Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Ik ben er 100% van overtuigd dat Schiphol weinig problemen zou hebben als men het personeel een vast contract zou aanbieden voor een fatsoenlijk salaris. Voorlopig hebben de omwonenden minder last zolang ze niet aan de aanvoerwegen wonen.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Ik ben er 100% van overtuigd dat Schiphol weinig problemen zou hebben als men het personeel een vast contract zou aanbieden voor een fatsoenlijk salaris. Voorlopig hebben de omwonenden minder last zolang ze niet aan de aanvoerwegen wonen.

 

Het personeel waar ze een tekort aan hebben werkt meestal helemaal niet voor Schiphol.

Schiphol huurt bedrijven in die de beveiliging voor hun regelt, de bagage afhandeling verzorgt enz. Er zijn er dus veel minder die rechtstreeks in dienst zijn bij Schiphol zelf.

En als je dan kijkt naar 13 - 15 euro bruto per uur dan ben je toch gek dat je dat gaat doen, heb je 2 rechterhanden en begin je voor jezelf dan schrijf je minimaal 45 euro per uur.

Een vakkenvuller bij de supermarkt van 23 verdient zelfs al 12 euro per uur.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Het personeel waar ze een tekort aan hebben werkt meestal helemaal niet voor Schiphol.

Schiphol huurt bedrijven in die de beveiliging voor hun regelt, de bagage afhandeling verzorgt enz. Er zijn er dus veel minder die rechtstreeks in dienst zijn bij Schiphol zelf.

En als je dan kijkt naar 13 - 15 euro bruto per uur dan ben je toch gek dat je dat gaat doen, heb je 2 rechterhanden en begin je voor jezelf dan schrijf je minimaal 45 euro per uur.

Een vakkenvuller bij de supermarkt van 23 verdient zelfs al 12 euro per uur.

We zijn het helemaal eens.

De marktwerking ten top.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de andere kant, als je niets kunt met je handen en liever op een luie stoel pasjes van bezoekers controleert of ervoor moet zorgen dat men een bepaalde richting op loopt dan kan het een wereldbaan zijn waar je zonder moe te worden ook nog geld krijgt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het moderne ondernemen, bezuinigen op werkkracht op die plekken waar het geld binnen komt.

De veiligheidscontrole uitbesteden en als gevolg geen invloed meer kunnen uitoefenen op je bedrijfsvoering.

 

Door 30% van de vluchten te schrappen komen er 30% minder haven gelden binnen.

 

Landingsgelden  en afhandelingskosten luchthaven Schiphol.

Klik

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vliegen die vliegtuigen helemaal niet dan ook 30% minder vervuiling hoog in de lucht 😉

Denk dat daar voor een ieder de grootste winst zit.

Bij degene die klagen over geluidsoverlast denk ik altijd "dat weet je toch van te voren als je bij een vliegveld gaat wonen"

Je gaat toch ook niet naast een spoorweg of snelweg wonen als je niet tegen dat lawaai kunt?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, hoek_keoh zei:

Wat is het toch makkelijk om vanachter een toetsenbord commentaar te leveren op zaken als de problemen op Schiphol zonder echt van de hoed en de rand te weten.

Dat klopt.

18 uren geleden, hoek_keoh zei:

In veel threads en artikelen wordt "Schiphol" aangemerkt al één grote werkgever maar,

Dat klopt ook. Alhoewel dat een vereenvoudiging is die wij ook bij andere kwesties toepassen, zoals "de overheid".

 

Zoals ik zelf aangegeven heb ken ik behoorlijk wat medewerkers uit de sector beveiliging op Schiphol Airport persoonlijk. Als ook grondpersoneel, piloten  en stewards die vliegen met KLM. En bovendien ben ik ook jaren lang zakelijk reiziger geweest zoals @ceesv waarbij ook ik Schiphol getracht heb te vermijden, wegens moverende redenen. (Dus problemen op Schiphol zijn er genoeg en dat weet ik van insiders al jaren lang)

 

Dat "iemand" de zaak stopgezet heeft met meerdere lockdowns en men die post-Corona toestand absoluut onderschat heeft is toch evident.

De herstart NU is volledig spaak gelopen en dat blijkt ook uit het actieplan. Voorbereiden was beter geweest. Ook m.b.t. het werven van dat ontbrekende personeel.

