Ga naar inhoud


5 west op VU Ultimo 4k


Italieman

Aanbevolen berichten

En ik geef niet op, hoor. Gisteren een 2 TB SSD gekocht op Coolblue.

Iemand zal dit ding voor me in gaan stellen. Groningen of wie dan ook.

 

Zelf heb ik teveel werk om vele uren in een satellietontvanger te gaan stoppen.

Bovendien is het warrig, geen 5 west in de lijst na de groene knop, S2X dat geen S2X is.

Signaal maar vindt geen zenders.

 

Kan ik niets mee. Besteed ik dan uit. Ben geen techneut of programmeur en vind dat ook niet leuk omdat je steeds tegen dingen aanloopt.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Pli of VTi maakt niet uit, behalve dat ik PLi ken en weet wat en waar in PLi en anderen weer VTi.

Voor Fransat heb je geen multistream nodig, maar het zou mooi zijn als je dat (later) ook kan ontvangen.

Ik heb, omdat ik zo mee ga doen aan de ballonvossejacht, weinig of geen tijd vandaag, anders help ik je graag en kan ik op mijn eigen tuner "meekijken" en je van screenshots voorzien, maar op afstand wordt wat lastig (maar niet onmogelijk overigens).

 

Soms moet je een zender op een satelliet eerst succesvol ingescand hebben om deze in je zenderoverzicht zichtbaar te maken, als je zegt signaal te hebben op 5W scan dan die eens en welke zenders vindt hij dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpelijk verhaal... Om te testen kun je best even de VTi (laten) installeren. Je kiest dan na het installeren voor Zenders zoeken. In dat menu kun je ondering kiezen voor de scanmode: Ordinary of MultiStream. Heb je toch geen S2X-MIS tuner dan is die optie er gewoon niet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Italieman:

Ik vind het nu vooral heel bizar dat achter het groene knopje "satelliet" 5 West niet wordt weergegeven terwijl deze nota bene in de Disecq instellingen staat ingesteld en de VU aangeeft er signaal op te ontvangen.

 

Meestal zitten alleen de standaard satellietposities in een bijgeleverde kanalenlijst. Met DreamBoxEdit of DreamSet kan je er een andere meer complete lijst in zetten, zoals bijv. de lijst van Hans e2_hanssettings_9e_13e_19e_23e_28e_AND_rotating waarvan de nieuwste op GitHub te verkrijgen is. Ik heb de meest recente voor je als bijlage toegevoegd.

e2_hanssettings_9e_13e_19e_23e_28e_AND_rotating.zip

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

De tuners zijn in elk geval  DBB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2). Als ik daar op google, vind ik veel Tsjechische verhalen waaruit ik zou kunnen concluderen dat dit inderdaad de nieuwste versie betreft met multistream S2X.

 

De X doet vermoeden van wel, "DVB-S2" zonder "X" dan weer niet.

Lekker handig.

 

Iemand hier die weet hoe het zit?

 

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie kunnen hier blijven doorbomen maar zolang de juiste satelites.xml er niet inzit zal het nooit werken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wanneer alles werkt kan Italieman over naaar VTI voor CI+ ondersteuning.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

VTi heeft ondersteuning voor de meeste CI modulen.

 

Op mijn Solo 4K ontvanger kijk ik bijvoorbeeld naar de HD+ UHD uitzendingen van RTL

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei luisteraar:

vti heeft een module die met veel ci+ modules overweg kan plu heeft die nog niet. 

 

Al die kaarten die TS wil gebruiken hebben volgens mij (gelukkig) geen CI-module nodig.

 

En is die "module" (= plugin = ipk?) niet te installeren op OpenPLi dan?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tivusat schijnt zijn eigen kaartlezer nodig te hebben en dit werkt gewoon.

Canal Digitaal zit in een vaste kaartlezers.

 

Voor Fransat heb ik een eigen kaartlezer. Deze kan wel of niet gebruikt worden.
ORF heb ik (nog) geen kaartlezer voor.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "eigen kaartlezer"? Een CI-module?
Als je de juiste config in OScam zet kan je al deze kaarten ook in de interne kaartlezers of kaartlezers via USB gebruiken en kan je meerdere zenders tegelijk decoderen.
En als je nog een ontvanger heb, heb je daar geen tweede kaart nodig, deze kan je koppelen aan de eerste.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...