Ga naar inhoud


Welke interne hdd voor de VU Duo 4k


Gast toppie71

Aanbevolen berichten

Wat mij betreft gaat het dus een ssd worden. Ik zie een WD SSD 1tb voor iets van €143,- op Bol.com.

Volgens mij voldoet deze aan de inbouw max maat van 15mm.

Geluid en idd warmte vrij/vermindering want in de kast wordt het idd ook erg warm.

@Tonskidutch als ik via jou link naar de site ga zie ik niet meer info dan bij verkoop partijen op het net. Alleen het onderstaande dus. En niks over SSD of andere afmetingen breedte x hoogte max. Of kijk ik er overheen?

2 uur geleden zei Tonskidutch:

Plug & Play Wechselrahmen für 2,5" SATA-Festplatten (max. 15 mm HDD-Bauhöhe

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je veel opneemt, vooral in (U)HD, dan zou ik minstens 2 TB nemen. Weet zo niet of die er in SSD in de juiste maat zijn en zo ja, betaalbaar.

Misschien dat de Duo-4K bloedheet wordt, zou me verbazen, maar de Duo2 en Solo-4K hier worden lauw.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die 140 euri heb je ook een 4TB interne HDD, zag ik bij even goegelen. De 2 TB SSD's zie ik voor 2 tot 5x zoveel.

Zo'n 4 TB zou m'n lief die met haar 2TB regelmatig aan het vegen is wegens ruimte tekort zeker prefereren.😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er een ventilator in zit dan is temperatuur toch geen probleem.Draait die gewoon wat sneller en te regelen in de image.Een 2.5 inch HDD geeft amper warmte en hoor je ook niet.In mijn duo2 master zit een samsung schijf 3.5 en die hoor je niet.Slow turning wel.Duo2 boven een 2.5 inch 500 GB en hoor je ook niet draaien.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een 1 TB nas schijf in zitten, die word niet heet, de duo4K word zowiezo niet heet

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je lawaai voorkomen dan is het zaak om gewoon een betere HDD te kiezen en dus zeker niet voor de goedkoopste te gaan.

Vaak is het zo dat hoe goedkoper de HDD is hoe minder goed hij uitgebalanceerd is en hoe meer lawaai hij maakt.

Kies je een HDD welke geschikt is voor 24/7 gebruik en welke voor video en NAS toepassingen geschikt zijn dan zal dat een heel stuk in trillingen en dus lawaai schelen.

(bijkomend voordeel is dat de levensduur daardoor ook een heel stuk langer wordt)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem inmiddels besteld en hij is binnen.

Het is toch een ssd van 1tb geworden.

Ik kan er altijd nog een andere in zetten of aankoppelen als die toch te klein is.

Ik wil ook uitzoeken hoe ik mijn externe harde schijf die als zijnde "NAS" in het netwerk (Fritzbox) hangt kan benaderen vanaf de VU Duo.

Dit is tot nog toe met de sat ontvanger niet gelukt, met andere apparatuur als TV wel.

Als ik de sat ontvanger via netwerk laat zoeken vindt die altijd wel de router maar niet de schijf.

Ik denk dat ik daar een ander topic voor aan moet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een goede HDD was   WD Red WD10JFCX 1 TB  .Deze zit in de toestellen van PXS.natuurlijk is je SSD nog beter :)

 

Voor je NAS moet je die in dezelfde netwerknaam en range staan als je sat box.Dan zou hij hem moeten vinden onder netwerkmounts

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...