Ga naar inhoud


Gaat Joyne door na augustus 2019?


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst,

maar de Nederlandse satelliet providers blinken niet uit in communicatie met hun klanten.

 

Verder is alles op dit moment speculatief, het is aan de provider om duidelijkheid te verschaffen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
Op 30-5-2019 om 09:15 zei Sprietje:

Joyne is in augustus 2017 van start gegaan. De geldschieters hebben toen gezegd dat ze over 2 jaar zouden kijken of Joyne levensvatbaar is in de concurrentie met Canal Digitaal. Over 2 maanden is de periode van 2 jaar om en zal er beslist worden of Joyne door gaat of stopt als aanbieder van satelliet tv.

 

In dit artikel wordt er gesproken over 3 jaar, nog even dit onderwerp een jaar in de ijskast zetten?

https://mediamagazine.nl/joyne-presenteert-zichzelf-aan-vakhandel-vooral-flexibel/

 

“Er zijn veel ontevreden klanten over alle manieren van televisie kijken,” aldus Edens die zijn satelliet-televisieaanbieder als onderdeel van een nichemarkt ziet.

De focus is op drie jaar gericht: daar zijn alle contracten met zenders, satellietexploitant Eutelsat en andere partijen op gericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Eduard07:

Ze zijn ook wel stil hierover , maar misschien horen we binnenkort iets.

En nee, ik zou momenteel ook geen overstap overwegen van M7 naar Joyne. Beter een dure M7 dan een waardeloze cam. 

 

Tja Eduard, het is niet meer dan normaal dat Joyne uit zich zelf hier niets over laat weten, waarom zouden ze. De meeste mensen weten niet eens dat Joyne die uitspraak in het begin heeft gedaan maar ja wat moesten ze. Bij de start van Joyne was iedereen verbaast dat een aantal ondernemers in Nederland het zouden opnemen tegen de stevig in het zadel zittende Canal Digitaal.

Een abonnement aan gaan is één, maar je moest wel een CAM kopen à €99,- en als je 2 aansluitingen wilde was dat 2 maal €99,-. Toch een aardig bedrag die je als klant moest neerleggen. Er was in het begin dan ook volop twijfel of Joyne wel levensvatbaar zou zijn.

Om mensen over de brug te helpen, deden ze de uitspraak dat de financiers beloofd hadden dat ze 2 jaar door zouden gaan en dan zouden beslissen of Joyne door zou gaan als ze uit de rode cijfers waren.

Tja, dat is natuurlijk een uitspraak die geen enkel bedrijf graag doet maar ja, ze moesten wel voor de geloofwaardigheid.

Van die 24 maanden zijn er nu 22 om. Waarschijnlijk melden zich nog dagelijks nieuwe klanten aan bij Joyne maar het is toch verrekte sneu als je nu de laatste 2 maanden nog investeert om Joyne te kunnen ontvangen waarbij het zo maar zou kunnen dat het over 2 maanden gedaan is.

Ze zullen met Eutelsat wel een contract zijn aangegaan voor 2 jaar en dat zal dus nu verlengt worden of worden stopgezet.

Ik zeg nogmaals dat ik geen idee heb hoe Joyne er voor staat en ik hoop dat ze door gaan. Mogelijk dat Joyne binnenkort toch een reactie gaat geven over deze vraag die zich nu op dient.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is er een bron waar we die termijn van 2 jaar kunnen lezen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees, het ligt me nog vers in het geheugen, die 2 jaar.

Ook Totaal TV schrijft daar over op 28 mei. Ik citeer:

"Bij aanvang gaven de geldschieters Joyne twee jaar de tijd om zich te bewijzen en een plaats op de Nederlandse tv-markt te verwerven. In augustus is het twee jaar geleden dat Joyne daadwerkelijk met verkoop van abonnementen in Nederland begon. Het evaluatiemoment komt dus dichterbij."

Dit draadje is op 30 mei begonnen. Totaal TV kan het dus niet van Sat4All hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2019 om 11:35 zei Sprietje:

Ik heb ook geen idee hoeveel klanten Joyne heeft. Voor Canal Digitaal ligt dat anders. Volgens schattingen van Telecompaper had M7 in Nederland eind 2018  355.000 tv-klanten ofwel 5,1% van de tv-markt.
Dat is hier te lezen: https://www.telecompaper.com/nieuws/m7-groep-verkocht-aan-vivendi-dochter-canal--1294475

Er is daar óók te lezen:

Volgens schattingen van Telecompaper had M7 in Nederland met beide ISP's eind 2018 de volgende marktaandelen:

  • Tv: 5,1 procent (355,000 tv-klanten).
  • Breedband: 1,9 procent (145.000 klanten)

Als men breedband verkoopt zal de TV niet via de satelliet gaan. Dan hebben ze dus maar 210.000 satellietTV abonnees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even een site gecheckt. Die lijkt vol vertrouwen nog abonnementsperiodes tot een jaar vanaf nu aan te bieden, inclusief de module of een geschikte ontvanger.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er problemen op komst zouden zijn, zou Joyne geen jaarabonnementen meer (kunnen/mogen) aanbieden. Ik ga ervan uit, dat Joyne een integer bedrijf is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Eduard07:

Als er problemen op komst zouden zijn, zou Joyne geen jaarabonnementen meer (kunnen/mogen) aanbieden. Ik ga ervan uit, dat Joyne een integer bedrijf is.

Inderdaad als de bestuurder jaar abo´s afgeeft en weet dat het afgelopen is treed hoofdelijke bestuurders aansprakelijkheid

in werking,dus alles zal wel in orde zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hun Vlaams pakket betreft, intussen toch al behoorlijk lang op de markt.

 

Maar - in tegenstelling tot TV Vlaanderen, dat zeer regelmatig op de radio (en kranten) reclame voert, heb ik nog nooit van hen een advertentie gezien.

 

Je moet als kandidaat-abonnee altijd langs een dealer en dan nog niet eens bij elke dealer, want sommige dealers doen "enkel" TVV en CD.

 

Als er dus geen budget is om naamsbekendheid te krijgen, hoe werf je dan in hemelsnaam nieuwe klanten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...