Ga naar inhoud


Com poort en seriele poort testen


MrDish

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De rechter connector op de computer is i.i.g. een printerpoort, daar zal je die servo unit niet zichtbaar op gaan maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Heb je die grote printerpoort gebruikt?

Dat is een LPT aansluiting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar komt de aap uit de mouw, die kabel die er bij zit kan in de prullenbak, die hoort er 100% zeker te weten niet bij.

 

 

Nu moet je een nulmodem kabel hebben, als je deze zelf kan maken neem 2 9p D connectors female en maak de volgende verbindingen

 

van 2 naar 3

van 3 naar 2

van 5 naar 5

 

db9_null_dumb.png

20191119_170242.thumb.jpg.31651c5d0b2ed0f5be24911148498634.jpg

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je gooit echt alles door elkaar, je had het toch steeds over die DB 25?

 

Waar had je die op aangesloten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gooi niks door elkaar.

dat kabeltje met de 25 pins connector moest ik van de beste meneer in de 25 gaats( female) van de Pc.

heb een 0-modum  kabeltje  zoals op de laatste foto nog in de kast liggen,en die aangesloten zoals het hoort.

daarom stelde ik ook een vraag;waaraan kan ik zien wat een 0-modum kabeltje is ,omdat ik hier veel kabeltjes heb liggen ,een la vol.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luisteraar, stop eens met trollen!

 

Hij heeft die foto's van de  SMC 01-09 een uur geleden hierboven gepost!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik iets gemist heb.

moet inderdaad 0-modem zijn.

Maar om te trollen denk niet dat hij met putty

een communicatie voor elkaar krijgt.

Er zal wel een speciaal opdrachten commando´s zijn om

het apparaat aan te spreken zoals ook met checksummen dus de software van

leverancier gebruiken

 

 

Hier een stukje uit de pdf

The text in the box at the top of the screen is intended to help with data entry as each command has it's own header. 'No.' represents the line number of the program, 'Command' is the name of the MAP command used and *,*,* are the three heading that will change based on the command. Where a valid command is selected and a column displays '*', no data should or can be entered.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei henkvd1:

https://en.wikipedia.org/wiki/Null_modem

 

Open maken of doormeten, helaas zijn er 4 variaties mogelijk zie link, in de meeste gevallen heb je voldoende aan de eerste, of tweede als er iets meer eisen gesteld worden, iets naar beneden scrollen tot

Types of null modem

Hoe meet ik mijn nul-modum kabel door met een universeelmeter ,om te kijken / checken of het wel een nul-modum kabel is .

maw; de kabel op de laatste foto die ik geplaatst heb.

heb een universeelmeter effe geleend.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat in je link.

https://en.wikipedia.org/wiki/Null_modem#/media/File:D9_Null_Modem_Wiring.png

 

Meter op laagohmig weerstand meten, een meetpen op pootje 1 aan de ene kant, en dan kijken welk contact er aan de andere kant aan vast zit.

 

Zou volgens het schema in de link aangesloten moeten zijn.

Niet alle pennen hoeven bedraad te zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meet voor de zekerheid even tussen pin 3 en pin 5. Daar zou je ongeveer 12v tussen moeten meten. Tussen pin 2 en pin 5 ongeveer 0 volt.... Je kan de pin nummers zien naast de pin in de connector. Wel erg klein! ;-)

Als dat andersom is, dan heb je hoogstwaarschijnlijk een normale (niet null-modem) kabel nodig...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...