Ga naar inhoud


Zuid-Nederland naar DVB-T2


dunhans

Aanbevolen berichten

Deze week wordt het signaal van Digitenne omgezet naar DVB-T2.

Vanmorgen nog het vertrouwde wazige beeld op mijn UHD tv.

Het ziet er niet uit, dus hoog tijd voor omschakeling naar HD- kwaliteit.

 

Ik ben benieuwd, zal elke morgen even kijken of het al HD is en een foto posten.

 

Nu ziet de zenderinfo er nog zo uit;

20190311_051956.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij gaat blij worden van het nieuwe beeld in 1080P.  Ik heb op mijn Philips UHD televisie een superstrak beeld dankzij DVB-T2.

digitennenpo1hd.jpg

  • Like 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een grote verbetering! En ook Omroep Brabant nu in HD (Ziggo waar blijf je?)

Vanmorgen moest ik gelijk een nieuwe scan uitvoeren en het resultaat is nu dit;

20190312_053054.jpg

20190312_053257.jpg

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Dreeke:

Jij gaat blij worden van het nieuwe beeld in 1080P.  Ik heb op mijn Philips UHD televisie een superstrak beeld dankzij DVB-T2.

digitennenpo1hd.jpg

 

Nu zie ik in je plaatje het dolby logo klopt dit wel voor dvb-t2 npo hd zenders? dacht dat dit gewoon aac zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei wapper:

 

Nu zie ik in je plaatje het dolby logo klopt dit wel voor dvb-t2 npo hd zenders? dacht dat dit gewoon aac zou zijn.

 

Via de audio instellingen op m'n Gigablue UHD Quad 4K kan ik AAC converteren naar AC3. Dat geeft op m'n Karman Hardon een veel beter geluid.

screenshot.882.jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van de weinige tv zenders, waar ik dat echt heb gemerkt is SVT Zweden. Bij aanvang van o.a. Melodifestivalen krijgt je aangesloten audio ontvanger een signaal dat in Dolby 5.1 wordt uitgezonden.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Fenzo, welke parameters?

 

Om de free to air van de digitenne zender Breda in te scannen heb ik manueel gescand op alléén kanaal 33.

Als je automatisch doet dan scan je alles en dus ook de gecodeerde.

 

Ik ontvang  tv, NPO1 NPO2 NPO3 OMROEP BRABANT EN LIMBURG1. En ook de radiozenders NPO 1 t/m 5 FunX en Jazz & Soul. Omroep Brabant en L1 radio.

Dus 5 tv en 9 radio.

 

Groeten Hans.

 

20190315_152556.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je jouw antenne richt naar Goes, heb je mogelijk kans om ook Omroep Zeeland en TV Rijnmond in je lijst te krijgen. Moet je wel vrij zicht hebben naar het westen. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee, Zeeland kan ik hier niet ontvangen.  Utrecht en Rijnmond komen hier meestal wel binnen.

Ik vind het wel vreemd dat ze hier in Breda/Brabant de Limburgse L1 doorgeven.

De beeldkwaliteit van het nieuwe T2 is wel heel mooi.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei dunhans:

Nou nee, Zeeland kan ik hier niet ontvangen.  Utrecht en Rijnmond komen hier meestal wel binnen.

Ik vind het wel vreemd dat ze hier in Breda/Brabant de Limburgse L1 doorgeven.

De beeldkwaliteit van het nieuwe T2 is wel heel mooi.

 

Dan ga je van de zomer ook Omroep Zeeland en TV West "meestal" kunnen ontvangen. 

Zeeland is gekoppeld aan Rijnmond, TV West is gekoppeld aan RTV Utrecht. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei dunhans:

Ik vind het wel vreemd dat ze hier in Breda/Brabant de Limburgse L1 doorgeven.

 

Dat L1 erbij zit komt vanwege een herindeling van de regio's waardoor er uiteindelijk minder frequenties nodig zijn.

In Brabant en Limburg dus zowel Omroep Brabant als L1. In bijvoorbeeld Groningen en Drenthe TV Noord én RTV Drenthe.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vanaf komende dinsdag (9 april) gaat ook heel Limburg over op DVB-T2. 

En dar krijgen ze dan inderdaad Omroep Brabant erbij. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...