Ga naar inhoud


Hoeveel data per uur?


Unetwork

Aanbevolen berichten

Hallo allen, ben zoals vele weten nu in Bulgarije en net bij de Turkse Griekse grens een oude boerderij gekocht.
Ik ga daar Airbnb beginnen
Nu heb ik legaal Internet TV maar in het dorp, woon nu in Sofia, hebben ze alleen 4G en volgend jaar daar 5G.
Nu heb ik 78/35 maximum daar d/u dus dat moet genoeg zijn.
Maar!!!! Ik heb 60 GB data limiet, nu met optisch niet.
Vandaar als ik 4G ga gebruiken hoeveel data gebruik ik ongeveer per uur?
Een extra 60GB is goedkoop 4 euro per maand dus 120 GB per maand genoeg?

Alvast bedankt voor alle info
 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je verbruik zal afhangen van wat je op het internet gaat doen en de snelheid vam het internet.

Elke avond tv kijken via internet ga je niet redden met 60 gig per maand.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei ceesv:

Je verbruik zal afhangen van wat je op het internet gaat doen en de snelheid vam het internet.

Elke avond tv kijken via internet ga je niet redden met 60 gig per maand.

Bedank voor de reactie, hoeveel denk je zelf dat ik nodig zal hebben?

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Immers er zijn meerdere spelers op de markt zoals Netflix om een voorbeeld te noemen. Hoe scherper het beeld des te meer data er wordt verbruikt. Een goede kennis gebruik een legale iptv aanbieder uit Azië. Ze hebben ooit een keertje verteld als de iptv 1 dagje constant aanstaat ongeveer 8-10Gb per dag verbruikt bij een 720P beeld. Met een data limit van 60Gb per maand is helaas onvoldoende. Vergeet ook niet de normale internet verkeer zoals surfen op internet bij in te rekenen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er sterk vanaf hoe je tv kijkt denk ik... tv vraagt erg veel data.

Als ik bij Traffic status kijk op de WAN, wat er in en uit gegaan is, is dat de afgelopen 16 dagen totaal 6,1 GB Maar ik kijk dus in principe gewoon tv via satelliet, soms zit ik wel eens naar een stream te kijken via mijn vu+ , maar dat is nooit een hele avond... wel staat de radio de hele dag aan, maar dat verbruikt niet zo veel data.

Ik sta vaak te kijken als ik hoor hoeveel data sommigen verbruiken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Unetwork:

hoeveel denk je zelf dat ik nodig zal hebben?

de data limiet is niet bij elke provider hetzelfde, dagelijks kijken 's avonds zal snel een limiet van 120GByte bereiken

bij vodafone LTE/G3 was 30 mijn limiet en die brak ik constant met enkel 1 speelfilm kijken per avond

 

alle andere verkeer komt daar nog een bovenop

een databundel bijkopen is duurder dan een juist geschatte datalimiet kopen per maand

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 23-5-2019 om 17:02 zei Unetwork:

Hallo allen, ben zoals vele weten nu in Bulgarije en net bij de Turkse Griekse grens een oude boerderij gekocht.
Ik ga daar Airbnb beginnen

Misschien hierom

 

Iets verhuren zonder snel internet lukt tegenwoordig niet meer.

Maar met 60 Gig ga je een eind komen wanneer je snelheid niet te hoog is.

 

Ik had tot verleden jaar 4 G met 30 Git/maand.

 

Meestal moest ik rond de 25e van de maand 30 Gig bijkopen.

 

Tegenwoordig heb ik 200 Gig snel glas en is mijn verbruik ongeveer 200 tot 300 Gig /maand.

 

Netflix doet bij mij ongeveer 15 - 25 Mb/sec.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt alen voor jullie info.
Ik ga kijken of wellicht ADSL een optie is want er zijn wel landlijnen maar ik weet niet of ik genoeg snelheid hiermee kan bereiken, meestal is 25 down toch minimaal om een redelijk freeze vrij beeld te krijgen.
Voor aankoop naar 120 Gb betaal ik alleen maar zo'n 8 euro per maand maar dit is maximum dat ik kan aankopen.
Ik heb een contract met Vivacom hier en om dit contract, no een ruime 6 maanden, open te breken kost mij een hoop geld.

Ga een kijken of ik een smartcard abbo kan nemen voor de basis kanalen C Digitaal want dit kan nu omdat Bulgarije in de EU zit, Net gekeken op hun website.
Heb nog een oude, nog prima werkende schotel met rotor dus die, 1.20 meter moet goed zijn.

Ga ook kijken voor een andere provider die daar service heeft.

Nogmaals bedankt, Peter

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...