Het constateren van het ontbreken van een voorbereiding voorafgaand aan die herstart daar hebben de reizigers tijdens de afgelopen maand dus bitter weinig aan.

 

de vacatures die sinds een week te vinden zijn verdienen minder dan 12€/uur

kijk maar eens bij vacatures bij albert heijn wat ze geboden krijgen

 

 

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, minplus zei:

Ik ben er 100% van overtuigd dat Schiphol weinig problemen zou hebben als men het personeel een vast contract zou aanbieden voor een fatsoenlijk salaris. Voorlopig hebben de omwonenden minder last zolang ze niet aan de aanvoerwegen wonen.

 

Jullie blijven maar over Schiphol praten zonder dat je duidelijk maakt welk bedrijf je bedoelt.

 

De problemen zijn ontstaan door de corona maatregelen. Geen vluchten betekent geen beveiligers nodig.

Daarna barst de reisgekte los maar je trekt niet zomaar een blikje personeel open. 

 

De capaciteit van een luchthaven wordt bepaald door de beschikbaarheid van alle hardware en benodigde mensen. Je kunt niet maar tickets blijven verkopen als de dienst niet geleverd kan worden. 

 

Drs. P. Zong het al: De boot is vol mensen! 

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, dat zou dan voor elke luchthaven moeten gelden.

 

Maar...

 

Rotterdam, Eindhoven en Eelde hebben geen problemen.

Düsseldorf, Frankfurt, Londen en Parijs hebben geen problemen.

 

Wat is het verschil?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
40 minuten geleden, Psychosammie zei:

De capaciteit van een luchthaven wordt bepaald door de beschikbaarheid van alle hardware en benodigde mensen. Je kunt niet maar tickets blijven verkopen als de dienst niet geleverd kan worden. 

Schiphol is een dienstverlener en verkoopt geen tickets.

De luchthaven dient het aanbod af te stemmen op de vraag, niet andersom.

De vraag ligt nog ver onder de aantallen van voor 2020

 

Het aantal reizigers is nog steeds beduidend lager als voor de Corona uitbraak.

 

image.png

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

Schiphol is een dienstverlener en verkoopt geen tickets.

 

Dat weet ik, ik heb het over de volledige keten. Technisch onderhoud, lvnl, kmar, douane, beveiligers, afhandelaren etcetera. Zit er ergens een hik dan loopt het vast. Je kan dan niet zomaar 1 schuldige aanwijzen. 

 

14 minuten geleden, ceesv zei:

De luchthaven dient het aanbod af te stemmen op de vraag, niet andersom.

 

De luchthaven biedt alleen maar gebouwen en asfalt aan. De benodigde capaciteit aan beveiligers wordt dagelijks berekend. Als die capaciteit er niet is houdt het op.

 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd is dat outsourcen van de diensten aan dienstverleners blijkbaar ook anderen in de problemen brengt

daar ligt het probleem

IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK ik doe de asfalt :grin:

ergo geen samenhang en samenwerking

 

kijk nu eens naar youngcapital vacatures en andere

daar wil je toch helemaal niet werken?

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Schiphol airport is verantwoordelijk voor de uitvoering security check van de reiziger.

Der eindverantwoordelijkheid ligt bij de Minister van Justitie.

 

1.1.b. Wie doet wat?
In Nederland is N.V. Luchthaven Schiphol/Schiphol Nederland B.V. (AAS) als exploitant
van de luchthaven verantwoordelijk voor de uitvoering van de beveiligingstaak op
Schiphol. Zij is direct verantwoordelijk voor de door haar ingeschakelde
beveiligingsbedrijven, die de controle feitelijk uitvoeren.


De minister van Justitie is verantwoordelijk voor de beveiliging op burgerluchthavens,
waaronder Schiphol (artikel 37 ab Luchtvaartwet, zie Achtergrond, onder 4.). De Directie
Beveiliging Burgerluchtvaart van de NCTb is hiermee belast. Op grond daarvan is de
minister van Justitie verantwoordelijk voor de wijze waarop controles van personen,
bagage en vracht worden uitgevoerd. De NCTb valt onder de verantwoordelijkheid van
zowel de minister van Justitie als de minister van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...