Ga naar inhoud


HDMI-in poort op VU+ Duo4K


eocula

Aanbevolen berichten

ik snap de overwegingen van een image bakker, en de meeste functies komen ook vrijwel allemaal overeen. Alleen nu laat je wel een hardware feature weg die in het apparaat is ingebouwd. Je koopt een apparaat vaak ook voor de hardware specs. Nu ben je verplicht om dan VTI te gaan gebruiken.

 

Zo kan een image bakker ook besluiten van de afstandsbediening ondersteunen we niet, je gebruikt maar een app op je telefoon bijvoorbeeld.


Maar goed dat is een mening en overweging , die vrijheid hebben we.

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is ook één van mijn redenen geweest om OpenPli links te laten liggen. Het mag dan bij velen populair zijn, maar IK bepaal welke hardware ik koop en IK verwacht dan ook het volledige hardware gamma te kunnen gebruiken. Dat OpenPli besluit om iets uit de image te laten 'omdat ZIJ vinden dat het toch niet gebruikt wordt' vind ik ronduit arrogant en betuttelend. IK besluit dan om zo'n image te mijden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij zie je het verkeerd. 

Je koopt een box met de firmware van de fabrikant die alles ondersteund wat op doos en beschrijving staat. 

Je kan alternatieve firmware er op zetten met hun voor en nadelen.

Op dit moment vind ik openvix het actueelste en opensource

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag je denken.. Is je goed recht. Ik ben daar echter heel pricipieel in. Als er in dit voorbeeld HDMI In bestaat, dan moet de image dit ook ondersteunen. Oók als je een alternatief image gebruikt. Voor OpenPli des te meer! Die pochen dat de fabrikant de BSP aanlevert (moeten ze ook om tot een OpenPli build te komen). Daarin zitten ook de hardware drivers die dus automatisch mee komen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Mimisiku:

Dat is ook één van mijn redenen geweest om OpenPli links te laten liggen. Het mag dan bij velen populair zijn, maar IK bepaal welke hardware ik koop en IK verwacht dan ook het volledige hardware gamma te kunnen gebruiken. Dat OpenPli besluit om iets uit de image te laten 'omdat ZIJ vinden dat het toch niet gebruikt wordt' vind ik ronduit arrogant en betuttelend. IK besluit dan om zo'n image te mijden...

 

Bravo! Zo zie ik het identiek.

 

Ik heb de sat boer openpli laten installeren toen ik mijn VU+ aanschafte. En toegegeven het is een best mooie image met vele functies. Ik vond de ondertiteling bijv een stuk beter in openpli dan in VTI, maar Fast Channel Change wordt niet ondersteund, omdat de image bakkers dit een onzinnnige functie vinden/vonden. Laat ik nu juist een VU+ met FBC tuners gekocht hebben voor díé functie. Ook HDMI-in wil ik t.z.t. gaan gebruiken, dus openpli heb ik achter me moeten laten naar een paar weken.

 

Laten we blij zijn dat er meerdere images mogelijk zijn tegenwoordig, we zitten minder gevangen aan een fabrikant en we hebben nu keuze vrijheid, al is het wel even uitvogelen voordat je een goede keuze kan maken.

 

Op 22-5-2019 om 18:59 zei luisteraar:

Tja dus jij doet het op vti op openpli manier of anders om ?

 

Nou ik draai VTI, maar schijnbaar heb ik een skin ingesteld waardoor jouw procedure van HDMI-in in de zenderlijst zetten niet werkt. Ik heb een andere optie gevonden (in het apps menu).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Mag ik dit even opnieuw aanzwengelen? Bedankt.

Uit wat ik lees over deze HDMI ingang kan die niet gebruikt worden om bv opnames op video via een HDMI out op de speler naar een hdd in de box over te zetten?

 

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik meen mij te herinneren, dat die ingang slechts tot 720P gaat.

 

Wanneer een HDMI uitgang van de weergever een copy protect bit gezet heeft weet ik niet op je die content op je HDD kunt opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn zelf opgenomen zaken in S-VHS op tapes.

Dus zeker geen protection op.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Svhs is analoog standard definitie.

Dat zal je eerst moeten digitaliseren, daarna kan je de bestanden via je netwerk eenvoudig op je hd van je ontvanger wegschrijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag de content van de tapes overzetten op HDD en zo nodig editen.

Zo'n grabber heb ik ook maar zonder HDMI out. ( Of toch met, moet het eens nakijken )

Vraag is of ik wat er bij de VU+ ingaat via de HDMI in, ook kan worden opgenomen op de interne harddrive.

Zo dat mogelijk is ga ik meteen aan de slag om alles uit te pakken en te installeren. Nu zit alles nog opgeslagen van bij onze verhuis naar warmere oorden.

En het uitpakken is wat lastig daar er heel wat moet worden verplaatst eer ik er bijkom.

Een mens wil namelijk steeds teveel meenemen bij verhuis.

IK DAN TOCH.

Ik denk dat een test van de uit HDMI van 1 box naar die HDMI in soelaas kan brengen.

TTZ toch al of de HDMI in geschikt is om opnames niet enkel door te lussen maar ook op te laten nemen.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Denisdaf zei:

Uit wat ik lees over deze HDMI ingang kan die niet gebruikt worden om bv opnames op video via een HDMI out op de speler naar een hdd in de box over te zetten?

 

Nee, daar gebruik je een HDMI (game)recorder voor.

Als je echt volkomen gefrustreerd wilt raken, dan kun je ook proberen daar die HDMI ingang voor te gebruiken.

Problemen zijn, judder door de verkeerde framerate (30fps ipv 50) en het instabiele gedrag van de box.

Je kunt hem tijdens de opname nergens anders voor gebruiken.

En sta niet gek te kijken als het geluid er ergens halverwege mee ophoudt. Dat is allemaal al behandeld hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ceesv zei:

Ik meen mij te herinneren, dat die ingang slechts tot 720P gaat.

Wanneer een HDMI uitgang van de weergever een copy protect bit gezet heeft weet ik niet op je die content op je HDD kunt opnemen.

 

De resolutie is niet het grootste probleem, inderdaad 720P maar de framerate is 30fps. Dat geeft framejudder.

En HDMI gebruikt HDCP als beveiliging, maar daar heeft de VU 4K box geen boodschap aan.😛

 

Dit plaatje is van een Ziggo Next mini (HDCP 2.2) , aangesloten op de HDMI ingang van mijn Ultimo 4K, gewoon in passthrough.

Door de HDMI uitgang (HDCP 0.0) te verbinden met een HDMI gamerecorder kan ik op mijn desktop de hele dag naar 192TV luisteren en af en toe kijken.

Ziggo_Next_192TV.jpg.b2dc24dd065557622210d37e6229d1cb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...