Ga naar inhoud


Ervaringen met CD app i.c.m. Vol - Bomvol


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op dit moment maak ik gebruik van Caiway 150 Mbps glasvezel Internet en Kabel TV.

Nu wil ik om diversen redenen het abonnement op de Caiway Kabel TV vervangen door CD Vol i.c.m. de CD app.

Op mijn Samsung UHD TV blijkt ook de CD app beschikbaar te zijn.

 

Er zullen vast wel gebruikers zijn die de CD app i.c.m. de CD Bom- / Vol gebruiken en ik ben nieuwsgierig hoe de CD app via het Internet presteert.

Zou dit een gelijkwaardige vervanger kunnen zijn?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een glasvezel abonnement van FiberNL dat is overgenomen door Online. De Fiber/M7/CanalDigitaal - ontvanger, die perfect werkte via FiberNL, liet het afweten na de overgang naar Online!  (bevriezen beeld). Dat zou zijn veroorzaakt door een (geplaatste) switch tussen de Fritz!Box en de ontvanger.

Bij rechtstreekse verbinding werkte het wel, maar dan had ik een 2e UTP-kabel moeten trekken voor de internetaansluiting voor de Samsung UHD-SmartTV. (ivm mijn abonnement NPO-Start-Plus)

Met wat heenenweer geTwitter met Online, hebben ze mij bij (voorrang) overgezet op het TV-signaal van Canal Digitaal, zodat ik de al aanwezige app op de TV kon gebruiken binnen mijn abonnement. Dát werk perfect; prachtig (HD)beeld. (begin/uitzending gemist werkte bij mij minder goed, maar daar heb ik de NPO-app voor)👍

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de M7 ontvanger doet Live het niet, gemist en uitgesteld wel (da's heel vreemd).

Waar het jou om gaat is de werking van de CanalDigitaal-App; die werkt perfect op de Samsung UE40MU6120 

Alles, dus ook de TV, is bij ons met UTP-kabel (dus ethernet) aangesloten. WiFi is minder betrouwbaar gebleken (dropouts, hangt in meterkast).

Aan de TV heb ik ook een Chromecast v3 (HD) via WiFi hangen ivm het weergeven van  VRT-NU en VTM-GO (uitgesteld kijken, bingewatchen, alléén eigen producties)

Hier is nog steeds geen TV-App van, dus moet worden afgespeeld via de Android-app naar de Chromecast.

Deze krijgt (WiFi)signaal via mijn "oude" WiFi-router/modem (TP-Link WDR4300), die de eerdere switch tevens vervangt

Die Chromecast wil ik nog eens vervangen door de Chromecast Ultra 4K, die als voordeel heeft dat deze via ethernet kan worden aangesloten

 

PS: volgens Online was het eerder vermelde probleem met weergave via M7-ontvanger veroorzaakt door de switch en kan het TV-signaal ook niet door een 2e router.

Vóór de overname van FiberNL door Online heeft deze combinatie meer dan een jaar uitstekend gewerkt :rolleyes: dus ....

Maar goed, ben nu bij voorrang overgezet naar Online/CanalDigitaal via de glasvezel buitengebied van Cogas (100 Mbps gemeten 90-95 Mbps up/down)

en uitermate tevreden over de werking van de CanDigitaal-App op de Samsung-smartTV 👍👌😁

Suc6 met de "Overgang" 😁

aangepast door HenkRood

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de aanvulling.

Ik heb overigens goede ervaringen met het streamen via WiFi maar ik gebruik dan ook alle (Apple) apparaten via 5GHz AC WiFi en dan haal ik een hoge transferrate, zie bijlage maar dat even ter zijde.

Feitelijk heb ik sinds kort ook alles via CAT 6 bekabeld en dat in een appartement, heeft even wat moeite gekost, alles via oude PVC buizen, telefoniekabel eruit en UTP erin maar dan heb je ook wel wat.

