Ga naar inhoud


werken over de grens loont meer


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Werken over de grens loont in erg veel gevallen... niet alleen tussen nederland en een ander land, maar algemeen gezien kan dit lucratief zijn.

Ik heb het zelf ook gedaan...  Je hebt soms gewoon belastingvoordeel, dat is iets wat je gewoon goed moet (en kan) uitzoeken wat de beste combi is... Het kan echt veel schelen, en dan heb ik het niet eens over dat je in een ander land eventueel meer kan verdienen, gewoon minder onkosten, zoals belastingen.

MAAR.... bedenk ook dat je tegen een hoop dingen kan aanlopen die problemen opleveren omdat je grensoverschrijdend werkt. De regeltjes zijn vaak net anders... je moet aan allebei voldoen, in het land waar je woont, maar ook waar je werkt. Ziek zijn kan extra problemen opleveren, omdat je in principe altijd in het land waar je werkt sociaal verzekerd bent... allemaal niet onoverkomelijk, maar het vraagt extra aandacht, en soms moet je goed kunnen uitleggen wat je precies bedoelt... ik denk aan taalbarrieres... ondanks dat je de taal gewoon goed spreekt etc etc, maar andere ladingen die gedekt worden door dezelfde vlagt, en dat soort dingen.

Maar als je niet bang bent voor wat extra opzoekwerk, en doorzetting... dan kan het wel geld opleveren :)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een probleem de verschillende pensioen leeftijden. 

heb een tijdje in Zwitserland gewerkt en met 64 jaar daar verplicht met pensioen in nl is de leeftijd 67 jaar. 

resultaat moet van 64 tot mijn 67 jaar ziekenfonds betalen in ch wat 350 euro per maand is dit bedrag is groter dan mijn Zwitsers pensioen terwijl ik in B woon en hier ook voor ziekte verzekerd ben dus dubbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Sverige:

Je hebt soms gewoon belastingvoordeel

de Afspraken tussen de landen onderling zijn van belang in deze

een forenz uit Nederland naar Duitsland krijgt geen hypotheekrente aftrek

een forenz uit Nederland naar Belgie krijgt wel hypotheekrente aftrek

 

zo zijn er nog meer ook inzake reiskosten en kinderopvang

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk niet in een ander land dan Nederland omdat ik ergens anders meer kan verdienen.

Voor mij is het plezier hebben in mijn werk het allerbelangrijkst. Dat ik mijn baan over de grens gevonden heb heeft niets met ontevrenheid in Nederland te maken.

Na mijn studie ging het van Nederland naar Canada omdat me daar een baan aangeboden werd waar ik veel kon leren en belangrijk was voor mijn verdere carrière. Daarna ging het naar Duitsland vanwege een verdere stap in mijn loopbaan en vandaar naar de Verenigde Arabische Emiraten. Dat ik daar niet slecht verdien, heeft te maken met mijn baan, kennis en verantwoording.

Dat het me erg goed bevalt op mijn huidige stek is een prettige bijkomstigheid.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard is tevredenheid van de persoon het belangrijkste, maar zijn welvaart is daar mede onderdeel van

mensen die zo wie zo al boven 5400€ verdienen bekommeren zich niet om de financiën, die zijn al in de comfortzone

 

5400 / 30 is 180 uur (45urige werkweek)

5400 / 35 is 155 uur (38 urige werkweek)

overigens in Duitsland was mijn werkweek 60 uur per week

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei luisteraar:

Momenteel waarschuw ik iedereen GA NIET OVER DE GRENS WERKEN BINNEN DE EU je komt op de

koffie ieder land wil geld zien het zijn bommetjes lukt het nu niet dan pakken we je als je met

pensioen gaat betalen zal je

 

 

Een bijzonder zinvolle en waardevolle tip.

 

Wat raar dat als ik met pensioen ga, dat ik dan gewoon mijn Duitse pensioen (waar ik vele jaren voor gewerkt heb) gewoon maandelijks uitgekeerd krijg.

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Wat raar dat als ik met pensioen ga, dat ik dan gewoon mijn Duitse pensioen (waar ik vele jaren voor gewerkt heb) gewoon maandelijks uitgekeerd krijg.

Ja omdat jij niet binnen de EU woont,

Tussen NL en B is een jarenlange fiscale ruzie geweest hierover.

Het heeft veel te maken met EU verordening 883 uit 2004 wat door ieder land

op hun voordeel uitleggen.

Om niet te diep hierop in te gaan pensioen/aow is opgebouwd door het werken in een

land het pensioen heeft direct betrekking op het werk in het land.

Inkomen uit werk in een land moet in dat land fiscaal belast worden dus ook pensioen

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...