Ga naar inhoud


Ervaringen met CD app i.c.m. Vol - Bomvol


Jürgen

Aanbevolen berichten


Klopt, de CD-app op Samsung UE40MU6120 gaat hier ook erg langzaam; via het M7-kastje (mits direct aangesloten op de inkomende Fritz!Box) gaat dit beduidend sneller, evenals via de Android-App van CD.

Ook het opstarten van de NPO-Start-Plus-app gaat langzaam; dat moet dus ook aan het besturingsprogramma van de Samsung smartTV liggen.

Trouwens, over de oplossing met de VU+ ontvanger heb ik een vraag (@Jürgen en anderen): je doet dit om te kunnen opnemen.

Is dit dan nog mogelijk ivm de DRM-kopieerbeveiliging ?  En kan dat dan ook met mijn oude HomeCast ?

Voordien kon dit via GemistDownloader of andere programma's. Ook de VRTnu programma's zijn DRM-beveiligd én ook de Geo-blokkering is uitgebreider geworden.

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, o.a. i.v.m. het kunnen opnemen maar ook de beduidend hogere bedieningssnelheid en -gemak van de UNO 4K.

Ik heb geen problemen met het opnemen omdat ik de Kabel TV ontvangst via coaxkabel van Caiway gebruik en daar is geen kopieer beperking net zo als er ook geen beperking is m.b.t. het maximaal aan te sluiten TV’s behalve dan de technische begrenzing.

 

Feitelijk heb ik niets met Chromecast te doen en in mijn geval dus ook niets met Apple TV.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus het voordeel van KabelTV via coax?

Die is dan aangesloten op de VU+ UNO, zonder/met HDD, of een opnamemogelijkheid via je netwerkschijf?

Daarnaast heb je óók Glasvezel aansluiting, maar géén IPTV?

 

Na het blokkeren van de opnamemogelijkheid door invoeren van de DRM-kopieerbeveiliging, heb ik een abonnement genomen op NPO-Start-Plus.

Wij kijken over het algemeen "uitgesteld" en voornamelijk (krimi)series en deze meestal op opeenvolgend(e) avonden; (deze afleveringen blijven+/- 1 jaar beschikbaar).

Idem via VRT-NU (via android-app naar SamsungTV), maar dat is nu niet meer (legaal) mogelijk.

Momenteel zijn er nogal veel (krimi)series te bekijken via VTM-Go (via android-app naar SamsungTV). (stream hapert wel eens)

Je weet dat er een smartview app voor de SamsungTV is? (google play/app store/Windows10). https://www.samsung.com/nl/support/smart-view/

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, jij omschrijft het voordeel van een Kabel TV via coax t.o.v. Interactive TV via het Internet correct én inderdaad ik heb geen IPTV.

In mijn geval gebruik ik mijn Synology NAS als opnamemedium maar als ik b.v. de UNO 4K in de SE versie had besteld dan kon ik ook direct op een interne harddisk opnemen en dat met verschillende opnamen tegelijkertijd.

Met een Samsung TV is dat niet mogelijk omdat die maar één beschikbare Tuner heeft dus dan is het of kijken óf opnemen.

Ook kun je een eenmaal op de Samsung TV gemaakte opname uitsluitend op DEZE TV afspelen dus je kunt de opname nooit ergens anders afspelen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vanwege ontvangstproblemen met de schotel, kijk ik nu via de Smart TV App van Canal Digitaal/TV Vlaanderen naar de NPO en de Nederlandse en Vlaamse commerciëlen.

 

Zappen gaat traag, beeld en geluid lopen niet altijd synchroon, een enkele keer stopt het beeld of geluid of loopt de App vast. Van zender wisselen en volume wijzigen kan gewoon met de (smart)afstandsbediening van de Samsung TV. Opnemen nog niet geprobeerd maar dat lukt op de NAS van de TV zo-wie-zo niet. En natuurlijk is er de zendervolgorde van Canal Digitaal... ondoorgrondelijk.

 

Al met al: in tijden van nood is het een alternatief maar een aanrader vind ik nog niet al is prijs wel interessant. Een pluspunt is, dat op reis en vakantie via de App op de telefoon of tablet naar de Nederlandse zenders te kijken is.

VU+Solo4K, VUSoloSE, Synology NAS, MacBook Pro, HP Envy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, aan het bovenstaande sluit ik mij volledig bij aan.

Opnemen vanuit de CD app is eveneens niet mogelijk.

 

Ik wilde mijn Caiway Kabel TV abo opzeggen omdat ik dan de CD app zowel thuis als op de camping zou kunnen gebruiken maar de bovengenoemde punten hebben mij daarvan tegengehouden.

Overigens is het met NLZiet hetzelfde probleem maar dan zelf nog iets erger, dit ondanks het gebruik van een 150/150 glasvezelnet.

Niets gaat boven het het gebruik van een schotel dus blijft thuis voorlopig de Kabel en op de camping toch maar weer een schotel voor 6 maanden.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-9-2019 om 21:06 zei Berteman:

Vanwege ontvangstproblemen met de schotel, kijk ik nu via de Smart TV App van Canal Digitaal/TV Vlaanderen naar de NPO en de Nederlandse en Vlaamse commerciëlen.

 

Zappen gaat traag, beeld en geluid lopen niet altijd synchroon, een enkele keer stopt het beeld of geluid of loopt de App vast. Van zender wisselen en volume wijzigen kan gewoon met de (smart)afstandsbediening van de Samsung TV. Opnemen nog niet geprobeerd maar dat lukt op de NAS van de TV zo-wie-zo niet. En natuurlijk is er de zendervolgorde van Canal Digitaal... ondoorgrondelijk.

 

Al met al: in tijden van nood is het een alternatief maar een aanrader vind ik nog niet al is prijs wel interessant. Een pluspunt is, dat op reis en vakantie via de App op de telefoon of tablet naar de Nederlandse zenders te kijken is.

 

Ik sluit me hier ook volledig bij aan. Ik hou het lekker op de (snellere zap) decoder en bij uitzondering bedien ik me van de app in combinatie van Apple TV. Waarbij ik Apple TV prettiger en stabieler vind dan de chromecast verbinding.

 

aangepast door Nederbelg
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Nederbelg:

 

Ik sluit me hier ook volledig bij aan. Ik hou het lekker op de (snellere zap) decoder en bij uitzondering bedien ik me van de app in combinatie van Apple TV. Waarbij ik Apple TV prettiger en stabieler vind dan de chromecast verbinding.

 

Ik heb de app van zowel CD als TVV de tv in de woonkamer, de TV in de slaapkamer is niet meer zo smart, maar icm met de Apple TV is het wel te doen. De beeldkwaliteit valt in beide gevallen wat tegen.

 

Prettig is dan weer dat de IPTV-zenders wel via de App zijn te bekijken en niet alleen met de ontvanger van Canal Digitaal.

VU+Solo4K, VUSoloSE, Synology NAS, MacBook Pro, HP Envy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...