Het is nog maar de vraag of ik nog echt wil overstappen want niet overal wordt positief over de CD app gereageerd.

Ik mis in feite ook het opnemen, gebeurt niet la te vaak maar soms is het wel handig.

Heb intussen toch nog wel even een VU+ UNO 4K DVB-C besteld en kijken hoe het mij bevalt om daarmee op te nemen én via de Mac op mijn 27" UHD monitor naar TV content te kijken.

 

Schermafbeelding 2019-08-07 om 15.30.52.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Jürgen:

Op dit moment maak ik gebruik van Caiway 150 Mbps glasvezel Internet en Kabel TV.

Nu wil ik om diversen redenen het abonnement op de Caiway Kabel TV vervangen door CD Vol i.c.m. de CD app.

Op mijn Samsung UHD TV blijkt ook de CD app beschikbaar te zijn.

 

Er zullen vast wel gebruikers zijn die de CD app i.c.m. de CD Bom- / Vol gebruiken en ik ben nieuwsgierig hoe de CD app via het Internet presteert.

Zou dit een gelijkwaardige vervanger kunnen zijn?

 

Ik heb ook glasvezel van Caiway met alleen internet 150mb

Op mijn Samsung UHD tv werkt de app van Canal Digitaal prima!

Wij hebben hier de "vol"app, daarnaast kijken we FTA via de satelliet. NPO, 1,2 3, regionale zenders en een paar Duitse FTA zenders kijken we via DVBT-2 in de ether.

Deze ontvanger zit n.l.ook in de tv, scheelt weer een "kastje".

Heb het tv signaal en de vaste lijn van Caiway inmiddels opgezegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch levert het opzeggen van het TV signaal van Caiway nauwelijks financieel voordeel op t.o.v. de CD app i.c.m. het Vol abonnement.

Het Caiway TV abo kost € 12,= i.c.m. het glasvezel abo van 150 Mbps (€ 51,=] en Vol € 9,95, dus nauwelijks de moeite.

Maar goed om te horen dat de CD app prima op de Samsung UHD TV werkt, heb ik toch nog wat na te denken.

Blijft alleen nog het nadeel van niet te kunnen opnemen...

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Jürgen:

Toch levert het opzeggen van het TV signaal van Caiway nauwelijks financieel voordeel op t.o.v. de CD app i.c.m. het Vol abonnement.

Het Caiway TV abo kost € 12,= i.c.m. het glasvezel abo van 150 Mbps (€ 51,=] en Vol € 9,95, dus nauwelijks de moeite.

Maar goed om te horen dat de CD app prima op de Samsung UHD TV werkt, heb ik toch nog wat na te denken.

Blijft alleen nog het nadeel van niet te kunnen opnemen...

Het  financiele voordeel bij mij is toch iets groter...💰

Had eerst alles in 1 voordelig (51 euro) met het pluspakket (9.95 euro) en 2 smartcards ( 1 gratis, de andere 2.50 euro) van Caiway.

Betaalde 63.45 euro.

Nu met het "vol"pakket, waar ook heel veel zenders doorgegeven worden die bij Caiway in het pluspakket zitten betaal ik 39.95 euro voor het internet en 9.95 euro voor het "vol"pakket. Totaal dus 49.90 euro. Scheelt dus ruim 13 euro.

Bijkomend voordeel ook is dat je op 5 apparaten tegelijk kunt kijken.:) en programma's terug kunt kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

update: via de Canal Digitaal-app werkt "Live" wel;  begin gemist met blokjes of helemaal niet! (overdag wel, 's avonds niet)

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelet enerzijds op de gevonden minder goede berichten op het Internet en de positieve hier achtergelaten berichten heb ik mij vanmorgen toch maar even via mijn Samsung UHD TV bij Canal Digitaal voor een 30-dagen testperiode aangemeld.

 

Nou, ik kan na 30 minuten testen heel kort zijn, dit wordt het zeker niet.

