Ga naar inhoud


Vu* uno 4K waterschade


chez

Aanbevolen berichten

Door een poreuze coaxkabel is er water in mijn vu+ gelopen.

Heb m uit elkaar gehaald en boven de kachel gedroogd.

De vu+ gaat wel aan en het lampje knippert als ik de afstandbediening gebruik maar voor de rest blijft het beeld zwart.

Ik denk dat die niet meer te repareren valt maar goed wilde er toch eens een tweede opinie hier op het forum over vragen.

 

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


mss komt je verzekering wel tussen hierin.De mijne komt bij waterschade wel tussen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer niets meer gaat, onmiddellijk uitschakelen, om kruipstromen te voorkomen.

Daarna uit elkaar halen en onderzoeken of door corrosie printsporen verdwenen zijn.

 

Tenslotte het gedeelte dat nat is geweest in gedestilleerd water weken en spoelen, en daarna tenminste een paar dagen laten drogen, bijvoorbeeld in een oven op 50 graden.

 

tenslotte, afhankelijk van je geloofsovertuiging een tekst opzeggen, vingers gekruist houden en de stekker in het stopcontact steken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poreuze coax??? Als er daadwerkelijk water in de VU+ gelopen is is die kabel allang voorbij de status 'poreus'... Zou maar naar de verzekering gaan claimen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Water in Coax kan zeker voorkomen.

Buitenmantel beschadiging is voldoende.

 

Dat het er in de ontvanger uitkomt is minder vaak het geval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt me bijna niet om me voor te stellen hoe het water via een poreuze coax buiten in je ontvanger te krijgen. Een zeikende kat is voor mij logischer.

Claimen bij de verzekering is een optie maar dat ga je in de vervolgpremie en bij een echt serieuze schadeclaim heel duidelijk merken. Bij autoschades adviseer ik om zeker onder de 500€ het zelf te betalen want je betaalt het 150% terug.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip die helaas te laat komt, echter wie weet voor een volgende keer en andere satelliet kijkers:

 

Een satellietkabel die van boven komt als het even kan beneden en eventueel boven in een lus laten lopen, dat scheelt een hoop ellende.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lus dient om ervoor te zorgen dat het water dat langs de kabel loopt niet  mee in de muur kan verdwijnen.

Water loopt immers niet omhoog

 

Water dat in een kabel terecht komt loopt er gewoon door als een slang en als het van boven komt loopt het wel omhoog door de kabel

Na een tijdje komt het in je ontvanger aan.

 

Op het werk zijn er zo al verdeelboxen vol gelopen met water.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je elke kabel die van buiten naar binnen schuin omhoog laat lopen of, als het gat in de muur horizontaal is, het via een naar beneden hangende lus in de kabel buiten regelt lijkt me vanzelfsprekend.

Maar een poreuze kabel waardoor je tuner volloopt?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er hoeft maar ergens een schuurplek in de buitenmantel te zitten om vocht op te zuigen.

Ook knaagdieren kunnen de buitenmantel beschadigen. (muizen)

Door de gevlochten afscherming is er ruimte tussen de buitenmantel en de binnenisolatie om vocht door de kabel te transporteren.

 

Vergeet verder niet dat er ook condensvocht kan ontstaan bij een koudebrug, de overgang van buiten naar binnen de woning.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht inderdaad eerst ook dat de kat erop had gezeken 😂. Maar ook al liep de kabel in een lus omhoog het water is binnen in de kabel direct de tuner ingelopen.

Ja denk voor de verzekering dat ik er niks mee opschiet. Ze zullen het wel dekken maar dan betaal ik dat gewoon de volgende jaren terug.

Het zal te duur zijn om te repareren denk ik zo.

Heb zelf geen electrische achtergrond dus dat gaat m ook niet worden.

Het is jammer maar goed vind de uno 4K SE ook mooi dus dat komt dan ook weer goed uit.

Had nog niet aan een kerstcadeau voor mezelf bedacht maar is dat ook gelijk weer kat in het bakkie.

 

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is de tuner niet los te vervangen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kabel kan poreus worden, de enige manier is het om de zoveel tijd even na kijken. Als water bij de plug naar binnen komt kan je dat voorkomen door goede tape er omheen te doen, ik weet even niet hoe die heet.

 

Het is gebeurd, dat draai je niet terug, ik wens je een goede ontvanger toe.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...