Ga naar inhoud


CANAL DIGITAAL IN HEEL EUROPA TE ABONNEREN!


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

Hier is in mensen taal een uitleg over die verordening

https://www.eccbelgie.be/themas/onlineaankopen/geoblocking

er is wel een uitzondering

Maar door de laatste uitspraken tussen SKY uk en hollywood is die

beperking weer opgegeven het is en blijft een EU markt

Uitzonderingen

Diensten die toegang verlenen tot auteursrechtelijk beschermde inhoud (zoals onlinemuziek, e-books, software en onlinegames, … ), audiovisuele, gezondheids- en maatschappelijke diensten vallen niet onder deze Europese regels en kunt u dus niet elders kopen.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, er staat dus duidelijk hetvolgende...

 

Stel: u wilt een bankstel kopen op een Spaanse webshop. 
Deze onlineverkoper mag uw bestelling niet weigeren op basis van uw nationaliteit, woonplaats of verblijfplaats. 
Maar hij is niet verplicht om overal in de Europese Unie te leveren.

 

Dat je zelf het transport van de bank kan regelen is duidelijk... maar dan levert de handelaar gewoon binnen dat ene land.

Er zijn genoeg zogenaamde "Grenswinkels" aan de rand van Scandinavie, die dat eigentransport zelfs aanbevelen, omdat de goedkopere producten door hunzelf niet naar scandinavie getransporteerd mogen worden.

Maar dat doe jij dus zelf, zonder tussenkomst van de bewuste handelaar...  Die heeft zijn product geleverd in eigen land, en jij neemt een transportbedrijf in de arm, wat jij zelf betaalt voor zijn diensten, namelijk het transporteren van goederen van A naar B.

Dat kon vroeger ook al... 

 

Wat "waarschijnlijk" niet helemaal in orde is, is blijkbaar dat sommige diensten alleen geleverd worden met een bijhorend adres in dat land... Nu ja, dat is te omzeilen door tijdens je vakantie aldaar, gewoon het adres van je vakantiehuisje op te geven... Op die manier heb ik destijds nieuw kaartmateriaal voor mijn navigator gekocht in Noorwegen, wat merkelijk goedkoper was dan het via de Zweedse website te bestellen...  Het werkte prefect op die manier.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt toch echt wel een stuk graniet voor je ....

Iedereen mag uit elk land bestellen, maar de handelaar mag zeggen dat hij niet over de grens levert.

Hij is niet verplicht het naar bijvoorbeeld Spanje te sturen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei ceesv:

Hij is niet verplicht het naar bijvoorbeeld Spanje te sturen.

Ik denk dat je hier op doelt in de verordening op

2.   De verbodsbepaling van lid 1 belet handelaren niet algemene toegangsvoorwaarden aan te bieden, met inbegrip van nettoverkoopprijzen, die verschillen tussen lidstaten of binnen een lidstaat en die op niet-discriminerende basis worden aangeboden aan klanten in een bepaald gebied of aan een bepaalde groep van klanten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb bovenstaande even voor jou vertaald!

 

Online shoppen in heel Europa makkelijker

(maar je moet je spullen wel zelf ophalen)

https://nos.nl/artikel/2261879-online-shoppen-in-heel-europa-makkelijker-maar-je-moet-je-spullen-wel-zelf-ophalen.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Ow bij mij kwamen ze in 2000 gewoon de boel voledig installeren in Spanje. Ze trokken kabels plaatsten de schotel en richte die uit en zette een brakke Philips 5816 ontvanger neer. Toen ze weggingen was alles gelijk geregeld en had ik beeld.

Maar jij was een Nederlander die in buitenland woonde. hier gaat het over niet Nederlandse burgers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het onderwerp is dat Canal Digitaal in heel Europa te abonneren is. Dan is Belgie een uitzondering omdat daar vrijwel de zelfde taal wordt gesproken. Ik ziet een Duitser echt geen abonnement nemen op Canal Digitaal. Dus we hebben het hier wel degelijk over de Nederlanders en wat Belgen.

 

En ik ben nog steeds Nederlander hoor :) Zou niet weten hoe dat te veranderen, misschien is opnieuw geboren worden in een ander land een optie :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Penthe:

Nee het onderwerp is dat Canal Digitaal in heel Europa te abonneren is. Dan is Belgie een uitzondering omdat daar vrijwel de zelfde taal wordt gesproken. Ik ziet een Duitser echt geen abonnement nemen op Canal Digitaal. Dus we hebben het hier wel degelijk over de Nederlanders en wat Belgen.

 

En ik ben nog steeds Nederlander hoor :) Zou niet weten hoe dat te veranderen, misschien is opnieuw geboren worden in een ander land een optie :)

 

Vroeger moest je toch een bankrekening nummer hebben in Nederland? Toen kon je als niet Nederlander geen abonnement nemen. Nu hoeft dat niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei pollegazon:

Is in het buitenland enkel beschikbaar als je opteert om te kijken via de satelliet.

 

Enkel een abonnement op VOL of BOMVOL lukt (net zoals bij NLziet) niet vanuit Vlaanderen en dus wellicht ook vanuit de rest van Europa.

En dat satelliet wereldjes is heel klein,dus laten ze het toe, elk zieltje dat ze winnen is een gewonnen zieltje. Kan je ze ongelijk geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...