Ondanks een 150 / 150 Mbps glasvezelverbinding en een 1 Gbps UTP verbinding van de TV naar de router duurt het switchen tussen de zenders en de programma items tergend langzaam.

Direct op de TV gemeten bereik ik daar een Internetsnelheid van plusminus 85 Mbps en dat is snel genoeg om een goed respons te verwachten.

Dit kan ik niet aan mijn vrouw maar ook niet aan mijzelf verkopen.

 

Hetzelfde zal wel met andere beschikbare opties zoals o.a. NLZiet ook zo zijn.

Het vreemde is alleen dat ik dit niet bij Netflix ervaar.

 

Ik denk dat wat snelheid betreft niets boven de Kabel of Satelliet gaat.

 

Omdat ik toch ook af en toe wil opnemen wordt het wel weer zoals vanouds een VU+ UNO 4K DVB-C ontvanger en deze is dan ook intussen alweer besteld.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat ik er overheen gelezen heb,

maar je hebt dus geen IPTV van Caiway maar jij hebt KabelTV van Caiway dat dus zonder interactieve box direct aan de Samsung TV gekoppeld is op de interne Samsung tuner en daarnaast heb je het internet aan je TV aangesloten via de CAT6 kabels waarover je het canalDIGITAAL beeld binnenhaalde voor je test

correct?

en je hebt nu een UNO4Kse dvb-c besteld om betere beeldkwaliteit te kunnen krijgen

correct?

 

aangepast door Tonskidutch
verduidelijking

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Tonskidutch:

misschien dat ik er overheen gelezen heb,

maar je hebt dus geen IPTV maar jij hebt KabelTV van Caiway dat dus zonder interactieve box direct aan de Samsung TV gekoppeld is op de interne Samsung tuner en daarnaast heb je het internet aan je TV aangesloten via de CAT6 kabels waarover je het canalDIGITAAL beeld binnenhaalde voor je test

correct? JA

en je hebt nu een UNO4Kse dvb-c besteld om betere beeldkwaliteit te kunnen krijgen

correct? NEE

 

 

De beeldkwaliteit van de via coax aangeleverde Caiway Kabel TV is prima dus daar is niets op aan te merken maar wel met de kanttekening dat ik de indruk heb dat toen ik de UNO 4K nog in mijn bezit had het beeld iets ‘frisser’ was.

Ook de gratis te gebruiken Caiway 2e coax aansluiting op mijn Samsung TV in de slaapkamer levert een prima beeld op.

 

Het uitproberen van de CD app op mijn Samsung UHD TV had diverse aanleidingen...

Je kunt dan ook op locaties onderweg naar TV kijken, dit kan ook via de Caiway Multiscreen app maar dan moet ik mij op Interactieve TV abonneren en dat kost niet alleen € 5,= extra per maand maar de app presteert niet al te best.

Sinds enkele maanden functioneert de Caiway Multiscreen app na een update niet meer op mijn Mac thuis dus kan ik mijn daaraan aangesloten 27” LG 4K monitor niet meer als 2e scherm gebruiken.

Ook levert het een klein financieel voordeel per maand op maar dat is niet doorslaggevend.

 

Mijn ervaringen met de vorige VU+ UNO 4K SE waren dan ook uitstekend en ik had daarna ook spijt dat ik dit apparaat had verkocht.

p

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

het HD beeld wordt door de CPU van Broadcom in uw VU+ veel beter doorgegeven op uw HDMI Samsung TV

dat staat vast

dan is je Probleem met die app's van caiway multiscreen of CanalDIGITAAL op je Appel ook niet meer relevant als je de UNO4Kse hebt

;)

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal want zoals ik al schreef, het beeld van Netflix spat van het beeldscherm dus het kan wel dat gestreamde beelden via Internet haarzuiver kunnen overkomen.

 

N.B.

Ik heb de UNO 4K zonder SE optie besteld (€ 175,=) want ik neem toch op via mijn Synology NAS en de display interesseert mij verder niet, technisch is die verder identiek aan de SE.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...