Ga naar inhoud


Gaat Joyne door na augustus 2019?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Joyne is in augustus 2017 van start gegaan. De geldschieters hebben toen gezegd dat ze over 2 jaar zouden kijken of Joyne levensvatbaar is in de concurrentie met Canal Digitaal. Over 2 maanden is de periode van 2 jaar om en zal er beslist worden of Joyne door gaat of stopt als aanbieder van satelliet tv.
Ook Totaal TV herinnerde enkele dagen geleden aan deze periode van 2 jaar waarin de beslissing zou vallen of Joyne door gaat of stopt als satellietaanbieder.
Het wordt voor de Joyne-abonnees dus nog even spannend of ze hun Joyne CI-module(s) met ingebouwde chip à €99,- kunnen blijven gebruiken of in de kliko kunnen gooien.
Opvallend is dat enkele  JOYNE dealers de prijs van de module verlaagd hebben naar €89,- en €88,-. Willen die van hun investering af?

 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik Joyne was, zou ik een eventueel einde nog even uitstellen. Als Vivendi eigenaar van M7 wordt en op de toer gaat van Ziggo met verplichte apparatuur, zou menigeen wel eens kunnen  overstappen op Joyne. Mogelijk ook veel campereigenaren.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Joyne startte, hebben ze voor een speciale prijs bij Eutelsat transponders kunnen huren voor bepaalde tijd als beginnend provider. Als M7 in handen komt van Canal plus die zaken doet met Eutelsat, dan lijkt het me dat die speciale prijs snel stopt. Het wordt dan helemaal nog maar de vraag of Joyne geen verlies gaat draaien. De geldschieters hebben er natuurlijk al flink wat geld in geïnvesteerd en aanloopverliezen moeten nemen en blijven daar niet mee doorgaan.

Ik kan me niet voorstellen dat ze nu geen verlies meer draaien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evenmin als bij M7 heb ik geen zicht op de omvang van de klantenkring van Joyne, maar ik denk dat je analyse klopt. We gaan onzekere tijden tegemoet als het gaat om sat-providers in de Benelux. Het bod van Vivendi valt me trouwens niet tegen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen idee hoeveel klanten Joyne heeft. Voor Canal Digitaal ligt dat anders. Volgens schattingen van Telecompaper had M7 in Nederland eind 2018  355.000 tv-klanten ofwel 5,1% van de tv-markt.
Dat is hier te lezen: https://www.telecompaper.com/nieuws/m7-groep-verkocht-aan-vivendi-dochter-canal--1294475

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanaf 100.000 abonnees moeten ze voldoen aan de mediawet en een basispakket van 30 zenders aanbieden, Je zou dus mogen afleiden dat ze minder dan 100.000 klanten hebben.

Of je daarmee uit de kosten bent?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei ceesv:

Of je daarmee uit de kosten bent?

Dat laat zich wel raden als je transponders gaat afstoten en meer gaat proppen op die welke je nog hebt.

(Met wel het voordeel dat je meer zenders tegelijk kunt opnemen. "Elk nadeel hep z'n voordeel...") 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Eduard07:

Dat laat zich wel raden als je transponders gaat afstoten en meer gaat proppen op die welke je nog hebt.

(Met wel het voordeel dat je meer zenders tegelijk kunt opnemen. "Elk nadeel hep z'n voordeel...") 

En welke transponder gaat Joyne afstoten dan?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Vanaf 100.000 abonnees moeten ze voldoen aan de mediawet en een basispakket van 30 zenders aanbieden, Je zou dus mogen afleiden dat ze minder dan 100.000 klanten hebben.

Of je daarmee uit de kosten bent?

Hier zet ik vraagtekens bij.

Nu eindelijk de eu markt opengebroken is voor tv providers mogen ze vanuit het

buitenland aanbieden aan Nederlandse klanten en is de mediawet buiten spel.

Of moet netflix ook 30 zenders aanbieden 🤩

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je haalt twee dingen door elkaar. Er is een verplichting voor online diensten om buiten het land waar het abonnement is gekocht diensten niet actief te blokkeren. Dit wil echter niet zeggen dat den Belg een abonnement op Videoland kan kopen. En het betekent al helemaal niet dat een buitenlander een abonnement op lineaire tv-diensten van bijvoorbeeld Joyne kan kopen.

 

De EU zou dit allemaal heel graag willen maar dan zullen er toch aardig war wetswijzigingen aangenomen moeten worden. En de Nederlandse Mediawet komt al helemaal niet buitenspel  te staan.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Satwatcher:

De EU zou dit allemaal heel graag willen maar dan zullen er toch aardig war wetswijzigingen aangenomen moeten worden. En de Nederlandse Mediawet komt al helemaal niet buitenspel  te staan.

Dit is onlangs gebeurd onder druk van EC is SKY/Disney verplicht geworden geoblokking binnen de

EU (kanten)markt op te heffen Joyne kan hierop inspelen zoals rtl kunnen ze vanuit luxenburg aanbieden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mojo, ik denk dat Eduard M7 bedoeld. Zij hebben recent nog een transponder afgestoten. Dat is natuurlijk ook niet uit weelde maar uit noodzaak want transponders huren is heel duur.
Nederland en België zijn maar kleine landjes en hebben t.o.v. Duitsland en Frankrijk weinig inwoners. Daar komt nog bij dat in Nederland nagenoeg alles bekabeld is, zelfs de dorpen en er dus weinig mensen over blijven die dan genoodzaakt zijn over te stappen op satelliet-tv. Zeker nu het internet als maar sneller wordt, kun je ook heel veel zenders online ontvangen en programma's bekijken op een tijdstip dat de klant graag wil.


Nee, ik denk echt dat Joyne veel te laat aan deze uitdaging begonnen is. 10 jaar geleden was het misschien nog wel gelukt maar ik zie het nu toch somber in.
Maar ik mag het helemaal verkeerd hebben hoor want van mij hoeft Joyne niet weg. Het is alleen heel sneu voor mensen die nu nog overwegen om te kiezen voor Joyne i.p.v. Canal Digitaal, daar het nodige geld aan uit gaan geven zoals schotel installatie en het (laten) uitrichten plus de toch prijzige CI-modules voor Joyne die je niet kunt gebruiken voor een andere provider.

 

Ik heb de afgelopen tijd van mensen persoonlijk vragen gehad die mij vroegen voor welke provider ze het beste konden kiezen. Daarbij hebt ik o.a. gewezen op de verschillen in footprints waarbij je voor Joyne in het hoge noorden en zuiden van Europa een veel gunstigere ontvangst hebt maar ook op het feit dat in aug. 2019 de beslissing zou vallen of Joyne levensvatbaar is en ze zelf de afweging laten maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat over iets heel anders dan lineaire tv-diensten zoals Joyne levert. Het KAN op termijn een aanleiding zijn om verkoop van lineaire tv-abonnementen in Europa vrij toegankelijk te maken. Maar zelfs een online dienst als Videoland is nu officieel ondanks deze ontwikkeling niet buiten Nederland officieel verkrijgbaar.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn ook wel stil hierover , maar misschien horen we binnenkort iets.

En nee, ik zou momenteel ook geen overstap overwegen van M7 naar Joyne. Beter een dure M7 dan een waardeloze cam. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...