Ga naar inhoud


Hoe lang gaat een ongeactiveerde smartcard van Digitenne mee?


Miauw

Aanbevolen berichten

Een goede vriend heeft nog 4 ongebruikte Digitenne kaarten en modules en een Terratec liggen om een module uit de ether DVB-T dan wel kabel DVB-C op de computer aan te sluiten.

 

Meestal gaan de kaarten een aantal dagen mee zodat je je aan kan melden, ik dacht 14 dagen, klopt dat?

 

Zo ja, tnx.

 

Zo nee, hoe lang wel?

 

Gezien het niet lang meer zal duren wil hij de kaarten met eventueel de modules en 1 Terratec verkopen nu het nog kan, dus voor tijdelijke DVB-T in een nog groot deel van het land.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaat niet meer werken. Losse kaarten (ook niet i.c.m. CI module) worden door de KPN niet meer geactiveerd. Deze kaarten en modules zijn nu waardeloos geworden. 

De kaarten zelf hebben geen houdbaarheidsdatum. Als KPN het zou willen zouden de kaarten nu nog geactiveerd kunnen worden....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens kaarten gehad die gewoon een paar weken werkten, daarna vielen ze uit wegens geen contract aan gaan. Het zo genaamde uit de winkel actief zijn, echter achteraf registreren, deze kaarten komen uit koop pakketten.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weggeven zou net net kunnen, garantie tot de deur, maar iets verkopen waarvan je weet dat het nog maar een paar weken werkt is niet netjes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei ilseonline:

dus voor tijdelijke DVB-T in een nog groot deel van het land.

wat heet tijdelijk

 

alleen een paar regio's nog en die kijken dus voorlopig ook al gratis naar dvb-T (oude versie NPO 1tm3)

iedereen weet dat

dus wat de module en de smartcard betreft is dat niks waard of net zoveel wat de gek er voor geeft

 

overigens bedoel je een terratec usb? dan schrijf even welke precies want die is wel voor DAB+ een mogelijkheid

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-1-2019 om 08:22 zei ceesv:

Weggeven zou net net kunnen, garantie tot de deur, maar iets verkopen waarvan je weet dat het nog maar een paar weken werkt is niet netjes.

 

Als het verkocht wordt, dan zeg kan het erbij  gezegd worden, er wordt aan € 10,- per kaart en eventueel de module gedacht, of als iemand eerlijk is per dag dat deze het doet. Het is eenvoudig te controleren aan het serienummer en de kaart met foto op de dag terug verzonden door geknipt is, dat is dan vertrouwen

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-1-2019 om 17:42 zei Tonskidutch:

overigens bedoel je een terratec usb? dan schrijf even welke precies want die is wel voor DAB+ een mogelijkheid

 

De Terratec is inderdaad met USB aansluiting, er moet wat ik begrepen heb wel nieuwe software van het internet gehaald worden.

 

Welke precies moet ik navragen, ik kom er op terug.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel denken aan €10 per kaart, maar die dingen doen het niet zonder activatie! En dat doet de KPN gewoon niet meer! Ze hebben geen 'grace period' en hebben PBM 80000000 dus alleen een management. Een actieve kaart 0000001F en met Fox Sport 0000003F (uit eigen ervaring). Deze kaarten nu verkopen zou ik als oplichting bestempelen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mimisiku:

Je kunt wel denken aan €10 per kaart, maar die dingen doen het niet zonder activatie! En dat doet de KPN gewoon niet meer! Ze hebben geen 'grace period' en hebben PBM 80000000 dus alleen een management. Een actieve kaart 0000001F en met Fox Sport 0000003F (uit eigen ervaring). Deze kaarten nu verkopen zou ik als oplichting bestempelen...

 

Een jaar geleden heb ik een originele in doos zittende compleet pakket gezien, de kaart ging er in en heeft 14 dagen zonder activatie gewerkt, alles ging open. Daarna ging het dicht, er was tenslotte geen abonnement aangevraagd.

 

Nee, als het verkocht wordt, dan moet het wel werken, echter heb ik het zelf gezien dat ze van uit de doos werken tot ongeveer 2 weken als deze niet geactiveerd worden. KPN verkocht ze als werkend vanaf het moment van ingebruikname, ze waren dan nog niet geregistreerd.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Laatste Topfield niet... Geen beeld...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Mimisiku:

Bij mijn Laatste Topfield niet... Geen beeld...

 

Dit zijn de oude Smit modules en KPN kaarten die toen nog verkocht werden, die werden verkocht en je eigendom. De kaart werd standaard van uit de winkel een bepaalde periode vrij gegeven na zelf de kaart in gebruik te hebben genomen, daarna kon je een abonnement nemen. Groningen en Drenthe vallen inmiddels af i.v.m. DVB-T2.

 

Als het verkocht wordt, dan met de garantie dat bij ingebruikname van de kaart direct beeld op gecodeerde zenders zijn, dat zal wel beperkt zijn. West Nederland zal als laatste op DVB-T2 overgaan, echter is de kijkduur beperkt tot ik meen 2 weken.

 

Ik heb een ongebruikte ontvanger gezien waarvan iemand na 2 weken terug kwam, die dacht dat het apparaat gekraakt was, wat uiteraard niet het geval was, zover ik weet is Digitenne nooit gekraakt.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-1-2019 om 17:42 zei Tonskidutch:

overigens bedoel je een terratec usb? dan schrijf even welke precies want die is wel voor DAB+ een mogelijkheid

 

Even terugkomend op je vraag, ik heb het nagevraagd, onder het kastje waar een module voor DVB-T en DVB-C zover ik weet in kan staat "TerraTec H7" er zit een afstandsbediening bij en is aan te sluiten op een computer, alleen de software ontbreekt en zal de nieuwste versie van het internet moeten worden gehaald waar je die op aan sluiten wilt.

 

Edit:

Nu met afbeelding, echter zit hier niet de module van KPN in, staat er geen smartcard op en een binnenantenne .

 

terratec-h7.jpg

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover bekend is Digitenne niet gekraakt. Waarschijnlijk ook door de zeer geringe 'penetratie' van Digitenne en het Conax CAS7. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Mimisiku:

Voor zover bekend is Digitenne niet gekraakt. Waarschijnlijk ook door de zeer geringe 'penetratie' van Digitenne en het Conax CAS7. 

 

Ik begrijp alleen de overstap van de codering niet als het niet gekraakt is, enig idee?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere compressietechniek. Meer data met bijna dezelfde bandbreedte. Hierdoor is FullHD uitzenden mogelijk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...