Ga naar inhoud


HDMI-in poort op VU+ Duo4K


eocula

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Hoogie:

Het lijkt me dat deze toch voor het systeem zichtbaar moet zijn zonder dat er een kabel opzit.

100% correct

Maar krijg je onderstaand beeldscherm (zonder hdmi-in)?

Krijg je de lijst niet doe je het niet goed !

pijl naar beneden dan zie je een zenderlijst

menu knop drukken dan komt het scherm zo als hieronder

1_0_19_2B8E_3F2_1_C00000_0_0_0.jpg.a0ae989b0f82a592d0d92c813c583dd2.jpg

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 14-5-2019 om 23:08 zei Edgario:

In het geval als je OpenPLi gebruikt dan kun je 'HDMI in' onder een knop op de afstandsbediening zetten. Zelf heb ik de knop help hiervoor gebruikt, toch een knop die ik nog nooit gebruik heb. Ga naar menu - instellingen - systeem - expert instellingen - hotkey. Kies nu de knop die je wilt gebruiken en druk dan op ok. Kies infobar en dan Activeer HDMI in. Dan groen (opslaan). Voortaan kun je HDMI in via de toegeven knop gebruiken.

Edgario, bedankt hiervoor.

 

Ik heb dit getest, en kan inderdaad de "HDMI in" toevoegen aan een knop. Als test heb ik ook de Help hiervoor gebruikt. 

 

Maar het werkt niet : als ik dan op Help duw, komt hij schijnbaar in HDM-in mode (wordt getoond in de statu-balk). Maar als ik dan het afspelen van een DVD start, dan zie ik niets op het scherm van mijn TV verschijnen. Enig idee ?

Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergeet ook de kopier beveiliging van de DVD niet.

Beveiligde CDs zouden wel eens niet weergegeven kunnen worden via die ingang.

DRM, of dat op de Vu aanwezig is?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2019 om 15:56 zei luisteraar:

Maar krijg je onderstaand beeldscherm (zonder hdmi-in)?

Krijg je de lijst niet doe je het niet goed !

pijl naar beneden dan zie je een zenderlijst

menu knop drukken dan komt het scherm zo als hieronder

1_0_19_2B8E_3F2_1_C00000_0_0_0.jpg.a0ae989b0f82a592d0d92c813c583dd2.jpg

 

Ja ik doe het precies wat je zegt, maar ik krijg die optie er niet tussen. Ik heb overigens een andere skin zo als het eruit zien. Maar daar zou het toch niet aan mogen liggen.

 

Als je die HDMI-in toevoegd, heb je daarna in deze lijst een HDMI-in verwijderen uit bouquet optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Hoogie:

Als je die HDMI-in toevoegd, heb je daarna in deze lijst een HDMI-in verwijderen uit bouquet optie?

Ja als HDMI-in is toegevoegd kan je hem ook weer als zender verwijderen.

Dat loopt allemaal via het zelfde menu

pijl naar beneden

menu knop drukken enkel bij vti

dit werkt op iedere skin

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

All,

 

Dank voor jullie meedenken. Ik heb het eindelijk gevonden. Als ik de blauwe knop LANG indruk krijg ik een applicatie lijst en daarin staat: Activeer HDMI-in op hoofdscherm en Activeer HDMI-in op Quad-PiP. Als ik de eerste kies krijg ik het beeld van het aangesloten device te zien!! Woot!

 

Verder: Ik heb de uitgang van die aangesloten device op 1080p forced ingesteld. De VU+ Ultimo 4k laat het beeld gewoon zien. Ik kan het ook opnemen, maar helaas op maximaal 1280x720p. Dit lag wel in de verwachtingen, immers dat zijn de specs die VU+ opgeeft, maar ik had toch op 1080p gehoopt.

 

Zijn er mogelijkheden om toch 1080p op te nemen?

aangepast door Hoogie
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Hoogie:

All,

 

Dank voor jullie meedenken. Ik heb het eindelijk gevonden. Als ik de blauwe knop LANG indruk krijg ik een applicatie lijst en daarin staat: Activeer HDMI-in op hoofdscherm en Activeer HDMI-in op Quad-PiP. Als ik de eerste kies krijg ik het beeld van het aangesloten device te zien!! Woot!

 

Verder: Ik heb de uitgang van die aangesloten device op 1080p forced ingesteld. De VU+ Ultimo 4k laat het beeld gewoon zien. Ik kan het ook opnemen, maar helaas op maximaal 1280x720p. Dit lag wel in de verwachtingen, immers dat zijn de specs die VU+ opgeeft, maar ik had toch op 1080p gehoopt.

 

Zijn er mogelijkheden om toch 1080p op te nemen?

Hoogie. Goed om te horen dat het je gelukt is. Maar, is dit op OpenPli  ? of op VTI ?

 

 

Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-5-2019 om 23:08 zei Edgario:

In het geval als je OpenPLi gebruikt dan kun je 'HDMI in' onder een knop op de afstandsbediening zetten. Zelf heb ik de knop help hiervoor gebruikt, toch een knop die ik nog nooit gebruik heb. Ga naar menu - instellingen - systeem - expert instellingen - hotkey. Kies nu de knop die je wilt gebruiken en druk dan op ok. Kies infobar en dan Activeer HDMI in. Dan groen (opslaan). Voortaan kun je HDMI in via de toegeven knop gebruiken.

 

Moet dit ook zo werken met openpli op een DUO 4K?

Als ik bij hot key kies voor HDMI in (geen lang) en daarna kies voor infobar, help....  en daarna op groen opslaan druk, en daarna de knop indruk verschijnt er een symbool van niet toegestaan.  

 

Raar dat de optie niet gewoon in de image zit zoals bij vti 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei pietpiet50:

 

Raar dat de optie niet gewoon in de image zit zoals bij vti 

 

Nou, zo raar is dat niet...

 

Ieder Image 'bakker' maakt zo zijn eigen overwegingen of die een of meerdere bepaalde functies in zijn Image wil inbouwen.

Het kost immers inspanning om iets toe te voegen en als men dan bij OpenPli niet het nut ervan inziet dan is dan eenmaal zo.

 

Zo ondersteund VTI ook de 5 GHz WiFi stick en die wordt door OpenPli ook niet toegevoegd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...