Ga naar inhoud


Eigen bijdrage zorgkosten


wanderer

Aanbevolen berichten

Is er hier een belastingdeskundige aanwezig dan heb ik de volgende vraag:

Is de eigen bijdrage zorgkosten (bijv een kies trekken kost 100€, door de zorgverzekering wordt 75% vergoed, dus de eigen bijdrage is 25€) aftrekbaar van de belasting?

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij zit je altijd aan de eigen bijdrage van de verzekeringsclubs vast en kun je pas daarnaast iets aftrekken indien dat laatste boven de 2000 nog wat komt. Stel dat die grens 2000 is, dan betaal je de eigen bijdrage en als je daarboven nog eens 2050 aan ziektekosten hebt gehad dan mag je 50 euri aftrekken.

In het vb van Wanderer: die 75 € die de verzekering betaalt is een onderdeel van de eigen bijdrage en die 25€ is een onderdeel van de 2000€ die je eerst gedokt moet hebben voor je aan het aftrekbare toekomt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zorgtoeslag.

De zorgtoeslag is een financiële compensatie van de overheid voor kosten die je maakt voor je zorgverzekering, zoals de premie die je betaalt aan de zorgverzekeraar en het eigen risico.

 

https://www.zorgwijzer.nl/faq/aftrekbare-zorgkosten

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei wanderer:

Is de eigen bijdrage zorgkosten (bijv een kies trekken kost 100€, door de zorgverzekering wordt 75% vergoed, dus de eigen bijdrage is 25€) aftrekbaar van de belasting?

 

De eigen bijdrage (bij de aanvullende verzekeringen) is aftrekbaar; het eigen risico (bij de basisverzekering) is niet aftrekbaar.

 

(Inkomensafhankelijke) Eigen bijdrage Zorgverzekeringswet is onderdeel van je loonstrookje en/of voor zelfstandigen en ondernemers. Valt niet onder aftrek ziektekosten.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm ik had een 0 teveel in de eerste bijdrage

:wub:

maar inderdaad het ligt natuurlijk altijd aan de persoonlijke situatie en de inkomsten voor gezin of alleenstaande, maar ook aan het bedrag dat opgenomen is in je contract met de zorgverzekeraar als "eigen risico"

ik heb goede info van mijn verzekeraar gekregen en die mag een ieder er natuurlijk op aanspreken m.b.t. wat je mag aftrekken van de belastingen, die informatie moeten ze je kunnen geven

 

dus schroom niet even 20 minuten in de wachtrij te hangen en bel de zorgverzekeraar

 

 

 

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je enorme zorgkosten had kan je in de praktijk niets aftrekken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren geleden heb ik dit ook aan de hand gehad maar was iets complexer

voor ziekte verzekerd in NL wonen in buitenland medische kosten in buitenland

buitenlandse ziekenfonds vergoede niet alles.

Heb digitaal in NL aangifte gedaan en ziekte uitgaven opgegeven toen

kwam vraag na vraag die ingevuld en uit komst xxxxx aftrekbaar.

 gewoon online aangifte  doen en laat het berekenen je hoeft de aangifte (nog) niet

te versturen enkel voor de berekening.

Tot mijn verbazing kwam ik er toen ook achter dat bepaalde uitgaven zwaarder aftrekbaar

zijn dan werkelijk kosten ivm standaard aftrekposten (ieder geval is natuurlijk anders)

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...