Ga naar inhoud


DM7025+ en CDS: heb ik er nog wat aan?


wernert

Aanbevolen berichten

Het nieuwe IPTV-aanbod van CDS ('vol' en 'bomvol') is, vanwege de gratis kaart, interessant genoeg om weer terug te gaan naar CDS. 

 

Voor zover ik weet , heeft fosiele DM7025+ niet de specs om iets met HD te kunnen doen, laat staan te kunnen downsamplen naar SD. Maar toch  'check dubbelcheck'  de vraag : Klopt het dat ik met mijn Dreamboxen DM7025  + DM600 dan geen manier meer heb om de NPO-zenders te ontvangen? 

 

 

aangepast door wernert
DM2025? DM7025! Tsssk...

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DM7025+ is een MPG2 ontvanger. Zelfs de meeste zogenaamde SD uitzendingen zijn al omgezet naar MPG4 maar in de oude 720x 578 resolutie. En dat noemen ze dan SD.. Hoe je het wend of keert, voor CDS heb je er eigenlijk niets meer aan omdat er geen interessante kanalen meer in dat formaat uitzenden. 

Aan de ene kant natuurlijk sneu, maar dat is de technische progressie. Wel koop je voor een heel leuk bedrag een mooie Enigma2 ontvanger die alles kan (en veel meer) dan je vertrouwde DM7025+.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem natuurlijk ook aan een arm persoon geven zodat ie met een schoteltje +LNB voor een tientje van de kringloop naar 1 of een paar honderd zenders kan kijken.

Of naar de kringloop brengen met vergelijkbaar eindeffect.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...