Ga naar inhoud


Welke interne hdd voor de VU Duo 4k


Gast toppie71

Aanbevolen berichten

Hoi, ben van plan binnenkort een nieuwe VU Duo 4k aan te schaffen.

Ik zou graag zelf een interne hdd erin willen zetten zodat ik de beste hdd kan kiezen die ik wil.

Maar welk type hdd? Welke aansluiting moet deze SATA?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Bij mijn Solo 4k zit de 2,5" harddisc in een insteek houder, maximale hoogte hd meen ik  15 mm.

De vraag is welke hd  mechanisch gaat passen.

De connector van de HD is sata.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is allemaal S-ATA tegenwoordig. IDE (P-ATA) bestaat niet meer. Alleen SCSI voor professionele systemen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei toppie71:

Deze zijn een stuk sneller.

Waarom zou die een stuk sneller moeten zijn?

 

Voor video zijn alle schijven snel genoeg, zelfs wanneer je drie of vier streams tegelijk wilt opnemen/weergeven

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even bepalen hoe groot hij moet zijn, daarna even de goedkoopste selecteren.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een vraagje betreft hdd of ssd.

Mijn huidige ontvanger staat in houten kast. Als ik hem aanzet hoor ik altijd een diep gebrom door het draaien van de harde schijf. Ik heb dit met extra zachte schuim stukjes opgelost.

Volgens mij is het zo dat in een ssd geen draaiende schijf zit?

Als dat zo is kan het ook een voordeel zijn ten opzichte van een hdd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep is juist.SSD is geen draaiende schijf.Voor het verschil in prijs voor kleine opslagvolumes moet je het niet laten.Voor de 1 TB is het wel nog duur.

 

Prijzen schieten de hoogte in vanaf 500 GB.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bijkomend voordeel van een ssd is de geringe warmteafgifte t.o.v. een harddisk.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei minplus:

heb ik hier nog nooit ook maar een seconde gehoord.

zo is dat.

 

als je nu naar de grootste VU+ support site van Europa gaat staat heel duidelijk aangegeven op de website welk type HDD of naar wens SSD je nodig hebt voor je DUO 4K

 

dus

Citaat

Plug & Play Wechselrahmen für 2,5" SATA-Festplatten (max. 15 mm HDD-Bauhöhe)

 

en ook voor andere modellen van VU+ staan alle gegevens op een rijtje

@toppie71

21 uur geleden zei toppie71:

Mijn huidige ontvanger staat in houten kast.

 

dat is dan geen DUO 4K en dus kun je onder alleen de pootjes een stukje ondertapijt leggen

dit spul is ideaal ervoor

en elke betere tapijt winkel geeft je een vierkante decimeter mee om de hoogte aan de deurdrempel te meten ;)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...