend programma te kunnen zien, om dan eventueel per zender verder te gaan in een dagschema. Dat maakt het programmeren van opnames toch handiger. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neuhhhh. Als er VTi op draait gewoon de EPG knop lang ingedrukt houden. Daarna kiezen voor Grafische EPG... Bij OpenPli kun je dit met de Hotkey opties dito instellen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot zover heb ik alle bovengenoemde probleempjes kunnen oplossen, maar ééntje blijft er nog over :

Ik gebruik de harmony 650 voor de bediening:  alles werkt perfect op één toets na: de opnames oproepen : die toest staat niet op de harmony, dus moet ik hem manueel installeren in een schermtoets , De manuele procedure verloopt correct en alles lijkt ok maar toch werkt het het niet. Iemand iets gelijkaardigs ondervonden? op het Harmony-forum vind ik ook niet direct een aanwijzing. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Gene 1225:

Tot zover heb ik alle bovengenoemde probleempjes kunnen oplossen, maar ééntje blijft er nog over :

Ik gebruik de harmony 650 voor de bediening:  alles werkt perfect op één toets na: de opnames oproepen : die toest staat niet op de harmony, dus moet ik hem manueel installeren in een schermtoets , De manuele procedure verloopt correct en alles lijkt ok maar toch werkt het het niet. Iemand iets gelijkaardigs ondervonden? op het Harmony-forum vind ik ook niet direct een aanwijzing. 

 

Ik gebruik ook een harmony 665 welke nauwelijks van 650 zal afwijken en je kunt daarop op verschillende wijze knoppen een functies toevoegen.

Persoonlijk vind ik het via de bediening op het scherm wat lastig.

Ik gebruik toetsen op de AB welke ik of helemaal niet gebruik zoals b.v. de E-toets onderin rechts of de +-toets onderin links.

Die werken na instelling uitstekend.

Die instellingen doe ik via het Menu - Knoppen - Knoppen afstandsbediening, zie bijlage.

 

 

1292661641_Schermafbeelding2018-08-03om13_20_33.thumb.png.a3ca026396442b3c2a40a7e8c468a9f0.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...